Magistrala feroviară de mare viteză, în șantier pe sectorul Gurasada – Simeria

Au început lucrările pe secţiunea Gurasada-Simeria, a magistralei feroviare de mare viteză.

„Constructorii montează podurile provizorii pentru asigurarea frontului de lucru. Vor fi modernizaţi peste 40 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru ca trenurile să circule cu viteza maximă de 160 km/h”, a informat Ministerul Transporturilor, într-un mesaj publicat pe Facebook, alături de câteva imagini de pe noul şantier

Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare între Gurasada şi Simeria intră în componenţa proiectului european al magistralei de mare viteză din conexiunea Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Braşov – Bucureşti – Constanta.

Vor fi modernizaţi circa 41 de kilometri de cale ferată între cele două localităţi hunedorene, iar trenurile vor putea circula pe acest sector cu până la 160 de kilometri pe oră. Proiectul prevede lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care 3 peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS.

Sursa de finantare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani.

Valoarea totală a proiectului este de 9,5 miliarde lei (2 miliarde euro) si va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doisprezece − 11 =

ACTUALITATE
Sinucidere în spital         Bulevardul Mihai Viteazul va fi modernizat         Parcarea jefuită de pe DN 76         Polițiștii au descins la locuințele unor tineri, suspectați de trafic de cannabis și cocaină         Comori dacice impresionante traficate de un german         Despre soarta cărților…         INIŢIATIVĂ. Aleşii ALDE prezintă surse de finanţare pentru Deva         Noaptea Lungă a Industriei – În 10 mai, Cugir și Sebes         Întâlnire inedită în Cetatea Deva         INVENTARUL ȚINUT LA SECRET DE CONSILIUL JUDEȚEAN. Cât de proaste sunt drumurile Hunedoarei         S-a reluat furnizarea gazului metan la Termocentrala Mintia         Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune. Prejudiciul depășește 200.000 de lei         DEVA. Mesaj emoţionant transmis de primarul Florin Oancea veteranilor de război         ULTIMUL EPISOD. Sarmizegetusa Regia, o istorie a furtunilor care au devastat monumentul UNESCO (IV)         Restaurarea Cetăţii Orăştiei va costa cinci milioane de euro         Nori de praf peste Hunedoara, de la combinatul siderurgic         Peste 85.000 de puieţi vor fi plantaţi în această primăvară în munţii Orăştiei         Penalizări date constructorilor Lotului III din Autostrada Lugoj – Deva         Artezienele din centrul Hunedoarei mai au de așteptat         Termocentrala Mintia a fost tăiată de la alimentarea cu gaz metan