1.7 C
Deva
marți, martie 19, 2024

ADEVĂRURI CARE DERANJEAZĂ. Modificarea Codului Silvic, un proiect controversat

Prin anularea definitivă a avizului de mediu în cazul amenajamentelor silvice – potrivit unui proiect aflat în dezbatere publică – Ministerul Mediului încearcă să se sustragă de la o îndatorire fundamentală, aceea de a proteja pădurile (mai cu seamă cele din arii protejate) de abuzurile exploatatorilor de lemn. Neimplicarea autorităţilor de mediu este o vinovăţie infinit mai mare comparativ cu a pădurarilor, în condiţiile în care de un sfert de veac structurile silvice sunt complet depăşite (prin neputinţă ori complicitate) în stoparea defrişările ilegale. Odată cu acest proiect de OUG, cade şi ultimul bastion care ar putea să curme jaful. Avertismentul tras de Georgeta Barabaş, director executiv APM Hunedoara, este reacţia onestă a unui specialist în domeniu care înţelege impactul şi consecinţele controversatului proiect. De altfel, şi alţi specialişti sunt îngrijoraţi de iniţiativa OUG  pentru modificarea Codului Silvic, pus în dezbatere publică de MMAP, doar că ecologiştii au reacţionat în cercul lor închis, pe forumuri. Greu de înţeles cum de materialul nostru poate fi considerat ofensator de către Ministerul Mediului, când nu face altceva decât să dezbată public un proiect pus în dezbatere.

 

Aşadar, scuze, domnilor, pentru adevăr!

În articolul scris de Anamaria Sanda, intitulat „Georgeta Barabaş, despre pădurile tăiate ale judeţului: „Principalul vinovat este Ministerul Mediului”, modul direct în care s-au   prezentat procedurile de avizare a activităţilor silvice (într-un limbaj accesibil publicului) a fost considerat ofensator de către Ministerul Mediului. Din acest motiv, cu „scuzele de rigoare” şi fără alte explicaţii, reluăm subiectul prin publicarea unui mesaj formulat de reputaţi specialişti în domeniu pe un forum de specialitate, îngrijoraţi de consecinţele modificărilor legislative, aflate în desfăşurare.

Trebuie precizat pentru cei mai puţin familiarizaţi cu subiectul că avizul de mediu aflat în discuţie este o cerinţă a Directivei SEA (Strategic Environmental Assessment), iar avizul administratorului sau custodelui este o cerinţă a Directivei NATURA 2000. Ambele presupun parcurgerea unor evaluări ex-ante ale impactului asupra mediului, ariilor protejate şi schimbărilor climatice.

 

Mesajul de pe forumul „CONSERVAREA BIODIVERSITATII”

 

From: Abran Peter
Sent: Wednesday, October 19, 2016 4:16 PM
To: ‘Liviu Cioineag’; ‘Office Natura’; ‘office@wwfdcp.ro
Cc: ‘ProPark’; ‘apuscas@wwfdcp.ro‘; ‘cardelean@wwfdcp.ro‘; ‘Papp Tamas’
Subject: OUG modificare cod silvic anuleaza avizul de mediu pentru amenajamentele silvice

 ATENTIE   CUSTOZI  de arii naturale  protejate  OUG  pentru modificarea Codului Silvic,  pus pe siteul MMAP din  28 sept 2016 (10 zile dezbatere

ANULEAZA DEFINITIV  AVIZUL DE MEDIU (care cere obligatoriu avizul custodelui)PENTRU AMENAJAMENTELE SILVICE

http://www.mmediu.ro/articol/ mmap-supune-dezbaterii- publice-proiect-de-ordonanta- de-urgenta-a-guvernului- pentru-modificarea-si- completarea-legii-nr-46-2008- codul-silvic-republicata/1913

A FOST ABROGAT IN 2016 și  O.M. nr. 995 / 2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor, care intră sub incidenţa Hotărârii Guvernului nr. 1.076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,  prevede ( pct. 2,  lit e) obligaţia obţinerii avizului de mediu în domeniul silviculturii, pentru  amenajamentele silvice .

A MAI RĂMAS

Directiva  2001/42/EC privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe stabileşte obligaţiile ce trebuiesc respectate în parcurgerea procedurii SEA, iar  „planurile şi programele” sunt definite (Articolul 2. a) şi ca dispoziţii legale, de reglementare (de ex. amenajamente silvice) sau administrative. În completare, Articolul 3 al Directivei 2001/42/EC prevede ca evaluarea de mediu să fie realizată pentru: toate planurile şi programele care sunt elaborate pentru agricultură, silvicultură, pescuit, etc.  şi care definesc cadrul pentru punerea în aplicare a proiectelor enumerate în anexele I şi II din Directiva 85/337/CEE (Directiva EIA amendată);

planurile şi programele care, având în vedere efectele probabile asupra siturilor s-a stabilit că este necesară o evaluare de mediu în temeiul art. 6 şi 7 din Directiva Habitate 92/43/CEE;

H.G. nr. 1076/ 2004   privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe  transpune Directiva  2001/42/EC în legislaţia naţională.

H.G. nr. 1076/ 2004   contribuie la asigurarea unui nivel înalt de protecţie a mediului şi la integrarea consideraţiilor cu privire la mediu în pregătirea şi adoptarea anumitor planuri şi programe, în scopul promovării dezvoltării durabile, prin efectuarea unei evaluări de mediu a planurilor şi programelor care pot avea efecte semnificative asupra mediului.

O.M. nr. 995 / 2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor, care intră sub incidenţa Hotărârii Guvernului nr. 1.076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,  prevede ( pct. 2,  lit e) obligaţia obţinerii avizului de mediu în domeniul silviculturii, pentru  amenajamentele silvice .-

ABROGAT  2016

ORDIN nr. 995 din 21 septembrie 2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa Hotărârii Guvernului nr. 1.076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe

2.Silvicultură ABROGAT  2016

a)Strategia de împăduriri;

b)Program de împădurire şi combatere a eroziunii solului;

c)Planuri de protecţie a pădurilor;

d)Planuri de management al pădurilor;

e)Amenajamentele silvice.

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/