Paradox: „Lopătarii” dau atacul în forţă la vagoanele cu huilă, dar nu există niciun păgubit!

Munţi de cărbune zac între liniile de cale ferată din staţia CFR Iscroni, de unde sunt huila este încărcată în căruţe şi transportată până la poarta cumpărătorilor. Temperaturile au scăzut extrem de mult în ultima perioadă, iar hoţii de cărbuni s-au înmulţit, în ciuda faptului că – cel puţin teoretic – vagoanele cu cărbune sunt păzite. Grav este că, timp de 2 – 3 ore, acestea staţionează zilnic în Gara Iscroni, acolo unde este cea mai mare problemă în ceea ce priveşte hoţii de huilă.

furt_huilaFurturile de cărbune din vagoanele Complexului Energetic Hunedoara s-au înmulţit odată cu apropierea iernii. Hoţii nu duc lipsă de clienţi, aşa că acţionează în forţă, pentru că şi câştigurile sunt pe măsură. Cel mai nevralgic punct este în Staţia CFR Iscroni, acolo unde au avut loc razii ale poliţiştilor şi jandarmilor în repetate rânduri, tocmai pentru descurajarea acestui fenomen. Măsurile, însă, nu au avut efectul scontat, iar „lopătarii” – cum au fost denumiţi cei care sar în vagoane şi descarcă huila chiar şi din mers – nu au fost speriaţi nici de amenzi şi nici de dosarele penale constituite pe numele lor.  Iar toate acestea se întâmplă în timp ce, teoretic, vagoanele cu huilă sunt păzite de firme specializate, iar contractele sunt generoase.  Nicoale Drăgoi, director general adjunct al Complexului Energetic Hunedoara, spune că, tocmai pentru a bloca aceste furturi, s-a luat decizia ca firma care păzeşte unităţile miniere, să asigure şi paza vagoanelor cu cărbune, dar pe un traseu scurt. „Garda vagoanelor este asigurată de firma care păzeşte unităţile miniere din Valea Jiului, dar pe un traseu scurt. Vagoanele sunt păzite pe traseul Mina Paroşeni – Preparaţia Coroieşti, iar apoi din Preparaţie până în Staţia CFR Iscroni, unde sunt predate către GFR”, a declarat Drăgoi.

Schimbul de responsabilitate, sub nasul hoţilor

Oficialul CEH a mai precizat că şi GFR ar trebui să aibă pază la vagoane, pentru că, până la urmă, dacă încărcătura ajungehoti-carbune-colon1 „vămuită” la beneficiarul final, Termocentrala Mintia, transportatorul este cel care răspunde. Grav este, însă, că în Gara din Iscroni, acolo unde hoţii mişună fără teamă ziua în amiaza mare, vagoanele staţionează şi două – trei ore, până se formează convoiul de 30 de vagoane care pleacă la Mintia. Iar până atunci este timp suficient pentru atacul lopătarilor, care nici măcar nu îşi mai riscă viaţa să se caţere în vagoane din mers. „În Iscroni, cei de la GFR preiau, pe bază de proces verbal, vagoane – încărcătură. Acolo staţionează mai mult timp, până se formează trasa de 30 de vagoane ce  merge către Mintia, dar, din câte ştiu eu, şi ei trebuie să aibă pază la vagoane”, a explicat directorul Drăgoi.

Interesant este că, deşi în fiecare zi căruţele încarcă munţii de cărbune formaţi pe marginea căii ferate, nu există nicuun păgubit! „Noi nu am mai avut probleme în ultima perioadă. Din ce vine la noi, nu lipseşte”, a  declarat directorul general al CEH, Daniel Andronache, referindu-se la vagoanele cu huilă ce ajung Termocentrala Mintia. Şi cum nu există păgubit, nu prea poţi avea nici hoţ pe care să îl tragi la răspundere. S-ar putea desprinde o singură concluzie: ori vagoanele nu sunt cântărite la destinaţie, ceea ce este destul de greu de crezut, ori minerii, în mărinimia lor, au ajuns să încarce vagoanele mai mult decât scrie în acte, aşa încât nici lopătarii să nu sufere de foame!

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouăsprezece + 19 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
PETROȘANI/ Lemnul din toaletarea copacilor, donat bătrânilor         NEMULȚUMIT. Alin Simota a contestat condamnarea pentru fals în declarații         Ilie Balaci a murit         Turiste rătăcite în Masivul Godeanu         Prins la furat de cablu, pe calea ferată         Gara Brad, la doi ani de la începerea lucrărilor de reabilitare         Scrisoarea deschisă a primarului Marcel Goia: „Autoritățile Publice Locale, bătaia de joc a Statului Român”         Traseu turistic refăcut de salvamontiști în Retezat         Rezultatele Bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi – 19 octombrie 2018         „Trofeul Cetăţii” – turneu internaţional de şah la Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”         Proteste la ArcelorMittal Hunedoara         La Salonul Hunedorean al Cărții, Editura Școala Ardeleană a fost la înălțime         Comunicat de presă (P): Senatoarea PNL, Carmen Hărău: Educația și cercetarea sunt scoase din agenda curentă a PSD         Imagini aeriene de pe Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva. Când va fi inaugurat         CE RĂMÂNE DUPĂ RAPORTĂRILE MĂREŢE. Incompetenţa şi angajările „pe pile” falimentează turismul hunedorean         Orchestra Metropolitană București concertează la Castelul COrvinilor         18 octombrie 1409 – ziua istorică a Huniazilor         Deva – un oraș ecologic și durabil         Scandal în jurul unui bal al bobocilor. Un preot s-a revoltat pentru tema aleasă: Demoni vă doriţi, demoni veţi avea în şcoli în loc de elevi”         Cetatea Blidaru, locul de vis din patrimoniul UNESCO, ignorat de autorități