Întârzieri mari reclamate de CNADNR, la proiectul de modernizare a DN 76 Deva – Oradea

Mai multe controale, efectuate de conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, au avut loc în ultimele zile şantierele de pe drumul naţional DN 76 Deva – Oradea. Reprezentanţii CNADNR susţin că a fost verificat stadiul de execuţie al proiectului de modernizare al şoselei şi li s-a cerut antreprenorilor să grăbească lucrările pe DN 76, Deva-Oradea, care au termen de finalizare în noiembrie 2016. Două contracte pentru lucrări au fost reziliate, în urma întârzierilor înregistrate de constructori. Niciunul dintre cele două contracte reziliate nu este legat de şantierele din judeţul Hunedoara, însă şi pe tronsonul Deva – Brad au fost înregistrate întârzieri.

„Am fost de mai multe ori pe DN76 în cursul acestui an, astfel încât pe 4 din tronsoanele aflate în execuție să mobilizăm Antreprenorii să își îndeplinească obligațiile contractuale. Pe două tronsoane am avut mari probleme și mari întârzieri. Din această cauză am și reziliat aceste contracte. După cum ați aflat am predat deja amplasamentele către Antreprenori pe Beiuș – Oradea. Din câte am văzut în ultima vreme, se lucrează și sper că anul viitor, când au diverse termene de predare, începând cu iunie și terminând cu noiembrie, să se poată circula pe DN76. Rămâne o problemă, totuși, pe Ionești – Vârfurile, pentru care vom declanșa o nouă licitație. Subliniez că şi în continuare controalele şi supravegherea pe aceste şantiere vor fi efectuate de mine şi colegii mei din conducerea CNADNR, astfel încât antreprenorii să-şi respecte angajamentele asumate’’ a declarat Narcis Neaga, Director General al CNADNR SA, în informarea trimisă de CNADNR.
Potrivit reprezentanţilor companiei de drumuri, cele mai mari întârzieri au fost înregistrate pe tronsonul Ionești – Vârfurile, km 55+425 – km 69+350, şi pe tronsonul , Beiuș – Oradea, km 133+660 – km 184+390 unde contractele au fost reziliate. CNADNR informează că au fost semnate noi contracte de lucrări pe porţiunea dintre Beiuş şi Oradea, iar din momentul predării amplasamentelor, Antreprenorii au început lucrările de pichetare ale traseului.
Proiectul de modernizare al şoselei Deva – Brad – Oradea avea termen iniţial de finalizare luna decembrie a anului 2015, dar din cauza întârzierilor, CNADNR a solicitat Ministerului Fondurilor Europene „fazarea” proiectului, pentru a putea beneficia în continuare de finanţări. Pe tronsonul Deva – Brad, lucrările au demarat în primăvara anului trecut, iar în prezent, în cel puţin zece locuri de pe traseu, circulaţia este restricţionată, din cauza lucărilor care se desfăşoară pe carosabil.

Ce înseamnă proiectul DN 76
În luna decembrie a anului 2013, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a transmis Comisiei Europene, cererea de finanţare a proiectului estimat la peste 200 de milioane de euro. Obiectivul principal al proiectului constă, potrivit CNADNR, “în supervizarea şi execuţia unor lucrări de reabilitare a unui drum naţional în zona de vest a României, în lungime de 171,6 kilometri şi reabilitarea a 44 de poduri si pasaje care să permită transportul de mărfuri şi pasageri”.  Obiectivele proiectului sunt: reabilitarea a 171,6 km de drum naţional între două municipii reşedinţă de judeţ (Deva şi Oradea); fluidizarea traficului şi reducerea până în anul 2015 cu aproximativ 25 de minute a timpului de călătorie între Deva şi Oradea; reducerea numărului de accidente pe sectorul DN76 (E79) Deva – Oradea cu 12 la sută. Proiectul avea un buget total de 210.319.503 euro, din care 142.966.756 euro constituia finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013, şi suma de 25.229.427 euro, asigurată de la bugetul de Stat, informa CNADNR.

Comentarii FB

comentarii


TAG


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 − unsprezece =

ACTUALITATE
Demisie în spital, după moartea fetiței de un an și zece luni         PLATOUL VÂRTOAPELOR. Locul de unde ghioceii, ca nişte clopote ale tăcerii, ridică liniştea lumii la cer         Mămicile au protestat în Hunedoara, după moartea fetiței de un an și 10 luni         Spărgători din Hunedoara capturați de polițiști         ÎMPĂDURIRI. Peste 7.000 de arbori vor fi plantați pe „muntele sfânt al dacilor”         SECRETELE HUNEDOAREI. Mănăstirea Prislop supravegheată de securiști în anii 1950. Informator: „Se roagă să revină regele Mihai în țară”         Protestul mămicilor după moartea copilei de un an și 10 luni în spitalul din Hunedoara         Ca-n ţara comandantului Mocanu! Mai avem de aşteptat după rezultatul anchetei Corpului de Control al IGPR         Ziua Mondială a Apei, marcată în școli din mediul rural         Scandalul continuă: Angajaţii UM Orăştie ameninţă cu greva         Mircea Muntean reacţionează         Câinele salvat de pompieri din flăcări, îngrijit la adăpostul din Hunedoara         Un copil a furat o mașină și a ieșit cu ea la plimbare         Spărgător de automate de lapte prins în Deva         Incendiu în pădurea comunei Romos         Cum va fi celebrată Ziua Poliției în Deva și Petroșani         Fetiță decedată în spital         Cum a lovit „blestemul aurului dacic” satele din umbra Sarmizegetusei Regia         EXCLUSIV. Alpiniştii daţi dispăruţi: “Cea mai mare problemă a noastră a fost că nu am putut să comunicăm cu nimeni”         ANGAJAŢII DE MEDIU, PROTEST SPONTAN. Aroganţa Guvernului PSD dinamitează atragerea de fonduri europene