Dragnea promite Văii Jiului un viitor ROZ, cu ROŞU la guvernare. Prezentul este, însă, NEGRU ca fumul de cărbune

Economica VA dudui, turismul VA merge ca pe roate, drumurile VOR FI ca în palmă, toate problemele SE VOR rezolva! Exact, totul se întâmplă în viitor, în mod cert după data de 1 ianuarie 2015 şi cuvintele anterioare sunt, un rezumat extrem de succinct al declaraţiilor de campanie făcute de Liviu Dragnea la Petroşani.

dragneaSigur de voturile minerilor, ori deopotrivă îngrijorat de întrebările pe care o să i le adreseze oamenii, Victor Ponta nu a venit în Valea Jiului. L-a trimis, în schimb, pe vicepremierul Liviu Dragnea, care să discute strategia pentru turul II cu primarii din Valea Jiului şi să anunţe că totul va fi bine. Asta deşi proiectele de dezvoltare a turismului în Valea Jiului au stagnat, după ce Guvernul nu a mai alocat nici măcar un leu pentru implementarea lor, drumul spre Herculane, care ar deschide Valea Jiului, nu a mai dost finanţat, programul “10.000 de kilometri de drumuri judeţene şi locale” a fost abandonat, iar Complexul Energetic Hunedoara scârţâie din toate poziţiile şi este cu un picior în groapă, cu circa 1 miliard de lei pierderi în doi ani de funcţionare. Dragnea promite însă că totul va merge ca uns. Nu mâine, nu poimâine, ci de la anul. Mai puţin programul guvernamental de reabilitare 10.000 de kilometri de drumuri, care a fost abandonat pe motiv că era “utopic”. Iar ce spunem noi nu este real. Nu că s-ar fi făcut ceva, dar….există voinţă şi proiecte! “Guvernul României şi Ministerul Dezvoltării a ajutat şi ajută în continuare Valea Jiului în toate domeniile. În ceea ce priveşte dezvoltarea locale nu cred că a mai existat vreun guvern precedent care să mai fi alocat atâtea sume pentru atâtea proiecte de dezvoltare în Hunedoara, în general, în Valea Jiului în special. În ceea ce priveşte cei 10.000 de kilometri de drumuri, a fost un program utopic. Nimeni din Guvernul nostru nu a fost de acord să continuăm acel program dintr-un motiv foarte simplu: trebuia să cheltuim pe drumuri sume duble decât cele normale, pentru că mai mult de 50% din preţurile care oricum erau umfalte prin proiectare erau costurile financiare. Nu e corect ca bugetul să suporte asemenea preţuri umflate. Noi cu bani mai puţini am făcut mai multe obiective şi am schimbat în primul rând criteriile prin care banii au fost alocaţi”, a spus Dragnea, care precizează că s-a început şi finanţarea drumurilor judeţene, în funcţie de importanţa lor.

 

Turismul băgat în anchetă. Finanţarea mai aşteaptă

 

Dacă proiectul legat de drumuri a picat, deşi de el se legau speranţele multor români pentru care asfaltul rămâne în continuare un vis frumos, turismul este încă important, iar proiectele sunt viabile. Nu şi finanţabile, cel puţin acum, când turismul este în anchetă, ca urmare a sesizărilor făcute chiar de reprezentanţii Executivului. “În ceea ce priveşte domeniul schiabil, nu a fost finanţat niciun proiect din această categorie de investiţii în acest an. Sunt prevăzute să primească finanţare din ianuarie 2015 din cauză că au fost enorm de multe sesizări, unele penale, unele ajunse la Corpul de Control al Primului Ministru, unele ajunse la Parchet. Noi am dat la DNA foarte multe hârtii de la Minister, iar până nu se finalizează aceste analize noi nu putem continau finanţarea, pentru că nimeni din minister nua re curaj să aloce bani. O pare din investiţii au ieşit din cercetare, sunt în regulă şi au început să fie finanţate”,a spus vicepremierul. Nu şi cele din Valea Jiului, pentru care nu a venit niciun leu. Primarul din Lupeni, Cornel Resmeriţă (PSD) a dat în judecată inclusiv Ministerul Dezvoltării Regionale, condus de Liviu Dragnea, pentrua reupoera aproximativ 50 de milioane de lei, suma reprezentând lucrări executate la proiectul de dezvoltare a turismului în Straja şi nedecontate. La Petroşani, municipalitatea s-a împrumutat la o bancă, după ce de aproximativ doi ani nu a mai văzut niciun leu de la Guvern pentru proiectul de dezvoltare a turismului în Parâng, aprobat de Executiv în 2009. Iar Liviu Dragnea recunoaşte că proiectele din Valea Jiului sunt încă sub anchetă, dar spune că nu există vreo vinovăţie a autorităţilor publice, “buba” fiind undeva la vechea guvernare.

 

Mineritul e salvat. Nu are decât un miliard de lei pierderi

 

Şi mineritul se află sub auspicii favorabile, iar Dragne a anunţat că s-a reuşit salvarea ComplexuluI Energetic Hunedoara, care nu se va închide. “S-au făcut lucruri importante pentru minerit. CEH nu mai este în pericol, nu se închide, are viitor. Cele 4 mine rămân funcţionale şi se vor dezvolta”, susţine liderul PSD. În realitate, la doi ani de la înfiinţare, pierderile CEH sunt uriaşe, de aproximativ 1 miliard de lei şi, mai grav, continuă să se acumuleze. În plus, minele viabile din Valea Jiului au nevoie ca de oxigen de investiţii. CEH nu are la ora actuală finalizată nici măcar licitaţia pentru retehnologizarea capacităţilor extarctive, după ce prima licitaţie în acest sens a fost anulată pentru că nu îndeplinea procedurile legale. În plus, banii de investiţii NU vin de la Guvern, ci trebuie căutaţi tot în interiorul Complexului, acelaşi complex care nu a reuşit încă să găsească nici măcar garanţiile pentru investiţiile de la Termocentrala Mintia.

Dincolo de celelalte promisiuni lansate, ar mai trebui spus că Guvernul lucrează la o nouă strategie pentru Valea Jiului. Cine mai ştie al câtelea program redactat şi neaplicat niciodată. Liviu Dragnea a spus la Petroşani că se lucrează la un program integrat de dezvoltare durabilă a Văii Jiului, care să adune într-unul singur programele mai mici şi care să fie finanţat. Prima discuţie ar trebui să aibă loc prin decembrie, în care să se creioneze amplul program, dar unul dintre punctele improtante ale acestei noi strategii este drumul spre Herculane despre care Liviu Dragnea spune că: “Acel drum este, poate exagerez puţin, axa centrală în programul de dezvoltare. Am vorbit şi cu cei de la CNADNR, intră în finanţare în 2015. Nu putem discuta de dezvoltare dacă acel drum nu este reabilitat”. În realitate, lucrările la DN 66A sunt demult abandonate exact din lipsă de fonduri. Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei, unde calea de acces se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, legând astfel Valea Jiului de Băile Herculane. Numai că ultimul tronson nu a fost nici acum modernizat. Iniţial, mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. Ulterior, proiectul a primit avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. Iar acum vorbim tot la viitor despre el, ca şi despre ce se va întâmpla în Valea Jiului. Tot în viitor. De ce nu s-a făcut până acum nimic, în cei doi ani de guvernare ai PSD? Dragnea are şi aici o explicaţie simplă: „2013 şi prima parte a lui 2014 au fost anii în care a trebuit să stabilizăm economia. În 2012 am preluat ţara în criză economică. Acum este în dezvoltare economică. Acum am început în mod sustenabil să avem bani, putem să ne gândim serios să pornim un program”.

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 + 1 =

ACTUALITATE
Braconierul oprit cu focuri de armă de poliţistul Roman Murar         Risc de avalanșă în munți         Vânătoare ilegală         Povestea aeroportului InternaŢional sibiu continuă alături de voi         Lista drumurilor județene din Hunedoara modernizate în 2017         „Crăciunul Vienez” deschide sala mare a Centrului Cultural „Drăgan Muntean”         Polițiștii din Lupeni și-au reclamat șeful, întors la lucru după nouă luni de concediu medical         Bilațul investițiilor în spitalele din județul Hunedoara         A încărcat mai mult lemn decât trebuia         Transport ilegal de lemne         Bătaie cu urmări grave         Lucrări recepționate pe strada Pietroasa din Deva         Concerte reprogramate, ca urmare a decretării doliului național         Miner rănit grav la Mina Lupeni         Accident grav în Bălata         10 ani de la cel mai cumplit jaf armat din Hunedoara. Ce s-a întâmplat cu „echipa morții”         LEGILE JUSTIŢEI. Mircea Moloţ: „Şi magistraţii trebuie să răspundă pentru greşelile lor”         Firma omului de afaceri Emil Părău va achita 3.500 de lei Societăţii Române de Televizune         Mihai Mica a fost exclus din ALDE şi pierde postul de consilier local la Deva         Corvin Caffé – pseudoroman cu un oltean de… Hunedoara