Ministerul Transporturilor evaluează ofertele. Undă verde pentru continuarea lucărilor la „Drumul lui Băsescu”

Lucrările de amenajare a DN66A Câmpu lui Neag – Herculane, mai cunoscut sub numele de „Drumul lui Băsescu” pot continua, după ce o lungă perioadă de timp au fost stopate în lipsa finanţării şi din cauza proceselor intentate de activiştii de mediu. Deocamdată, însă, vorbim tot despre studii de fezabilitate!

De ani de zile lucrările au stagnat, asta deşi mai era de executat doar ultimul tronson din drum. Unele informaţii vorbesc despre faptul că, în 2014, s-au alocat din fonduri europene nu mai puţin de 58 de milioane de euro pentru continuarea programului de reabilitare a DN 66A Câmpu lui Neag – Herculane, dar niciun leu din această sumă nu s-a cheltuit şi asta din cauza unui proces aflat pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prin care activiştii de mediu cereau stoparea lucrărilor care ar distruge ultimul peisaj forestier intact din Europa. În primăvara acestui an instanţa s-a pronunşat şi nu a dat câştig de cauză activiştilor, dar lucrările la „Drumul lui Băsescu” tot nu s-au reluat. Ministerul Transporturilor vine, însă, cu primele veşti bune. Iulian Ghiocel Matache, ministrul Transporturilor, a anunţat că „În prezent, sectorul de drum naţional DN 66A cuprins între km 47 + 600 şi 109 + 308 figurează în evidenţele CNADNR ca drum pietruit. În vederea aducerii sectoarelor de drum naţional DN 66A la o stare de vabilitate corespunzătoare, CNADNR a inclus în programul său de proiectare privind elaborarea documentaţiei tehnico – economice revizuire/actualizare studiu de fezabilitate pentru drum de legătură DN 66A km 47 + 600 şi 66 + 204, Câmpu lui Neag – Cerna. Procedura demarată în anul 2014 a fost anulată, întrucât au fost depuse numai oferte inacceptabile şi/ sau neconforme. Procedura va fi reluată conform prevederilor legale şi corespunzătoare limitelor bugetare aprobate în acest sens. Al doilea obiectiv este elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea DN 66A km 66 + 204 – km 109 + 308. În data de 13.08 au fost deschise ofertele, în present procedura se află în faza de evaluare a ofertelor depuse”. Ministerul Transportului nu vorbeşte, însă, despre sursa de finanţare, însă chiar şi aşa sunt primii paşi care se fac înainte de la stoparea proiectului de modernizare a DN 66A.

 

Un drum controversat

Amenajarea DN66A reprezintă unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din România, pentru care activiştii de mediu s-au luptat chiar şi în instanţă ca să nu fie implementat. Pe de altă parte, şi finanţarea a fost asigurată în hop-uri, aşa că investiţia este departe de a fi finalizată. Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei, unde calea de acces se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, legând astfel Valea Jiului de Băile Herculane. Numai că ultimul tronson nu a fost nici acum modernizat. Iniţial, mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. Ulterior, proiectul a primit avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În plus, nici DN67D nu este într-o situaţie mai bună, iar între Izvoarele Cernei şi Herculane drumul forestier este aproape inaccesibil. Drumul a primit numele fostului Preşedinte al României deoarece lucrarea a demarat pe vremea în care acesta era ministru al Transporturilor.

De precizat că scandalul legat de construirea acetsui drum este departe de final. Agent Green a informat despre controversele proiectului și Banca Mondială, instituția care a alocat o parte din banii pentru executarea tronsonului II, iar instituţia monetară internaţională ar fi promis să-și retragă finanțarea pentru tronsonul 3.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × 3 =

ACTUALITATE
Program special cu publicul la primărie         Un șofer băut a produs un accident pe o trecere de pietoni din Deva         Mica Unire în anul Centenarului         Preşedintele Bobora se ascunde după fusta unui directoar administrativ în cazul abuzului de la Sanatoriul Geoagiu         Cursuri gratuite la Biblioteca Județeană „Ovid Densusianu” Hunedoara-Deva         Ziua Unirii Principatelor Române – Programul complet al manifestărilor         Cele opt hectare de teren de la marginea Hunedoarei au fost vândute         Ce soartă va avea ultima școală din Bulzeștii de sus: șapte copii mai învață aici         Patru statui noi în Hunedoara         Mărturii în dosarul matriței din Sarmizegetusa Regia         Elevă călcată de mașină pe trecerea de pietoni         Podul rutier peste Strei, din orașul Călan, va fi refăcut         Prins la furat de lemne cu camioneta         L-au acuzat degeaba. Medicul Bende Barna Gavril a câștigat procesul cu ANI         TEATRU LA PRIMARIA DEVA. Oancea vs. Mareş, „Ce formidabilă harababură”         Femeie rănită grav de mașina scăpată de sub control, care a intrat pe trotuar         Încă un an eșuat pentru furnalul de la Govâjdia, cel mai vechi din România         Localnicii își bat joc de cea mai spectaculoasă cascadă cu ape termale         Atenție! Se montează parapeți pe DN 7, la ieșirea din Deva și în Mintia         Agresiune într-o școală din Călan