Mecanicii din trenul deraiat au consumat băuturi alcoolice

Cei doi mecanici de locomotivă care au decedat în cea mai cumplit accident feroviar din ultimii ani consumaseră alcool, potrivit rezultatelor analizelor toxicologice efectuate. În tragedia de pe calea ferată Petroşani – Simeria a fost implicată o garnitură de marfar cu 16 vagoane.

Mecanicul şi ajutorul de mecanic care conduceau locomotiva implicată în accidentul feroviar consumaseră băuturi alcoolice, mecanicul a consumat o cantitate redusă, însă ajutorul de mecanic avea valori considerabil mai mari, a precizat medicul legist Dan Mărculescu, şeful Serviciului Judeţean de Medicină Legală Hunedoara. Potrivit unor surse judiciare, ajutorul de mecanic ar fi avut o alcoolemie de peste 2.

Unicom Tranzit, compania al cărui tren marfar a deraiat, în 8 aprilie, provocând moartea celor doi mecanici, informa că nu exclude o eroare umană între cauzele accidentului. „Mecanicii erau devotaţi meseriei, cu multă experienţă profesională.Materialul rulat (locomotivă şi vagoanele) antrenat în acest accident era corespunzător din punct de vedere tehnic, având toate reviziile şi reparaţiile efectuate conform reglementărilor în vigoare. Ţinând cont de cele de mai sus, totuşi, nu excludem o eroare umană”, a informat Unicom Tranzit, în comunicatul de presă. Procurorii care investighează împrejurările în care s-a produs deraierea trenului de marfă cu 16 vagoane, soldată cu moartea celor doi mecanici, au informat că ancheta în cazul tragediei de calea ferată Petroşani – Simeria, în dosarul de ucidere din culpă, ar putea fi extinsă şi pentru infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate. Dosarul este instrumentat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Haţeg. Agenţia de Investigare Feroviară (AGIFER) şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara fac cercetări în acelaşi caz. Miercuri, reprezentanţii operatorului privat vor fi chemaţi la audieri.

Cronica tragediei

Sâmbătă, 8 aprilie 2017,  în jurul orelor 14:30, un tren de marfă a deraiat între staţiile CFR Băniţa şi Merişor, în apropiere de Petroşani, iar doi oameni, un mecanic de locomotivă în vârstă de 66 de ani şi ajutorul său, în vârstă de 58 de ani au murit. Cei doi conduceau o garnitură cu 16 vagoane, aparţinând operatorului privat Unicom Tranzit, o societate înregistrată în Ilfov. Se deplasau dinspre Petroşani spre Simeria, iar scurt timp după ce trenul a părăsit gara Petroşani şi înainte de a intra în staţia Merişor, mecanicul trenului a anunţat defecţiuni la sistemul de frânare. A alertat impiegatul din următoarea gară, Merişor, că nu mai poate controla frânele garniturii şi că trebuie să i se facă loc pe linie. „N-au avut frâne şi au comunicat prin staţie să le fie lăsată calea liberă“, a confirmat Adrian Bozdog, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara. Într-o coborâre lină, cu o declivitate de 16 – 17 la mie, urmată de o curbă, trenul a deraiat. Locomotiva în care se afau cei doi mecanici a sărit de pe şine şi s-a înfipt în terasament, chiar pe viaductul construit peste pârâul Merişor şi DN 666. Patru vagoane s-au prăbuşit de pe pod, în zgomote infernale, de la o înălţime de peste 10 metri. Mai multe echipaje de urgenţă, formate din peste 20 de pompieri, 15 poliţişti şi şase jandarmi, s-au deplasat la locul accidentului. „Din nefericire, mecanicul trenului, în vârstă de 66 de ani, şi ajutorul acestuia nu au supravieţuit. Pătrunderea echipelor de salvare în locomotivă s-a putut realiza în siguranţă doar după ce linia de înaltă tensiune a fost decuplată“, informa Anemona Doda, de la Centrul Judeţean de Comunicare şi Informare Publică. Din cauza trenului deraiat, circulaţia pe ruta Simeria – Petroşani în zona Merişor a fost blocată. „Din datele centralizate până la această oră rezultă ca infrastructura feroviară a fost distrusă pe ambele fire, pe o distanţă de aproximativ 200 de metri”, informau reprezentanţii CFR SA.

Comentarii FB

comentarii




3 Răspunsuri la “Mecanicii din trenul deraiat au consumat băuturi alcoolice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

treisprezece + 4 =

ACTUALITATE
SLUJBĂ DE POMENIRE. Comemorare la 16 ani de la moartea rapsodului Drăgan Muntean         Soarta șoselei spre Parcul Național Retezat – cel mai periculos drum al Hunedoarei         SOARTA MOCĂNIȚEI. Drumul feeric care a luat locul celei mai vechi căi ferate a Hunedoarei         Petru Androne Eli a câștigat procesul cu primăria         Sinucidere în spital         Bulevardul Mihai Viteazul va fi modernizat         Parcarea jefuită de pe DN 76         Polițiștii au descins la locuințele unor tineri, suspectați de trafic de cannabis și cocaină         Comori dacice impresionante traficate de un german         Despre soarta cărților…         INIŢIATIVĂ. Aleşii ALDE prezintă surse de finanţare pentru Deva         Noaptea Lungă a Industriei – În 10 mai, Cugir și Sebes         Întâlnire inedită în Cetatea Deva         INVENTARUL ȚINUT LA SECRET DE CONSILIUL JUDEȚEAN. Cât de proaste sunt drumurile Hunedoarei         S-a reluat furnizarea gazului metan la Termocentrala Mintia         Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune. Prejudiciul depășește 200.000 de lei         DEVA. Mesaj emoţionant transmis de primarul Florin Oancea veteranilor de război         ULTIMUL EPISOD. Sarmizegetusa Regia, o istorie a furtunilor care au devastat monumentul UNESCO (IV)         Restaurarea Cetăţii Orăştiei va costa cinci milioane de euro         Nori de praf peste Hunedoara, de la combinatul siderurgic