Zvonurile pontiştilor, dezamorsate de administraţia judeţeană. Podul peste Strei va fi reabilitat, din bani hunedoreni, în 2015

O noapte de dezastru, în 16 spre 17 februarie 2014, a rupt podul peste Strei care leagă Bretea Română de DN66 și a izolat câteva localități din zonă. Guvernul se face, de atunci, că plouă, refuzând să dea curs solicitării de sprijin lansată de autoritățile hunedorene, dar câțiva cârcotaşi, de aceeași culoare politică cu şeful Guvernului, nu se sfiesc să pună paie pe un foc fals, spunând localnicilor că podul nu se mai reface, pentru că nu ar vrea Consiliul Județean. Or, lucrurile stau taman invers

popa cj

În realitate, imediat după nenorocire, CJ Hunedoara a demarat demersurile necesare pentru reconstruirea podului. Chiar s-a cerut guvernului sprijin financiar, dar fără rezultat, așa că necazul a rămas de rezolvat în ograda hunedoreană. Trebuie spus că reabilitarea podului necesită investiții de șase milioane de lei și o mână de ajutor nu ar fi stricat, dar acolo sus, la București, e cineva care nu ne prea iubește.

Așadar, începând din primăvară, și până acum, demersurile Consiliului Județean Hunedoara s-au derulat astfel încât finalul acestui an să aducă și soluția definitivă. Dar, înainte de toate, să explicăm cam care ar fi sursa acestei mari nenorociri, să se înțeleagă cam pe unde stau vinovățiile și să nu mai existe speculații la colțul gardului.

 

Un pod slab, supus furiei apelor

Am încercat să lămurim lucrurile cu ajutorul lui Ovidiu Ioan Popa (foto sus), director tehnic executiv în CJ Hunedoara. Acesta ne-a explicat, sintetic, faptul că, în conformitate cu expertiza tehnică efectuată imediat după producerea dezastrului, cauza ruperii podului este rezultatul suprapunerii unor factori, între care volumul uriaș de apă provenind și din lacul de acumulare, și din inundație, structura deficitară a podului, cu armare necorespunzătoare și beton de proastă calitate, spălarea integrală a fundației unei pile de pod, dar și executarea în zonă, cam fără de lege, a unor lucrări de săpături și amenajări care este foarte probabil să fi afectat serios zona podului.

Ideea este că acest pod a fost construit în anii 70, de fosta antrepriză de drumuri și poduri, nu de autoritățile județene – care doar au preluat obiectivul, în 2000, dar fără vreun proiect sau vreun act al construcției, documente care nu mai pot fi recuperate.

pod rupt

Reconstruirea podului în evoluţie

Acum, singura soluție tehnică viabilă este reconstruirea podului, în mare măsură, cu refacerea completă a unei pile, cu cămășuiri și armări de rezistență suplimentare, cu modificarea integrală a suprastructurii. O lucrare care se poate executa cam într-un an.

Operațional, trebuie amintit că, în martie 2014, s-a achiziționat studiul de fezabilitate, iar în iulie s-a aprobat alocarea sumelor pentru a putea să fie inițiată procedura de achiziție a lucrărilor de proiectare și execuție.

În acest moment, după ce lucrările au fost scoase la licitație pe SEAP în 16 octombrie 2014, se așteaptă data de 4 noiembrie, când este termenul limită de depunere a ofertelor. În 5 noiembrie vor fi deschise ofertele și, dacă nu vor fi contestații sau alte probleme, se dorește ca, în cel mai scurt timp, lucrările de proiectare și execuție să fie atribuite și să se semneze contractul.

Președintele CJ Hunedoara, Mircea Moloț, ne-a confirmat și el faptul că se va face tot posibilul pentru a nu se produce nicio întârziere în acest proces, astfel încât construcția podului de pe Strei să fie pornită și finalizată anul viitor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doi − unu =

ACTUALITATE
Braconierul oprit cu focuri de armă de poliţistul Roman Murar         Risc de avalanșă în munți         Vânătoare ilegală         Povestea aeroportului InternaŢional sibiu continuă alături de voi         Lista drumurilor județene din Hunedoara modernizate în 2017         „Crăciunul Vienez” deschide sala mare a Centrului Cultural „Drăgan Muntean”         Polițiștii din Lupeni și-au reclamat șeful, întors la lucru după nouă luni de concediu medical         Bilațul investițiilor în spitalele din județul Hunedoara         A încărcat mai mult lemn decât trebuia         Transport ilegal de lemne         Bătaie cu urmări grave         Lucrări recepționate pe strada Pietroasa din Deva         Concerte reprogramate, ca urmare a decretării doliului național         Miner rănit grav la Mina Lupeni         Accident grav în Bălata         10 ani de la cel mai cumplit jaf armat din Hunedoara. Ce s-a întâmplat cu „echipa morții”         LEGILE JUSTIŢEI. Mircea Moloţ: „Şi magistraţii trebuie să răspundă pentru greşelile lor”         Firma omului de afaceri Emil Părău va achita 3.500 de lei Societăţii Române de Televizune         Mihai Mica a fost exclus din ALDE şi pierde postul de consilier local la Deva         Corvin Caffé – pseudoroman cu un oltean de… Hunedoara