Ministerul Transporturilor evaluează ofertele. Undă verde pentru continuarea lucărilor la „Drumul lui Băsescu”

Lucrările de amenajare a DN66A Câmpu lui Neag – Herculane, mai cunoscut sub numele de „Drumul lui Băsescu” pot continua, după ce o lungă perioadă de timp au fost stopate în lipsa finanţării şi din cauza proceselor intentate de activiştii de mediu. Deocamdată, însă, vorbim tot despre studii de fezabilitate!

De ani de zile lucrările au stagnat, asta deşi mai era de executat doar ultimul tronson din drum. Unele informaţii vorbesc despre faptul că, în 2014, s-au alocat din fonduri europene nu mai puţin de 58 de milioane de euro pentru continuarea programului de reabilitare a DN 66A Câmpu lui Neag – Herculane, dar niciun leu din această sumă nu s-a cheltuit şi asta din cauza unui proces aflat pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prin care activiştii de mediu cereau stoparea lucrărilor care ar distruge ultimul peisaj forestier intact din Europa. În primăvara acestui an instanţa s-a pronunşat şi nu a dat câştig de cauză activiştilor, dar lucrările la „Drumul lui Băsescu” tot nu s-au reluat. Ministerul Transporturilor vine, însă, cu primele veşti bune. Iulian Ghiocel Matache, ministrul Transporturilor, a anunţat că „În prezent, sectorul de drum naţional DN 66A cuprins între km 47 + 600 şi 109 + 308 figurează în evidenţele CNADNR ca drum pietruit. În vederea aducerii sectoarelor de drum naţional DN 66A la o stare de vabilitate corespunzătoare, CNADNR a inclus în programul său de proiectare privind elaborarea documentaţiei tehnico – economice revizuire/actualizare studiu de fezabilitate pentru drum de legătură DN 66A km 47 + 600 şi 66 + 204, Câmpu lui Neag – Cerna. Procedura demarată în anul 2014 a fost anulată, întrucât au fost depuse numai oferte inacceptabile şi/ sau neconforme. Procedura va fi reluată conform prevederilor legale şi corespunzătoare limitelor bugetare aprobate în acest sens. Al doilea obiectiv este elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea DN 66A km 66 + 204 – km 109 + 308. În data de 13.08 au fost deschise ofertele, în present procedura se află în faza de evaluare a ofertelor depuse”. Ministerul Transportului nu vorbeşte, însă, despre sursa de finanţare, însă chiar şi aşa sunt primii paşi care se fac înainte de la stoparea proiectului de modernizare a DN 66A.

 

Un drum controversat

Amenajarea DN66A reprezintă unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din România, pentru care activiştii de mediu s-au luptat chiar şi în instanţă ca să nu fie implementat. Pe de altă parte, şi finanţarea a fost asigurată în hop-uri, aşa că investiţia este departe de a fi finalizată. Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei, unde calea de acces se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, legând astfel Valea Jiului de Băile Herculane. Numai că ultimul tronson nu a fost nici acum modernizat. Iniţial, mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. Ulterior, proiectul a primit avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În plus, nici DN67D nu este într-o situaţie mai bună, iar între Izvoarele Cernei şi Herculane drumul forestier este aproape inaccesibil. Drumul a primit numele fostului Preşedinte al României deoarece lucrarea a demarat pe vremea în care acesta era ministru al Transporturilor.

De precizat că scandalul legat de construirea acetsui drum este departe de final. Agent Green a informat despre controversele proiectului și Banca Mondială, instituția care a alocat o parte din banii pentru executarea tronsonului II, iar instituţia monetară internaţională ar fi promis să-și retragă finanțarea pentru tronsonul 3.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 − cinci =

ACTUALITATE
Transalpina a fost redeschisă circulației rutiere         Liliecii continuă să pună probleme pe șantierul Autostrăzii Lugoj – Deva         Tânărul care a jefuit Castelul Corvinilor a fost trimis în arest la domiciliu         Deva Auto Show 2017. Un spectacol de suflet pentru iubitorii automobilelor         Trofeul Micului Cititor, la a XXXVII-a ediție         LA UN AN DE LA MARELE TUN. Hoţia de la Apa Prod rămâne în scriptele firmei         MERGE ULCIORUL LA APĂ ÎN ŞOIMUŞ. Primarul Mihai Irimie are trei luni să-şi aranjeze „ploile”         Cum arată Gara Brad după cinci luni de renovare         Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj         A fost deschis Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”