O nouă șosea în Ținutul Pădurenilor. Cum arată acum drumul care așteaptă modernizarea

Vadu Dobrii, aflat la 60 de kilometri de Hunedoara, se numără printre cele mai izolate sate din judeţ, deşi în trecut era o localitate prosperă, învecinată unor mine de fier şi apoi unei unităţi militare antiaeriene.

Mai multe drumuri legau satul aflat la peste 1.100 de metri altitudine de celelalte cătune din Ţinutul Pădurenilor. Au devenit însă aproape impracticabile în ultimele decenii, iar din această cauză, Vadu Dobrii a rămas izolat, astfel că în prezent mai puţin de 10 oameni locuiesc permanent aici. Situaţia satului s-ar putea schimba o dată cu transformarea drumului Topliţa – Vălari – Vadu Dobrii într-o şosea modernă.

Lucrările de construcţie a noii şosele prin munţii Hunedoarei, spre satul Vadu Dobrii, au fost scoase la licitaţie publică.

Proiectul, estimat la peste opt milioane de lei, prevede modernizarea drumului comunal DC 103A Vălari – Cernişoara Florese – Vadu Dobrii, în lungime de 13 kilometri. Drumul comunal 103 A este asfaltat din Topliţa până la marginea satului Vălari.

În localitatea învecinată, Cernişoara Florese, a rămas acoperit cu piatră pe un sector de circa cinci kilometri, iar de la capătul satului aflat într-o vale a Ţinutului Pădurenilor, se afundă în pădure, rămânând un drum de pământ, aproape inaccesibil autoturismelor.

Conform proiectului, drumul va fi asfaltat şi dotat cu rigole şi podeţe. Investiţia este derulată de comuna Bunila, de care aparţine satul Vadu Dobrii, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.

Alte două drumuri de pământ din zonă vor fi modernizate prin acelaşi program: DC 111 A Bunila – Cernişoara Florese şi DC 109 A Topliţa – Goleş – Dăbâca.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

unsprezece + trei =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Răspunsul fabulos dat de un român viceprimarului care i-a jignit pe șoferii de TIR         Cel mai bătrân “agent electoral” iese la pensie. Culoarul Mureş Nord trece de la promisiune la statutul de contract         Centenar I. D. Sîrbu         Situația lucrărilor de întreținere și reparații la drumurile județene derulate în 2019         Primăria Deva a achitat la zi banii destinați navetei cadrelor didactice         Trafic reluat în zona pasajului de cale ferată de pe strada Hărăului         Imagini senzaționale de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva. Ce s-a întâmplat pe Dealul Liliecilor         Voluntarii refac una dintre vechile biserici din Ţara Haţegului         Șosele noi în Ținutul Pădurenilor         Gafă în direct a viceprimarului din Vulcan: „Stă şi învârte de volan, pe 2.000 de euro. Tot să nu muncească”         Avem un județ turistic! Degeaba!         Accident rutier pe Calea Zarandului din Deva         Codrii dispăruți. Tăierile masive de pădure din Ținutul Pădurenilor se văd din satelit         Povestea Buzduganului lui Ioan de Hunedoara, din Porţile de fier ale Transilvaniei         O viitură a provocat distrugeri șoselei construite pe fonduri UE în Ținutul Pădurenilor         Sarmizegetusa Regia își deschide porțile pentru copii         Reparații pe Autostrada Deva – Orăștie         Accident grav cu motocicleta         Ruinele combinatului siderurgic din Hunedoara, înghiţite de natură         DIN NOU DESPRE GUNOAIE. Brădenii reclamă proastele servicii de salubrizare