BANII PRIMĂRIEI MERG CU NAŞU’: Trenuleţul lui Viorel Arion, marfar de golănii administrative

Primarul municipiului Hunedoara a transportat copii cu un trenuleţ nesigur, uzat fizic şi moral (o rablă, mai pe înţelesul tuturor), pus în circulaţie abuziv şi nelegal, pe un traseu neautorizat, trenuleţ pe care l-a cumpărat la mâna a doua, folosind o tehnică de achiziţie publică dubioasă (cu nişte „unii” din primărie care, chipurile, au scotocit pe net), de la nişte patroni scăpătaţi şi vânaţi de creditori, la un preţ de trei ori mai mare faţă costul unui tractoraş nou.

Trenuleţul turistic pus în circulaţie de primarul Viorel Arion trage după el o grămadă de golănii administrative, după cum reiese din documentele înregistrate la Primăria Hunedoara. Deputatul celor 265 de contracte cu statul şi-a dovedit abilitatea în a învârti bani publici şi din calitatea sa de primar al municipiului Hunedoara. (Asta, pentru cei care cred că intrarea în primărie l-a făcut pe Arion uşă de biserică.) Pe parcursul următoarelor ediţii vom încerca să demonstrăm că primarul „neo-liberal” a comis o serie de achiziţii publice păguboase pentru cetăţenii oraşului şi pentru firmele din Hunedoara, pe care Arion le-a dat la o parte, preferând să atribuie lucrări cu dedicaţie altora din afară la „scoruri” foarte mari. Pentru început, povestea trenuleţului turistic.

„Pentru munca pe tractor, folosiţi Viorel Dihor”

Aşa suna în Epoca de Aur o parodie de reclamă la un parfum celebru, fiind cu trimitere la o afacere care pute. Trenuleţul turistic din Hunedoara nu e departe de aluzia pomenită. Mai întâi că achiziţia publică s-a făcut într-o manieră neconvenţională, lăsând – cel puţin declarativ – totul la discreţia unor internauţi din Primărie. Fără cereri de ofertă, fără anunţ public, fără consultarea unor producători serioşi. Pur si simplu, cineva din Primărie s-a uitat pe net şi a decis. A ales firma R & MM FUN WORLD SRL din Roşiori de Vede, Teleorman, societate comercială dintr-un lanţ de firme ”surori” şi scăpătate, cu bunuri scoase la mezat, aflându-se în procese nenumărate cu Fiscul şi cu diferiţi creditori. Marfa cumpărată de la această firmă este veche, de provenienţă dubioasă, exagerat de scumpă şi – pe alocuri – livrată fără forme legale.trenulet

De trei ori mai scump ca unul nou

Trenuleţul turistic cumpărat de primarul Arion a costat 159.960 lei. Adică exact la limita maximă admisă de lege pentru o achiziţie publică de care nu trebuie să dai nimănui socoteală. (E ca şi cum ai cumpăra de la piaţă cu banii altuia: nu merită să te târguieşti fiindcă oricum nu-ţi pică nimic, dar dacă vânzătorul e mulţumit de gheşeft ar putea să-ţi facă „cinste”.) Primăria Hunedoara nu numai că a plătit cât a putut de mult, dar a dat şi „în orb”. Un tractor Kubota T2 nou, de la distribuitorul autorizat, costă între 50.000 şi 58.000 lei. Cam de trei ori mai puţin în comparaţie cu cât a dat Primăria pe un produs fabricat în 2002, vechi de 13 ani, din „biografia” căruia lipsesc primii cinci ani. Meseriaşii sunt de părere că tractoraşul îşi trăieşte acum a doua viaţă, după ce fusese o dată casat.

Mici aranjamente în hârtii

Cartea de identitate a vehiculului începe abia din aprilie 2007, când este înregistrat în proprietatea firmei R & MM CO SRL, firmă care intră în insolvenţă şi transferă utilajul spre „sora sa”, R & MM FUN WORLD SRL, în 10 aprilie 2013. De la această firmă îl cumpără Primăria Hunedoara la data de 10.04.2015, fix în ziua în care-i expiră revizia tehnică. Primarul Arion este nevoit să mai scoată nişte parale din visteria publică pentru a plăti o nouă revizie care a fost făcută la Hunedoara în data de 6 mai, anul curent. Dacă Arion semna contractul o zi mai târziu, revizia ar fi plătit-o firma din Teleorman. De altfel, doar contractul a fost semnat „la timp”, predarea făcându-se la data de 14 aprilie.

Tractorul are (în a doua lui viaţă, căci despre primii cinci ani nu ştim nimic) 3.616 ore de funcţionare, potrivit declaraţiilor înregistrate la primărie. Informaţia, chiar dacă e oficială, trebuie tratată rezervat fiindcă în această afacere există şi alte minciuni pe care le putem dovedi.

Cei patru evanghelişti erau trei…

Potrivit informaţiilor oficiale postate de Primăria Hunedoara: „Ansamblul Trenuleţ turistic rulat este echipat cu: – Kubota 2630 – Capacitate 24 locuri – Remorci speciale destinate activităţilor de agrement – Remorca circula remorcata de tractor – Tractor Kubota cu 3616 ore de funcţionare – Combustibilul pentru tractor este motorina – Culoare galben multicolor. Ansamblul trenuleţ turistic a fost verificat din punct de vedere tehnic, estetic, calitativ şi cantitativ şi corespunde normelor tehnice în vigoare”. După cum arătam mai sus, inspecţia tehnică a expirat fix în ziua cumpărării, dar partea de „cantitativ” ar trebui să-i dea frisoane lui Viorel Arion. În primul rând, capacitatea „ansamblului” este de doar 16 locuri, sunt două remorci a câte opt locuri, una dintre ele fiind construită pentru cărat marfă (zero locuri) şi amenajată la o lună după ce a ajuns în curtea firmei din Teleorman. Cea de a treia remorcă există, dar lipseşte cu desăvârşire…

„Votul ăsta este împotriva copiilor din Hunedoara!”

Hunedorenii care au avut ocazia să vadă trenuleţul turistic în mişcare ştiu că „ansamblul” are trei remorci. În actul de achiziţie, figurează într-adevăr remorci de capacitate 24 locuri. Aşa a declarat şi primarul Viorel Arion în şedinţa publică din 3 iulie, minţind cu bună-ştiinţă. În realitate, Primăria a cumpărat trei remorci, dar nu are acte decât pe două. Două au fost puse în circulaţie cu numere date de la Primărie şi una a fost agăţată pe şest la trenuleţ. Fără documente, fără numere şi fără inspecţie tehnică la zi. Cu un astfel de vehicul a plimbat Arion copiii din Hunedoara, iar când consilierii au decis să nu-i gireze ilegalităţile, primarul a ars-o în stil demagogic: „Votul ăsta este împotriva copiilor din Hunedoara!”, a declamat primarul.

Dar, staţi!, la trei abuzuri mai primiţi unul „moca”

Mai mult, trenuleţul turistic a circulat fără nici un fel de licenţă de transport persoane sau autorizaţie. O recunosc vătafii oraşului, tot într-o şedinţă publică. Şi tot ei sunt cei ce cred că asta nu-i o problemă, „se eliberează (şi) licenţa de transport, pentru că tot noi o eliberăm, Primăria”, spunea stăpânul oraşului călare pe situaţie. Dar staţi!!! Asta nu-i tot – ca să parafrazăm un slogan de teleshopping, la trei abuzuri pe bani, primarul oferă şi unul „moca”. La momentul declaraţiilor, primarul cerea consilierilor să aprobe un nou traseu pentru trenuleţ, dar „rabla” primăriei circula deja pe traseul supus aprobării. Cererea primarului a fost respinsă şi trenuleţul turistic a trecut în adormire, fiindcă nu e în stare să facă naveta între Castel şi Grădina Zoologică. L-au tras pe linie moartă. Nu-şi poate îndeplini „obiectivul” pentru care primăria a spart 30.000 de euro.

Comentarii FB

comentarii




3 Răspunsuri la “BANII PRIMĂRIEI MERG CU NAŞU’: Trenuleţul lui Viorel Arion, marfar de golănii administrative

  1. Marius

    Eu zic ca este un articol putin tendentios. Care meseriasi zic ca trenuletul a fost casat? Pentru afirmatia aceasta este necesara o dovada, nu un zvon. Pretul iar este discutabil, aduceti o oferta de pret pentru un trenulet nou cu 3 vagoane sa vedem daca intr-adevar unul nou este la o treime fata de cel achizitionat.

    Răspuns
  2. geo

    pa asta l-ati vrut, pa asta l-ati votat, pa asta il aveti
    acum ceva timp m am intrebat de ce Hunedoara a avut cei mai slabi primari si primesc in fiecare zi raspunsuri la intrebare
    – pentru ca avem un oras plin de PROSTI

    Răspuns
  3. lucian

    Domnule Bot,
    Si dumneavoastra ati scris candva despre o tabara sociala, in care au mers in locul copiilor nevoiasi niste adulti. Va anunt ca parte dintre aceia sunt astazi angajati ai Primariei Hunedoara, in frunte cu Radu Popoviciu. Nu are rost sa va spun ca acel om are semnatura pe documentele de cumparare pentru trenulet.

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

trei × cinci =

ACTUALITATE
Cum arată Gara Brad după cinci luni de renovare         Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj         A fost deschis Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”         Șofer căutat de Poliție după un accident         Accident rutier pe Calea Zarandului