FALSĂ PREOCUPARE EDILITARĂ. Petru Mărginean preferă „ciorapii murdari” ai transportului local

Transportul local din Deva s-a transformat într-o dispută politică, deturnată electoral de actualul primar Petru Mărginean. Devenii vor circula în aceleaşi condiţii, multă vreme de acum înainte, dar Mărginean încearcă, la final de mandat, să convingă electoratul că vina este a fostului primar şi a transportatorilor. În realitate lucrurile nu stau deloc aşa.

Din 2010 încoace, transportul public de călători din municipiul Deva funcţionează improvizat, în baza unui act adiţional la contractul semnat în 2005 cu actualii operatori ai serviciului de transport local. De cinci ani ar fi trebuit să se organizeze licitaţie publică pentru atribuirea serviciului, însă toate demersurile de până acum au eşuat, fie din cauza litigiilor aflate pe rolul instanţelor de judecată (în perioada lui Mircia Muntean), fie din cauza unor jocuri politicianiste de interese.

Momeala aparentei nelegalităţi
Aflat la final de mandat, Petru Mărginean încearcă să scape de reproşurile călătorilor pasând responsabilitatea spre terţi, deşi timp de trei ani nu a schimbat nimic din „greaua moştenire” lăsată de foştii dregători ai oraşului. În urmă cu o săptămână, primarul declara că transportul local se derulează pe baza unui contract nelegal încheiat în 2001. Din documentele prezentate de transportatori reiese foarte clar că afirmaţia este incorectă, fiindcă licitaţia serviciului a fost în 2004, iar atribuirea s-a făcut în ianuarie 2005. Un contract din 2001 nu poate produce efecte juridice, în condiţiile date. Evident, el a fost aruncat pe piaţă ca să deturneze atenţia de la adevărata problemă.

O negociere de ochii lumii
Primarul Petru Mărginean a organizat, la spartul târgului, o licitaţie despre care transportatorii susţin – cu înscrisuri – că a fost un simulacru făcut de ochii lumii. Condiţiile de atribuire a serviciului au fost făcute de nepricepuţi de la UTI, o firmă a cărui patron a fost săltat de DNA. Numărul de maşini a fost considerabil umflat, nu a fost făcut un calcul de trafic. Potrivit studiului făcut de specialiştii angajaţi de primărie, investiţia în parcul de maşini se amortizează în şapte ani, dar contractul de concesionare a serviciului a fost stabilit la cinci ani. În aceste condiţii, orice operator de transport riscă falimentul. Pe de altă parte, la negocieri, comisia Primăriei Deva a făcut doar act de prezenţă, îndeplinind doar o formalitate. „Primarul a făcut săptămâna trecută nişte afirmaţii mincinoase, din punctul meu de vedere. La negocierea directă am constatat că, deşi am acceptat toate condiţiile caietului de sarcini şi tot ce înseamnă cerinţă din partea Primăriei – inclusiv garanţia de două miliarde de lei vechi depusă în contul Primăriei – în urma acceptării din partea operatorului de transport a tuturor cerinţelor, nu s-a ţinut cont de asta. Este dovada clară că a fost un simulacru de negociere”, a declarat Marian Muntean.

„Ciorapii murdari” se poartă şi anul viitor
De partea cealaltă, primarul spunea că şi-a dat toată silinţa în rezolvarea problemei. „Pe noi ne interesează un singur lucru: ca transportul local în Deva să fie unul civilizat, normal şi nu ca şi cineva să vină ca la o vacă de muls şi să câştige de pe urma acestui serviciu. Nu putem schimba un ciorap murdar cu altul la fel şi găurit în vârf”, a declarat Petru Mărginean în urmă cu câteva zile. Declaraţia primarului este pur electorală pentru că, de trei ani, Mărginean n-a schimbat „ciorapul murdar”. Practic, Petru Mărginean vine la final de mandat cu o promisiune, în locul unei soluţii. Promisiunea că va înfiinţa un serviciu propriu cu fonduri europene. Este greu de crezut că un astfel de proiect mai poate fi realizat până la finalul acestui mandat, având în vedere procedurile greoaie şi faptul că nu există, încă, nici măcar un proiect scris în acest sens. Apoi, foarte puţine primării au reuşit să patroneze serviciul de transport public fără să pompeze bani publici în susţinerea lui. La Hunedoara, lună de lună se acordă fonduri firmei de transport din subordinea Primăriei. La fel se întâmplă şi la case mai mari, precum Capitala sau la Ploieşti. Până una-alta, devenii vor circula în aceleaşi condiţii, iar toată gâlceava pe tema transportului local este o luptă de imagine în care vina este pasată demagogic între politicieni.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaptesprezece + 16 =

ACTUALITATE
Parada portului popular. Centrul vechi al Hunedoarei a fost animat de pădureni         Restricții pe drumurile Hunedoarei         Avertizare meteorologică         Statuia Regelui Ferdinand I, de la Orăștie         Accident rutier la ieșirea din Petroșani         Motociclist rănit într-un accident         Un tânăr s-a prăbușit cu parapanta la poalele Retezatului         Calendar rural. Zile de muncă și zile de sărbătoare         Soarta Cimitirului celor uitați de pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva         Ziua Porților Deschise la Castelul Corvinilor         Dosarul morții lui Darius Șendroiu a ajuns în instanță         Oameni de lângă noi. La o șuetă cu scriitoarea Silvia Beldiman         Numire la Prefectură. Dorel Bretean (ALDE) este noul subprefect al județului Hunedoara         Trei ani de la înființarea postului de jandarmi din Vața de Sus         Vizită inopinată a ministrului Transporturilor pe șantierele autostrăzii Lugoj – Deva         Peste 200 de proiecte vor fi finanțate prin PNDL în județ. Cele mai multe se vor derula în Hunedoara         Drumul spre cetatea Piatra Roșie va fi modernizat         Calea ferată Simeria – Curtici intră în modernizare         Povestea inedită a Târgului de fete de pe muntele Găina         Zilele Hunedoarei: fotbal și opera rock Zrínyi 1566