Ministerul Transporturilor evaluează ofertele. Undă verde pentru continuarea lucărilor la „Drumul lui Băsescu”

Lucrările de amenajare a DN66A Câmpu lui Neag – Herculane, mai cunoscut sub numele de „Drumul lui Băsescu” pot continua, după ce o lungă perioadă de timp au fost stopate în lipsa finanţării şi din cauza proceselor intentate de activiştii de mediu. Deocamdată, însă, vorbim tot despre studii de fezabilitate!

De ani de zile lucrările au stagnat, asta deşi mai era de executat doar ultimul tronson din drum. Unele informaţii vorbesc despre faptul că, în 2014, s-au alocat din fonduri europene nu mai puţin de 58 de milioane de euro pentru continuarea programului de reabilitare a DN 66A Câmpu lui Neag – Herculane, dar niciun leu din această sumă nu s-a cheltuit şi asta din cauza unui proces aflat pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prin care activiştii de mediu cereau stoparea lucrărilor care ar distruge ultimul peisaj forestier intact din Europa. În primăvara acestui an instanţa s-a pronunşat şi nu a dat câştig de cauză activiştilor, dar lucrările la „Drumul lui Băsescu” tot nu s-au reluat. Ministerul Transporturilor vine, însă, cu primele veşti bune. Iulian Ghiocel Matache, ministrul Transporturilor, a anunţat că „În prezent, sectorul de drum naţional DN 66A cuprins între km 47 + 600 şi 109 + 308 figurează în evidenţele CNADNR ca drum pietruit. În vederea aducerii sectoarelor de drum naţional DN 66A la o stare de vabilitate corespunzătoare, CNADNR a inclus în programul său de proiectare privind elaborarea documentaţiei tehnico – economice revizuire/actualizare studiu de fezabilitate pentru drum de legătură DN 66A km 47 + 600 şi 66 + 204, Câmpu lui Neag – Cerna. Procedura demarată în anul 2014 a fost anulată, întrucât au fost depuse numai oferte inacceptabile şi/ sau neconforme. Procedura va fi reluată conform prevederilor legale şi corespunzătoare limitelor bugetare aprobate în acest sens. Al doilea obiectiv este elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea DN 66A km 66 + 204 – km 109 + 308. În data de 13.08 au fost deschise ofertele, în present procedura se află în faza de evaluare a ofertelor depuse”. Ministerul Transportului nu vorbeşte, însă, despre sursa de finanţare, însă chiar şi aşa sunt primii paşi care se fac înainte de la stoparea proiectului de modernizare a DN 66A.

 

Un drum controversat

Amenajarea DN66A reprezintă unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din România, pentru care activiştii de mediu s-au luptat chiar şi în instanţă ca să nu fie implementat. Pe de altă parte, şi finanţarea a fost asigurată în hop-uri, aşa că investiţia este departe de a fi finalizată. Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei, unde calea de acces se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, legând astfel Valea Jiului de Băile Herculane. Numai că ultimul tronson nu a fost nici acum modernizat. Iniţial, mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. Ulterior, proiectul a primit avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În plus, nici DN67D nu este într-o situaţie mai bună, iar între Izvoarele Cernei şi Herculane drumul forestier este aproape inaccesibil. Drumul a primit numele fostului Preşedinte al României deoarece lucrarea a demarat pe vremea în care acesta era ministru al Transporturilor.

De precizat că scandalul legat de construirea acetsui drum este departe de final. Agent Green a informat despre controversele proiectului și Banca Mondială, instituția care a alocat o parte din banii pentru executarea tronsonului II, iar instituţia monetară internaţională ar fi promis să-și retragă finanțarea pentru tronsonul 3.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 − unu =

ACTUALITATE
Nicolae Gherghin, colecționarul de timp         3.000 de sancţiuni au fost aplicate de Poliţia Locală Deva         Peste 30 de proiecte de hotărâre sunt supuse dezbaterii şi aprobării Consiliului Local Deva         Schi-alpinismul, recunoscut drept sport olimpic. Selecţia pentru lotul naţional, la finele lui ianuarie         Până acum, 820 de concurenţi vor alerga la înălţime. Pe 17 iunie, la Retezat SkyRace Intersport!         Tragedie pe un bulevard din Hunedoara. Un tânăr a fost implicat într-un accident mortal         Gealaţii lui Arion către secretarul general PNL Hunedoara: „Îţi sparg faţa şi maşina”         Mesajul lui Traian Berbeceanu către ministrul Justiției         Călători străini prin judeţul Hunedoara: „O mică Elveţie!”         Când va fi dată sentința în dosarul de proxenetism al lui Daniel Pleșcan         Peste 100 de jandarmi vor asigura ordinea în stațiunile Hunedoarei         Hoț arestat după ce a atacat paznicii unui transport de cărbune din Valea Jiului         AU DEPUS JURĂMÂNTUL. Poliția Hunedoara se întărește cu 60 de agenți         PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță         Ce șanse mai au proiectele de restaurare din Hunedoara depuse la ADR VEST         DOSARELE „PETRU GROZA”. Răfuielile din presa hunedoreană a anilor interbelici         ÎNGRIJORĂTOR: Numărul diabeticilor nou depistaţi a crescut cu o treime în ultimii patru ani         Bibliotecarul Avram Iancu vrea să străbată înot cei 2.860 de kilometri ai Dunării