Ovidiu Ioan Popa: „Nu ne putem juca pe hartă cu un pix și facem legătura între autostradă și Sântuhalm”

La ultima întâlnire cu presa, de săptămâna trecută, candidatul ALDE la postul de primar al Devei, Ovidiu Ioan Popa a ținut să limpezească puțin apele tulburate de avalanșa de promisiuni ale reprezentanților PSD din guvern care au trecut recent prin zonă și au declarat că rezolvă, brusc, mai toate problemele nerezolvate ale orașului, între care trecerile spre cartierul Grigorescu și conectarea la autostradă din Sântuhalm.

 

Precizările și explicațiile lui Ovidiu Ioan Popa – cel care candidează la funcția de primar al Devei în alegerile din 5 noiembrie 2017 -, au fost reconfortante și menite să aducă cu picioarele pe pământ inclusiv pe cetățenii care se lasă prea ușor amăgiți de promisiuni de campanie.

Problemele lămurite de Ovidiu Ioan Popa sunt cea a conectării cartierului devean Grigorescu, „de peste linii”, cum i se spune, cu orașul, în condițiile în care noua cale ferată de mare viteză ce va trece prin Deva nu va mai permite accesul în cartie pe rutele de până acum, dar și conectarea Devei la autostradă printr-un nod în Sântuhalm. Ministrul (PSD) Transporturilor, venit deunăzi în campanie electorală la Deva a promis locuitorilor din cartierul Grigorescu că, în viteză mare, de prin primăvară, vor începe lucrări la conectarea cartierului Grigorescu și tot cu viteză mare se va porni și investiția la noua conectare la autostradă, pentru care ar fi nevoie de vreo 18 milioane de lei. După cum a explicat Ovidiu Ioan Popa, constructor de meserie, între promisiunile de campanie și realitate este o distanță foarte mare.

Referitor la conectarea între cartierul Grigorescu și oraș, Ovidiu Ioan Popa spune că pasajul rutier și cele două pasarele pietonale despre care vorbea ministrul sunt prinse deja și vor fi realizate conform unui proiect care are vreo cinci ani vechime și care a fost supus aprobării comunității europene, finanțatorilor… așadar, evident că vor fi realizate.

Numai că problema pusă de Ovidiu Popa este alta și ea este prinsă și în programul său de campanie pentru alegerile din 5 noiembrie: ce se întâmplă dacă, dintr-un motiv sau altul, singurul pasaj auto prevăzut deocamdată să se facă între Grigorescu și oraș este blocat, nu poate fi folosit?

„Tocmai de aceea, eu am propus și vorbesc despre necesitatea de a construi un al doilea pasaj rutier. Gândiți-vă că primul pasaj se va afla într-o extremitate a cartierului, obligându-i pe cei din cealaltă parte să străbată trei kilometri pentru a trece în oraș. Și dacă, Doamne ferește, se produce un blocaj pe pasaj, ce se întâmplă, izolăm un cartier al Devei? Astfel încât mi se pare imperios necesară construirea unui al doilea pasaj de trecere auto, un pasaj în zona străzii Balata. Este un proiect realizabil, cu costuri de aproximativ 2,3 milioane de euro -aceste cheltuieli rezultă din complexitatea construcției, care va traversa, pe lângă cele două linii electrificate, și 4 benzi de circulație. Dar este nevoie de el și pentru faptul că zona de peste linii este zona care va oferi și posibilitatea viitoarei dezvoltări industriale a Devei.”, ne-a explicat Ovidiu Ioan Popa.

Referitor la conectarea Devei, în zona Sântuhalm, cu autostrada, Ovidiu Ioan Popa spune că lucrurile nu sunt deloc simple și în niciun caz atât de ieftine precum au anunțat oficialii. „Da, o conectare la autostradă este imperios necesară a se realiza în dreptul localității Sântuhalm. Dar costurile nu sunt de 18 milioane de lei, cum s-a spus. După calculele pe care le-am făcut, aceste costuri sunt de aproximativ 22 de milioane de euro, pentru că un nod costă în jur de 18 milioane de lei, dar mai trebuie un pod peste Mureș, un pod peste Cerna, un pasaj peste calea ferată… Nu ne putem juca pe hartă cu un pix și facem legătura între autostradă și Sântuhalm.

 

Ovidiu Ioan Popa: „Dacă cineva de la minister vrea să ne ajute, să ajute Deva, ar trebui să ne ajute cu acea amenajare a intersecției între DN7 și DN76, în zona flotației. Stă de doi ani de zile un proiect la Compania Națională de Investiții, cu avizele tuturor, este gata de pus în practică: asta ar fi realist și practic posibil de a fi realizat în sprijinul Devei și al devenilor”.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Ovidiu Ioan Popa: „Nu ne putem juca pe hartă cu un pix și facem legătura între autostradă și Sântuhalm”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × doi =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
CEH furnizează servicii de sistem de cel puţin 400 MW până în 2020         O seară de astronomie, airsoft pe timp de noapte și concert rock în Cetatea Devei         Expoziție la muzeu: „Frumusețea neconvențională. Arta tatuajului”.         Mircea Nistor a fost propus cetățean de onoare al județului Hunedoara         Lansare de carte: Dumitru Tâlvescu, volumul de versuri „Prosperia”         PE MINUS/ Rectificare de buget negativă la Lupeni. Primarul vrea să meargă în instanţă!         SALVARE LA ÎNĂLŢIME/ Simulare de cutremur la Vulcan. Cum a decurs exerciţiul         Super-tunelul construit la Orăștie, pe magistrala feroviară de mare viteză         Bani europeni pentru reabilitarea termică a blocurilor din Deva         Cronica unei ecologizări mânjite populist de primarul Cazacu         „Găinarii” lemnelor de foc amendați de Poliție         A secat complet Lacul Săulești         TURISM. Un australian vrea să investească în Pasul Vîlcan         Intervenţii. Îşi unesc eforturile pentru a salva Termocentrala Paroşeni         PUTEREA IA PRESA LA DEMOLAT CU LISTE. PSD strânge semnături de la populaţie pentru sancţionarea unor posturi de televiziune         Vino în echipa noastră, Star Assembly angajează!         Doi adolescenți au furat autoturismul unui localnic din Hunedoara și au provocat un accident rutier         Minori prinși în timp ce spărgeau o mașină         Accident grav pe DN 7, provocat de un motociclist         Accident grav pe DN 7A: un șofer a lovit cu mașina un cap de pod