PRAFUL SE ALEGE DE BANII INVESTIŢI. Drumurile judeţene, distruse de camionagii lacomi

Camioanele încărcate peste limita legală fac praf drumurile judeţene, iar administraţia judeţeană nu prea are cum să le protejeze. Anul trecut, instanţa a desfiinţat taxa specială de drum. Cifrele spun că doar un transportator din zece respectă regulile, dar aprecierea este sumară, fiindcă nu se pot face aprecieri exacte. În ultimii zece ani, Consiliul Judeţean Hunedoara a investit peste 150 de milioane de euro în drumurile judeţene. Un efort financiar colosal, de care îşi bat joc câteva sute de afacerişti lacomi

Hunedoara deţine cea mai mare reţea de drumuri judeţene din ţară, având o reţea de drumuri ce însumează peste 1.400 de kilometri. În 2013, Consiliul Judeţean a votat un regulament privind utilizarea drumurilor publice judeţene de către autovehiculele care au masa maximă pe axa mai mare de 5,5 tone, prin care transportatorii care depăşeau limita admisă de lege erau obligaţi să plătească o taxă specială. Cu banii colectaţi, administraţia judeţeană ar fi vrut să repare drumurile stricate din cauza poverilor de suprasarcină. În aprilie anul trecut, Tribunalul Hunedoara a desfiinţat taxa, după un proces intentat de transportatori.

Unu din zece respectă regula

Magistraţii au apreciat că n-ar fi nevoie de o taxă specială pentru că există legi care sancţionează depăşirea de tonaj. Într-adevăr, Consiliul Judeţean are un serviciu care se ocupă şi de controlul în trafic împreună cu poliţiştii de la Rutieră. Dar oricât de bine s-ar mişca echipele cu cântarul mobil, tot nu reuşesc să potolească camionagii care încarcă maşinile cât cuprinde, ca să scoată cheltuieli mici de transport. Metode de a evita controlul sunt destule, câtă vreme funcţionează solidaritatea şoferilor, o camaraderie păguboasă, fiindcă tot ei îşi rup maşinile prin gropile lăsate de câţiva şmecheri. În urma controalelor, au fost prinşi 110 camionagii incorecţi, iar valoarea amenzilor a fost de 1.280.600 lei. Pe parcursul întregului an 2015, doar 12 transportatori au plătit autorizaţii speciale de transport pentru vehiculele a căror încărcătură a depăşit masa maximă admisă.

Drumuri modernizate în „Epoca Moloţ”

An de an, pe parcursul ultimilor zece ani, Consiliul Judeţean a investit peste 250 de miliarde de lei vechi în modernizarea şi întreţinerea drumurilor judeţene. La aceşti bani se adaugă 70.000.000 euro, fonduri europene, şi peste o mie de miliarde de lei vechi, bani împrumutaţi de la CEC pentru infrastructura rutieră. În drumurile din Valea Jiului au intrat 70.569.720 de lei, în Ţinutul Pădurenilor şi drumurile de pe Valea Mureşului suma a fost de 74.689.140 de lei, în Ţara Zarandului a fost alocată suma de 27.005.320 de lei, iar pentru zona Orăştie – Geoagiu: 43.015.825 de lei. Toate cheltuiala se duce de râpă câtă vreme sunt câţiva camionagii şmecheri şi foarte mulţi şoferii în trafic ce se fac că nu-i văd.

Comentarii FB

comentarii




3 Răspunsuri la “PRAFUL SE ALEGE DE BANII INVESTIŢI. Drumurile judeţene, distruse de camionagii lacomi

  1. Zona Zoster

    Numai astfel de basculate pot cara oameni cu greutate ca rotundul David.Drumurile judetene au fost asfaltate in jurul gropilor.Ce vina are DRUPPO ca pe drumuri erau gropi?Pe ei nu i,a avertizat nimeni!Nimeni a fost Molot,un mare Nimeni este si penibilul David.Lui ise potriveste Goliat.Dupa cum l,a sustinut pe acoperitul Paducel a demostrat cu prisosinta ca este fiul tatalui sau.

    Răspuns
  2. blestemul soselelor

    Drumuri facute praf. Tone de bani cheltuiti, uneori fara rezultate.

    Vieti omenesti distruse. Vietile nu pot fi estimate in bani.

    Poluarea este pericol. Natura, vietuitoarele si oamenii sufera.

    Răspuns
  3. FLORIN

    Molote,Molote cum te umilira ei,si tu ai fost singurul care ne ai facut drumuri si ne ai dat de toate

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

14 − doisprezece =

ACTUALITATE
LA UN AN DE LA MARELE TUN. Hoţia de la Apa Prod rămâne în scriptele firmei         MERGE ULCIORUL LA APĂ ÎN ŞOIMUŞ. Primarul Mihai Irimie are trei luni să-şi aranjeze „ploile”         Cum arată Gara Brad după cinci luni de renovare         Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj         A fost deschis Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”