Vom circula pe autostrada Deva – Sebeş abia în noiembrie

autostrada este pustie 7Problemele tehnice au întârziat din nou finalizarea unui tronson de autostradă. Între Orăştie şi Sebeş se va putea circula abia din luna noiembrie. „Dacă iniţial a fost vorba de începutul lunii septembrie, constructorii ne-au anunţat că finalizarea celor două tronsoane e amânată din cauza unor probleme de ordin tehnic, pentru luna noiembrie”, a declarat prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer. Potrivit prefectului, problemele invocate de constructori nu ţin de construcţia efectivă a A1 ci au legătură în principal cu reţelele electrice care traversează autostrada cu lucrările efectuate de Transelectrica pe acest tronson.

„Se lucrează la liniile de înaltă tensiune care trec peste autostradă şi nu este deloc o operaţiune uşoară”, a precizat prefectul Gheorghe Feneşer. „Abia în urmă cu o săptămână am fost chemaţi să montăm instalaţiile electrice pe traseul autostrăzii”, a completat reprezenantul unei societăţi care a subcontractat unele dintre lucrările la electrificare.

Strabag şi Straco au câştigat proiectele

Autostrada Orăştie – Sebeş este împărţită în două tronsoane. Primul tronson, de la Orăştie până la intrarea în Sebeş, are 24 de kilometri, iar valoarea proiectului a fost de 550 de milioane de lei, cu TVA, cea mai mare parte fiind contribuţia Uniunii Europene. Proiectul este executat de Strabag. Cel de-al doilea tronson, de la intrarea în Sebeş până la ieşirea din Sebeş, are 19 kilometri şi include centura ocolitoare a municipiului Sebeş, de circa 10 kilometri. Lucrările contractate în vara anului 2011 de comania Straco au o valoare de proiect de circa 380 de milioane de lei. Tronsonul A1 Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu va avea o lungime de 115 kilometri şi o lăţime de 26 de metri. Autostrada este construită cu ajutorul finanţăriilor de la Uniunea Europeană, acordate prin programul de finanţare ISPA 2004, Autostrada Orăştie – Sebeş face parte din coridorul trans-european IV: Nădlac – Timişoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa. Construcţia autostrăzii va însemna, în primul rând, degajarea traficului greu de pe cel mai aglomerat drum naţional care tranzitează judeţul Hunedoara, DN7 Arad – Deva – Sibiu.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × patru =

ACTUALITATE
Accident rutier în Cristur, pe șoseaua Hunedoara – Deva         Consiliul Județean pregătește banii pentru refacerea șoselei spre Sarmizegetusa Regia         Soarta tristă a așezării romane de la Micia, locul istoric care ar fi putut aduce turiști         Un polițist din Hunedoara a prins un tâlhar, după ce l-a alergat pe străzi         ADVERTORIAL. Educația financiară este vitală pentru un antreprenor         BIROCRAŢIA SUFOCĂ ROMÂNIA. Două miliarde de euro de la UE n-au mai ajuns la drumurile patriei         INSTITUŢIA PREFECTULUI. Lista despăgubirilor a fost aprobată de Guvern         O tânără a fost jefuită în Hunedoara         Accident în Hunedoara, produs de un bărbat de 71 de ani         PROIECT PILOT. Tablete pentru elevi şi laptopuri pentru dascăli, moca, de la stat         Pagube de peste jumătate de milion de lei în judeţul Hunedoara         Aproape 200 de cadre didactice, cercetători, academicieni și scriitori au dat publicității apelul ”Dreptul la Educație”         Ministrul Turismului la Geoagiu Băi. Mircea Titus Dobre: „Ce a fost până acum a fost o pancartă”         Drumul Ilia – Gelmar se va face cu 40 milioane euro, bani europeni         Semnal de alarmă: Hunedoara înconjurată de terenuri poluate. Cât de nocive sunt haldele de steril         Imagini aeriene de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva. Cum s-a lucrat (VIDEO)         Atenționare meteo: cod galben de ploi și vijelii!         Scandal în trafic cu urmări grave, filmat de un martor (VIDEO)         Accidentul rutier din intersecția de la Sântuhalm. Cine a fost vinovat         Violenţă de limbaj, bagatelizată de câţiva magistraţi hunedoreni