Întârzieri mari reclamate de CNADNR, la proiectul de modernizare a DN 76 Deva – Oradea

Mai multe controale, efectuate de conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, au avut loc în ultimele zile şantierele de pe drumul naţional DN 76 Deva – Oradea. Reprezentanţii CNADNR susţin că a fost verificat stadiul de execuţie al proiectului de modernizare al şoselei şi li s-a cerut antreprenorilor să grăbească lucrările pe DN 76, Deva-Oradea, care au termen de finalizare în noiembrie 2016. Două contracte pentru lucrări au fost reziliate, în urma întârzierilor înregistrate de constructori. Niciunul dintre cele două contracte reziliate nu este legat de şantierele din judeţul Hunedoara, însă şi pe tronsonul Deva – Brad au fost înregistrate întârzieri.

„Am fost de mai multe ori pe DN76 în cursul acestui an, astfel încât pe 4 din tronsoanele aflate în execuție să mobilizăm Antreprenorii să își îndeplinească obligațiile contractuale. Pe două tronsoane am avut mari probleme și mari întârzieri. Din această cauză am și reziliat aceste contracte. După cum ați aflat am predat deja amplasamentele către Antreprenori pe Beiuș – Oradea. Din câte am văzut în ultima vreme, se lucrează și sper că anul viitor, când au diverse termene de predare, începând cu iunie și terminând cu noiembrie, să se poată circula pe DN76. Rămâne o problemă, totuși, pe Ionești – Vârfurile, pentru care vom declanșa o nouă licitație. Subliniez că şi în continuare controalele şi supravegherea pe aceste şantiere vor fi efectuate de mine şi colegii mei din conducerea CNADNR, astfel încât antreprenorii să-şi respecte angajamentele asumate’’ a declarat Narcis Neaga, Director General al CNADNR SA, în informarea trimisă de CNADNR.
Potrivit reprezentanţilor companiei de drumuri, cele mai mari întârzieri au fost înregistrate pe tronsonul Ionești – Vârfurile, km 55+425 – km 69+350, şi pe tronsonul , Beiuș – Oradea, km 133+660 – km 184+390 unde contractele au fost reziliate. CNADNR informează că au fost semnate noi contracte de lucrări pe porţiunea dintre Beiuş şi Oradea, iar din momentul predării amplasamentelor, Antreprenorii au început lucrările de pichetare ale traseului.
Proiectul de modernizare al şoselei Deva – Brad – Oradea avea termen iniţial de finalizare luna decembrie a anului 2015, dar din cauza întârzierilor, CNADNR a solicitat Ministerului Fondurilor Europene „fazarea” proiectului, pentru a putea beneficia în continuare de finanţări. Pe tronsonul Deva – Brad, lucrările au demarat în primăvara anului trecut, iar în prezent, în cel puţin zece locuri de pe traseu, circulaţia este restricţionată, din cauza lucărilor care se desfăşoară pe carosabil.

Ce înseamnă proiectul DN 76
În luna decembrie a anului 2013, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a transmis Comisiei Europene, cererea de finanţare a proiectului estimat la peste 200 de milioane de euro. Obiectivul principal al proiectului constă, potrivit CNADNR, “în supervizarea şi execuţia unor lucrări de reabilitare a unui drum naţional în zona de vest a României, în lungime de 171,6 kilometri şi reabilitarea a 44 de poduri si pasaje care să permită transportul de mărfuri şi pasageri”.  Obiectivele proiectului sunt: reabilitarea a 171,6 km de drum naţional între două municipii reşedinţă de judeţ (Deva şi Oradea); fluidizarea traficului şi reducerea până în anul 2015 cu aproximativ 25 de minute a timpului de călătorie între Deva şi Oradea; reducerea numărului de accidente pe sectorul DN76 (E79) Deva – Oradea cu 12 la sută. Proiectul avea un buget total de 210.319.503 euro, din care 142.966.756 euro constituia finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013, şi suma de 25.229.427 euro, asigurată de la bugetul de Stat, informa CNADNR.

Comentarii FB

comentarii


TAG


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

treisprezece − nouă =

ACTUALITATE
Echipa morții își află sentința la Tribunalul Hunedoara         Amenzi de 5.800 de lei date de ISU Hunedoara         Misiune de salvare în Masivul Vâlcan         Incendiu în Călan: peste 20 de persoane au fost evacuate         Nicolae Gherghin, colecționarul de timp         3.000 de sancţiuni au fost aplicate de Poliţia Locală Deva         Peste 30 de proiecte de hotărâre sunt supuse dezbaterii şi aprobării Consiliului Local Deva         Schi-alpinismul, recunoscut drept sport olimpic. Selecţia pentru lotul naţional, la finele lui ianuarie         Până acum, 820 de concurenţi vor alerga la înălţime. Pe 17 iunie, la Retezat SkyRace Intersport!         Tragedie pe un bulevard din Hunedoara. Un tânăr a fost implicat într-un accident mortal         Gealaţii lui Arion către secretarul general PNL Hunedoara: „Îţi sparg faţa şi maşina”         Mesajul lui Traian Berbeceanu către ministrul Justiției         Călători străini prin judeţul Hunedoara: „O mică Elveţie!”         Când va fi dată sentința în dosarul de proxenetism al lui Daniel Pleșcan         Peste 100 de jandarmi vor asigura ordinea în stațiunile Hunedoarei         Hoț arestat după ce a atacat paznicii unui transport de cărbune din Valea Jiului         AU DEPUS JURĂMÂNTUL. Poliția Hunedoara se întărește cu 60 de agenți         PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță