FALSĂ PREOCUPARE EDILITARĂ. Petru Mărginean preferă „ciorapii murdari” ai transportului local

Transportul local din Deva s-a transformat într-o dispută politică, deturnată electoral de actualul primar Petru Mărginean. Devenii vor circula în aceleaşi condiţii, multă vreme de acum înainte, dar Mărginean încearcă, la final de mandat, să convingă electoratul că vina este a fostului primar şi a transportatorilor. În realitate lucrurile nu stau deloc aşa.

Din 2010 încoace, transportul public de călători din municipiul Deva funcţionează improvizat, în baza unui act adiţional la contractul semnat în 2005 cu actualii operatori ai serviciului de transport local. De cinci ani ar fi trebuit să se organizeze licitaţie publică pentru atribuirea serviciului, însă toate demersurile de până acum au eşuat, fie din cauza litigiilor aflate pe rolul instanţelor de judecată (în perioada lui Mircia Muntean), fie din cauza unor jocuri politicianiste de interese.

Momeala aparentei nelegalităţi
Aflat la final de mandat, Petru Mărginean încearcă să scape de reproşurile călătorilor pasând responsabilitatea spre terţi, deşi timp de trei ani nu a schimbat nimic din „greaua moştenire” lăsată de foştii dregători ai oraşului. În urmă cu o săptămână, primarul declara că transportul local se derulează pe baza unui contract nelegal încheiat în 2001. Din documentele prezentate de transportatori reiese foarte clar că afirmaţia este incorectă, fiindcă licitaţia serviciului a fost în 2004, iar atribuirea s-a făcut în ianuarie 2005. Un contract din 2001 nu poate produce efecte juridice, în condiţiile date. Evident, el a fost aruncat pe piaţă ca să deturneze atenţia de la adevărata problemă.

O negociere de ochii lumii
Primarul Petru Mărginean a organizat, la spartul târgului, o licitaţie despre care transportatorii susţin – cu înscrisuri – că a fost un simulacru făcut de ochii lumii. Condiţiile de atribuire a serviciului au fost făcute de nepricepuţi de la UTI, o firmă a cărui patron a fost săltat de DNA. Numărul de maşini a fost considerabil umflat, nu a fost făcut un calcul de trafic. Potrivit studiului făcut de specialiştii angajaţi de primărie, investiţia în parcul de maşini se amortizează în şapte ani, dar contractul de concesionare a serviciului a fost stabilit la cinci ani. În aceste condiţii, orice operator de transport riscă falimentul. Pe de altă parte, la negocieri, comisia Primăriei Deva a făcut doar act de prezenţă, îndeplinind doar o formalitate. „Primarul a făcut săptămâna trecută nişte afirmaţii mincinoase, din punctul meu de vedere. La negocierea directă am constatat că, deşi am acceptat toate condiţiile caietului de sarcini şi tot ce înseamnă cerinţă din partea Primăriei – inclusiv garanţia de două miliarde de lei vechi depusă în contul Primăriei – în urma acceptării din partea operatorului de transport a tuturor cerinţelor, nu s-a ţinut cont de asta. Este dovada clară că a fost un simulacru de negociere”, a declarat Marian Muntean.

„Ciorapii murdari” se poartă şi anul viitor
De partea cealaltă, primarul spunea că şi-a dat toată silinţa în rezolvarea problemei. „Pe noi ne interesează un singur lucru: ca transportul local în Deva să fie unul civilizat, normal şi nu ca şi cineva să vină ca la o vacă de muls şi să câştige de pe urma acestui serviciu. Nu putem schimba un ciorap murdar cu altul la fel şi găurit în vârf”, a declarat Petru Mărginean în urmă cu câteva zile. Declaraţia primarului este pur electorală pentru că, de trei ani, Mărginean n-a schimbat „ciorapul murdar”. Practic, Petru Mărginean vine la final de mandat cu o promisiune, în locul unei soluţii. Promisiunea că va înfiinţa un serviciu propriu cu fonduri europene. Este greu de crezut că un astfel de proiect mai poate fi realizat până la finalul acestui mandat, având în vedere procedurile greoaie şi faptul că nu există, încă, nici măcar un proiect scris în acest sens. Apoi, foarte puţine primării au reuşit să patroneze serviciul de transport public fără să pompeze bani publici în susţinerea lui. La Hunedoara, lună de lună se acordă fonduri firmei de transport din subordinea Primăriei. La fel se întâmplă şi la case mai mari, precum Capitala sau la Ploieşti. Până una-alta, devenii vor circula în aceleaşi condiţii, iar toată gâlceava pe tema transportului local este o luptă de imagine în care vina este pasată demagogic între politicieni.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

patru × cinci =

ACTUALITATE
E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”         Șofer căutat de Poliție după un accident         Accident rutier pe Calea Zarandului         SĂPTĂMÂNA POMENILOR. Danii de peste patru milioane de lei pentru ONG-iştii hunedoreni         MICII DUMNEZEI DE LA ŢARĂ. Primarul Mihai Irimie (PNL) lasă Şoimuşul pe sec         HUNEDOARA LIRICĂ, SCHIMBARE ÎN PROGRAM. Municipiul Hunedoara va avea două seri de festival         Fostul dealer al brățărilor dacice din Sarmizegetusa Regia a fost trimis în judecată