O „linie verde” de transport pentru Valea Jiului şi una pentru Hunedoara – Deva

Consiliul Judeţean Hunedoara a fost gazda unei întâlniri de lucru în care s-a analizat stadiului proiectelor de dezvoltare pentru noile linii publice de transport ecologic între principalele aglomerări urbane ale judeţului (Green Line în Valea Jiului şi Green Line Deva-Hunedoara). În luna noiembrie a anului trecut, preşedintele în exerciţiu de la acea vreme al CJ Hunedoara, Mircea Ioan Moloţ, a semnat parteneriatele cu comunităţile locale pentru viitoarele Green Line-uri.

greenLa întâlnirea de marţi, la sediul CJ Hunedoara au fost prezenţi atât consultantul proiectului, cât şi conducerea executivă a consiliului judeţean, primarii şi reprezentanţii municipalităţilor din Deva, Hunedoara, Petrila, Petrosani, Vulcan, Aninoasa, Lupeni şi Uricani. Şi, în timpul discuţiilor au fost prezentate şi analizate variantele de traseu, tipul mijloacelor de transport eligibile, sistemul propus pentru eliberarea biletelor/cardurilor de călătorie, sistemul de informare a călătorilor, supravegherea şi monitorizarea transportului, cuprinse în studiile de fezabilitate. La final, s-a tras linie şi s-a concluzionat. Astfel, potrivit deciziilor adoptate marţi, pentru Valea Jiului s eva modifica şi completa Studiul de Fezabilitate în sensul unificării traseelor Petroşani-Uricani şi Petroşani-Petrila, astfel încât să funcţioneze o singură linie „verde” între Petrila şi Uricani, cu depoul la Vulcan. De asemenea se are în vedere identificarea unor soluţii de conectare a călătorilor din Oraşul Aninoasa la linia Petrila-Uricani. În plus, s-a convenit ca, în perioada imediat următoare, consultantul să facă o serie de analize de trafic urmate de întâlniri cu reprezentanţii municipalităţilor din Valea Jiului pentru stabilirea traseelor, a staţiilor, a punctelor de întoarcere.

Pentru linia verde de autobuze electrice dintre Deva şi Hunedoara s-a decis modificarea traseului propus iniţial în Studiul de Fezabilitate, astfel încât să fie evitate suprapunerile cu liniile de transport public local din Municipiul Deva, precum şi construirea depoului în Municipiul Hunedoara în zona Hăşdat pe un teren ce va fi pus la dispoziţia Proiectului de către autoritatea publică locală.

„După refacerea Studiilor de fezabilitate, (având ca termen 15 mai 2015), şi publicarea ghidurilor de finanţare pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile, autorităţile publice locale implicate vor alege forma de asociere eligibilă respectiv prin Acord de asociere sau constituirea unei/unor asociaţii de dezvoltare intercomunitară (A.D.I.) pentru realizarea în comun a proiectului de dezvoltare şi de gestionare a transportului public de persoane în judeţul Hunedoara”, spun oficialii CJ Hunedoara.

În sprijinul populaţiei şi turiştilor

De precizat că oficialii CJ Hunedoara au ca intenţie declarată identificarea unor surse de finanţare a unui Plan de Mobilitate Durabilă la nivelul judeţului Hunedoara, care să devină cadrul suport al proiectelor de transport urban de călători ce urmează a fi propuse la finanţare prin Programul Operaţional Regional pentru perioada 2014-2020. Principalele obiective ale Planului de Mobilitate Durabilă sunt facilitarea accesului tuturor la locurile de muncă şi la servicii, reducerea poluării, a consumului de energie, îmbunătăţirea siguranţei şi securităţii, reducerea costurilor de călătorie, obţinerea unei mobilităţi urbane, creşterea atractivităţii zonei şi a calităţii mediului înconjurător.

De precizat că despre realizarea unui mijloc de transport ecologic în Valea Jiului, pe fonduri europene, se vorbeşte de mai bine de un an şi au fost puse şi bazele parteneriatului dintre administraţiil locale şi Consiliul Judeţean Hunedoara. Fosta conducere executivă de la acea vreme a explicat că amenajarea unei linii de transport ecologic ar veni în sprijinul populaţiei din Valea Jiului, în sensul reducerii costurilor la biletele pe mijloacele de transport în comun. Conform proiectului, linia de transport ar urma ă meargă din Petroşani în Uricani, iar în acest fel s-ar putea lega şi cele două staţiuni, Petroşani şi Straja, aşa încât amatorii de schi să aibă două posibilităţi de petrecere a timpului liber, după cum au precizat oficialii CJ Hunedoara.

 

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × unu =

ACTUALITATE
Polițiștii locali concediați au chemat Primăria Deva în judecată         Ziua Porților Deschise la Sarmizegetusa Regia         Concedieri colective la minele din Valea Jiului         Bărbat lovit de trenul marfar         Tineri acuzați că au tâlhărit mai mulți elevi din Hunedoara au fost condamnați         Cum a fost recuperat tezaurul de podoabe dacice din argint, traficat pe piața neagră         Ziua Pământului, celebrată în Parcul Cetate         Credit de 80.000.000 de lei pentru reabilitarea rețelei stradale din Hunedoara         Chioșcuri de suveniruri date în chirie în curtea Castelului Corvinilor         Tu ce faci în Noaptea Lungă a Industriei?         Semnarea contractului de finanţare pentru proiectul “CONSTRUIRE ȘI DOTARE VILĂ TURISTICĂ, PENTRU EXTINDEREA ACTIVITĂȚII RAHEMA TUR SRL”         Cum a fost recuperată cea de-a 13-a brățară dacică         PULS ELECTORAL. Mircea Moloţ are cea mai mare priză la electoratul hunedorean, în sondajul făcut de PNL         Vechea platformă industrială trece prin mari transformări         Drumul dintre Lacul Gura Apelor și Poiana Pelegii va fi închis         Telecabina de la Cetatea Deva intră, miercuri, în revizie tehnică         Cum se fac de râs autoritățile județului: soluție „ingenioasă” pe șoseaua spre Mănăstirea Prislop         Medicii de la clinica Opticline Deva, la Congresul de Cataractă și Chirurgie Refractivă din SUA         Ambasadorul Republicii Kazahstan în România s-a aflat în vizită oficială la Deva         SLUJBĂ DE POMENIRE. Comemorare la 16 ani de la moartea rapsodului Drăgan Muntean