PRAFUL SE ALEGE DE BANII INVESTIŢI. Drumurile judeţene, distruse de camionagii lacomi

Camioanele încărcate peste limita legală fac praf drumurile judeţene, iar administraţia judeţeană nu prea are cum să le protejeze. Anul trecut, instanţa a desfiinţat taxa specială de drum. Cifrele spun că doar un transportator din zece respectă regulile, dar aprecierea este sumară, fiindcă nu se pot face aprecieri exacte. În ultimii zece ani, Consiliul Judeţean Hunedoara a investit peste 150 de milioane de euro în drumurile judeţene. Un efort financiar colosal, de care îşi bat joc câteva sute de afacerişti lacomi

Hunedoara deţine cea mai mare reţea de drumuri judeţene din ţară, având o reţea de drumuri ce însumează peste 1.400 de kilometri. În 2013, Consiliul Judeţean a votat un regulament privind utilizarea drumurilor publice judeţene de către autovehiculele care au masa maximă pe axa mai mare de 5,5 tone, prin care transportatorii care depăşeau limita admisă de lege erau obligaţi să plătească o taxă specială. Cu banii colectaţi, administraţia judeţeană ar fi vrut să repare drumurile stricate din cauza poverilor de suprasarcină. În aprilie anul trecut, Tribunalul Hunedoara a desfiinţat taxa, după un proces intentat de transportatori.

Unu din zece respectă regula

Magistraţii au apreciat că n-ar fi nevoie de o taxă specială pentru că există legi care sancţionează depăşirea de tonaj. Într-adevăr, Consiliul Judeţean are un serviciu care se ocupă şi de controlul în trafic împreună cu poliţiştii de la Rutieră. Dar oricât de bine s-ar mişca echipele cu cântarul mobil, tot nu reuşesc să potolească camionagii care încarcă maşinile cât cuprinde, ca să scoată cheltuieli mici de transport. Metode de a evita controlul sunt destule, câtă vreme funcţionează solidaritatea şoferilor, o camaraderie păguboasă, fiindcă tot ei îşi rup maşinile prin gropile lăsate de câţiva şmecheri. În urma controalelor, au fost prinşi 110 camionagii incorecţi, iar valoarea amenzilor a fost de 1.280.600 lei. Pe parcursul întregului an 2015, doar 12 transportatori au plătit autorizaţii speciale de transport pentru vehiculele a căror încărcătură a depăşit masa maximă admisă.

Drumuri modernizate în „Epoca Moloţ”

An de an, pe parcursul ultimilor zece ani, Consiliul Judeţean a investit peste 250 de miliarde de lei vechi în modernizarea şi întreţinerea drumurilor judeţene. La aceşti bani se adaugă 70.000.000 euro, fonduri europene, şi peste o mie de miliarde de lei vechi, bani împrumutaţi de la CEC pentru infrastructura rutieră. În drumurile din Valea Jiului au intrat 70.569.720 de lei, în Ţinutul Pădurenilor şi drumurile de pe Valea Mureşului suma a fost de 74.689.140 de lei, în Ţara Zarandului a fost alocată suma de 27.005.320 de lei, iar pentru zona Orăştie – Geoagiu: 43.015.825 de lei. Toate cheltuiala se duce de râpă câtă vreme sunt câţiva camionagii şmecheri şi foarte mulţi şoferii în trafic ce se fac că nu-i văd.

Comentarii FB

comentarii




3 Răspunsuri la “PRAFUL SE ALEGE DE BANII INVESTIŢI. Drumurile judeţene, distruse de camionagii lacomi

  1. Zona Zoster

    Numai astfel de basculate pot cara oameni cu greutate ca rotundul David.Drumurile judetene au fost asfaltate in jurul gropilor.Ce vina are DRUPPO ca pe drumuri erau gropi?Pe ei nu i,a avertizat nimeni!Nimeni a fost Molot,un mare Nimeni este si penibilul David.Lui ise potriveste Goliat.Dupa cum l,a sustinut pe acoperitul Paducel a demostrat cu prisosinta ca este fiul tatalui sau.

    Răspuns
  2. blestemul soselelor

    Drumuri facute praf. Tone de bani cheltuiti, uneori fara rezultate.

    Vieti omenesti distruse. Vietile nu pot fi estimate in bani.

    Poluarea este pericol. Natura, vietuitoarele si oamenii sufera.

    Răspuns
  3. FLORIN

    Molote,Molote cum te umilira ei,si tu ai fost singurul care ne ai facut drumuri si ne ai dat de toate

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × doi =

ACTUALITATE
Nicolae Gherghin, colecționarul de timp         3.000 de sancţiuni au fost aplicate de Poliţia Locală Deva         Peste 30 de proiecte de hotărâre sunt supuse dezbaterii şi aprobării Consiliului Local Deva         Schi-alpinismul, recunoscut drept sport olimpic. Selecţia pentru lotul naţional, la finele lui ianuarie         Până acum, 820 de concurenţi vor alerga la înălţime. Pe 17 iunie, la Retezat SkyRace Intersport!         Tragedie pe un bulevard din Hunedoara. Un tânăr a fost implicat într-un accident mortal         Gealaţii lui Arion către secretarul general PNL Hunedoara: „Îţi sparg faţa şi maşina”         Mesajul lui Traian Berbeceanu către ministrul Justiției         Călători străini prin judeţul Hunedoara: „O mică Elveţie!”         Când va fi dată sentința în dosarul de proxenetism al lui Daniel Pleșcan         Peste 100 de jandarmi vor asigura ordinea în stațiunile Hunedoarei         Hoț arestat după ce a atacat paznicii unui transport de cărbune din Valea Jiului         AU DEPUS JURĂMÂNTUL. Poliția Hunedoara se întărește cu 60 de agenți         PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță         Ce șanse mai au proiectele de restaurare din Hunedoara depuse la ADR VEST         DOSARELE „PETRU GROZA”. Răfuielile din presa hunedoreană a anilor interbelici         ÎNGRIJORĂTOR: Numărul diabeticilor nou depistaţi a crescut cu o treime în ultimii patru ani         Bibliotecarul Avram Iancu vrea să străbată înot cei 2.860 de kilometri ai Dunării