Zvonurile pontiştilor, dezamorsate de administraţia judeţeană. Podul peste Strei va fi reabilitat, din bani hunedoreni, în 2015

O noapte de dezastru, în 16 spre 17 februarie 2014, a rupt podul peste Strei care leagă Bretea Română de DN66 și a izolat câteva localități din zonă. Guvernul se face, de atunci, că plouă, refuzând să dea curs solicitării de sprijin lansată de autoritățile hunedorene, dar câțiva cârcotaşi, de aceeași culoare politică cu şeful Guvernului, nu se sfiesc să pună paie pe un foc fals, spunând localnicilor că podul nu se mai reface, pentru că nu ar vrea Consiliul Județean. Or, lucrurile stau taman invers

popa cj

În realitate, imediat după nenorocire, CJ Hunedoara a demarat demersurile necesare pentru reconstruirea podului. Chiar s-a cerut guvernului sprijin financiar, dar fără rezultat, așa că necazul a rămas de rezolvat în ograda hunedoreană. Trebuie spus că reabilitarea podului necesită investiții de șase milioane de lei și o mână de ajutor nu ar fi stricat, dar acolo sus, la București, e cineva care nu ne prea iubește.

Așadar, începând din primăvară, și până acum, demersurile Consiliului Județean Hunedoara s-au derulat astfel încât finalul acestui an să aducă și soluția definitivă. Dar, înainte de toate, să explicăm cam care ar fi sursa acestei mari nenorociri, să se înțeleagă cam pe unde stau vinovățiile și să nu mai existe speculații la colțul gardului.

 

Un pod slab, supus furiei apelor

Am încercat să lămurim lucrurile cu ajutorul lui Ovidiu Ioan Popa (foto sus), director tehnic executiv în CJ Hunedoara. Acesta ne-a explicat, sintetic, faptul că, în conformitate cu expertiza tehnică efectuată imediat după producerea dezastrului, cauza ruperii podului este rezultatul suprapunerii unor factori, între care volumul uriaș de apă provenind și din lacul de acumulare, și din inundație, structura deficitară a podului, cu armare necorespunzătoare și beton de proastă calitate, spălarea integrală a fundației unei pile de pod, dar și executarea în zonă, cam fără de lege, a unor lucrări de săpături și amenajări care este foarte probabil să fi afectat serios zona podului.

Ideea este că acest pod a fost construit în anii 70, de fosta antrepriză de drumuri și poduri, nu de autoritățile județene – care doar au preluat obiectivul, în 2000, dar fără vreun proiect sau vreun act al construcției, documente care nu mai pot fi recuperate.

pod rupt

Reconstruirea podului în evoluţie

Acum, singura soluție tehnică viabilă este reconstruirea podului, în mare măsură, cu refacerea completă a unei pile, cu cămășuiri și armări de rezistență suplimentare, cu modificarea integrală a suprastructurii. O lucrare care se poate executa cam într-un an.

Operațional, trebuie amintit că, în martie 2014, s-a achiziționat studiul de fezabilitate, iar în iulie s-a aprobat alocarea sumelor pentru a putea să fie inițiată procedura de achiziție a lucrărilor de proiectare și execuție.

În acest moment, după ce lucrările au fost scoase la licitație pe SEAP în 16 octombrie 2014, se așteaptă data de 4 noiembrie, când este termenul limită de depunere a ofertelor. În 5 noiembrie vor fi deschise ofertele și, dacă nu vor fi contestații sau alte probleme, se dorește ca, în cel mai scurt timp, lucrările de proiectare și execuție să fie atribuite și să se semneze contractul.

Președintele CJ Hunedoara, Mircea Moloț, ne-a confirmat și el faptul că se va face tot posibilul pentru a nu se produce nicio întârziere în acest proces, astfel încât construcția podului de pe Strei să fie pornită și finalizată anul viitor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci × doi =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
PETROȘANI/ Lemnul din toaletarea copacilor, donat bătrânilor         NEMULȚUMIT. Alin Simota a contestat condamnarea pentru fals în declarații         Ilie Balaci a murit         Turiste rătăcite în Masivul Godeanu         Prins la furat de cablu, pe calea ferată         Gara Brad, la doi ani de la începerea lucrărilor de reabilitare         Scrisoarea deschisă a primarului Marcel Goia: „Autoritățile Publice Locale, bătaia de joc a Statului Român”         Traseu turistic refăcut de salvamontiști în Retezat         Rezultatele Bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi – 19 octombrie 2018         „Trofeul Cetăţii” – turneu internaţional de şah la Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”         Proteste la ArcelorMittal Hunedoara         La Salonul Hunedorean al Cărții, Editura Școala Ardeleană a fost la înălțime         Comunicat de presă (P): Senatoarea PNL, Carmen Hărău: Educația și cercetarea sunt scoase din agenda curentă a PSD         Imagini aeriene de pe Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva. Când va fi inaugurat         CE RĂMÂNE DUPĂ RAPORTĂRILE MĂREŢE. Incompetenţa şi angajările „pe pile” falimentează turismul hunedorean         Orchestra Metropolitană București concertează la Castelul COrvinilor         18 octombrie 1409 – ziua istorică a Huniazilor         Deva – un oraș ecologic și durabil         Scandal în jurul unui bal al bobocilor. Un preot s-a revoltat pentru tema aleasă: Demoni vă doriţi, demoni veţi avea în şcoli în loc de elevi”         Cetatea Blidaru, locul de vis din patrimoniul UNESCO, ignorat de autorități