Nicio speranță pentru gara Hunedoarei și pentru calea ferată spre Simeria, la șase luni de la închidere

De la 1 martie, gara municipiului a rămas închisă, iar niciun tren nu a mai plecat din Hunedoara. Doar câteva trenuri de marfă mai folosesc un sector al căii ferate, de la Peştiş la Simeria, în timp ce „glasul roţilor de tren” nu a mai fost auzit în Hunedoara.

Conform unei informări recente a Ministerului Transporturilor, secţia de circulaţie Simeria – Hunedoara a fost scoasă la licitaţie publică de mai multe ori, începând din anul 2016 şi până în acest an, însă nu s-a prezentat niciun ofertant pentru închirierea secţiei, considerată nerentabilă.

Cele peste şase luni trecute de la închiderea rutei feroviare Hunedoara – Simeria au început să lase amprente asupra gării municipiului şi a căii ferate. Clădirea staţiei CFR, veche din anii 1950 şi considerată un monument de arhitectură, se degradează în ritm accelerat, iar buruienile şi rugine au pus stăpânire pe linia ferată. Hoţii nu s-au lăsat aşteptaţi, iar în ultimele luni au fost semnalate mai multe furturi de componente ale instalaţiilor feroviare.

Cei 18 kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884.În deceniile următoare, datorită dezvoltării oraşului Hunedoara şi a metalurgiei, calea ferată a devenit tot mai importantă pentru comunitate. În anii 1950, statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 + 20 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Prins la furat de cablu, pe calea ferată         Gara Brad, la doi ani de la începerea lucrărilor de reabilitare         Scrisoarea deschisă a primarului Marcel Goia: „Autoritățile Publice Locale, bătaia de joc a Statului Român”         Traseu turistic refăcut de salvamontiști în Retezat         Rezultatele Bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi – 19 octombrie 2018         „Trofeul Cetăţii” – turneu internaţional de şah la Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”         Proteste la ArcelorMittal Hunedoara         La Salonul Hunedorean al Cărții, Editura Școala Ardeleană a fost la înălțime         Comunicat de presă (P): Senatoarea PNL, Carmen Hărău: Educația și cercetarea sunt scoase din agenda curentă a PSD         Imagini aeriene de pe Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva. Când va fi inaugurat         CE RĂMÂNE DUPĂ RAPORTĂRILE MĂREŢE. Incompetenţa şi angajările „pe pile” falimentează turismul hunedorean         Orchestra Metropolitană București concertează la Castelul COrvinilor         18 octombrie 1409 – ziua istorică a Huniazilor         Deva – un oraș ecologic și durabil         Scandal în jurul unui bal al bobocilor. Un preot s-a revoltat pentru tema aleasă: Demoni vă doriţi, demoni veţi avea în şcoli în loc de elevi”         Cetatea Blidaru, locul de vis din patrimoniul UNESCO, ignorat de autorități         Vârstnic jefuit în scara blocului         Lansare de carte         Zilele icoanei încep la Deva         Transporturi agabaritice pe ruta Nădlac – Hunedoara