INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Cum s-a lucrat pe șantierele autostrăzii Deva – Lugoj și ale drumurilor naționale

Marile proiecte de infrastructură rutieră derulate în județul Hunedoara au fost afectate de întârzieri, iar termenele de finalizare au fost prelungite de-a lungul timpului, potrivit unui raport publicat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Compania a făcut public stadiul lucrărilor pe șantierele autostrăzilor și a drumurilor naționale din țară, după primele șase luni ale anului 2016, iar documentul prezintă următoarea situație în județul Hunedoara:

Autostrada Lugoj – Deva, Lot II. Valoarea proiectului întocmit de Vigiconsult SA este de 563 de milioane de lei, fără TVA. Constructorii sunt Asocierea Salini impregilo S.P.A. și SECOL (Societa Edile Construzioni e Lavori) SA. Proiectul tronsonului de 28,6 kilometri a demarat în 27 noiembrie 2013 și a avut termen de finalizare 27 mai 2016. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 41 la sută. Proiectul este fazat, deci va fi prelungită finanțarea sa prin Programul Operațional Sectorial. Problemele semnalate în cursul lucărilor au fost, potrivit CNADNR: lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru Secţiunile A,B,C,D – suprafeţe suplimentare, finalizarea procedurii de expropriere pentru suprafeţele suplimentare aferente secţiunii E1, lipsa Autorizaţiei de construcţie Secţiunea E1 și  lipsa Acordului de Mediu revizuit. Ep secțiunea E2 este în curs procedura de achiziţie publică aferentă tunelurilor.

Peste 51 la sută, Lotul III

Autostrada Lugoj – Deva, Lot III. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. și este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Proiectul a demarat în 27 noiembrie 2013 și a avut termen de finalizare 27 mai 2016. Stadiul fizic al lucrărilor este de 51.48 la sută. Proiectul este fazat, prin Programul Operațional Sectorial. Problemele menţionate de CNADNR în proiect sunt: lipsa Autorizaţiei de Construcţie pentru Secţiunile A,B,C,D – suprafeţe suplimentare, lipsa Acordului de Mediu revizuit și necesitatea unor măsuri suplimentare impuse prin revizuirea Acordului de Mediu, adiţionarea la contract a ecoductului de la km 57+700. De asemenea, parcarea de la km 59+700 nu a fost inclusă în Acordul de Mediu revizuit.

Lotul Ilia – Șoimuș

Autostrada Lugoj – Deva, Lot IV. Valoarea proiectului este de 420 de milioane de lei, fără TVA. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. și este realizat de aceeași asociere. Stadiul fizic al lucrărilor este de 47.12 la sută, proiectul fiind demarat în 27 noiembrie 2013 și având termen de finalizare 27 mai 2016. Și acest proiect a fost fazat. Între problemele semnalate în raportul CNADNR sunt: lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru exproprierile suplimentare aferente Secţiunilor A și B; probleme de relocare a liniilor de înaltă tensiune de pe lotul 4 care au blocat lucrările la viaductul Branișca; lipsa Acordului de Mediu revizuit; afectarea stabilităţii versantului Carierei Carpat Agregate; afectarea stabilităţii stâlpului nr. 37 al Transelectrica din cauza excavaţiilor la baza versantului din zona Brănișca; lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru lucrările din culoarul expropriat aferente secţiunilor C+D km 88+016 – km 99+500; finalizarea procedurii de expropriere pentru suprafeţele suplimentare aferente secţiunilor C+D km 88+016 – km 99+500; lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru exproprierile suplimentare aferente secţiunilor C+D km 88+016 – km 99+500.

Defileul Jiului este închis cinci zile pe săptămână traficului rutier, pentru a grăbi lucrările de modernizare. Contract privind reabilitarea DN 66, Bumbești Jiu – Petroșani, km 93+500 – km 126+000, în lungime de 32 de kilometri datează din iunie 2012. Valoarea proiectului a fost de 185 de milioane de lei, fără TVA, fiind finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Lucrările sunt executate de Asocierea Copisa Constructora Pirenaica S.A, Chiruli Andrea Impresa Individuale, Coremi Inter S.A. Au demarat în 15 octombrie 2012, iar termenul de finalizare stabilit este 15 noiembrie 2016, stadiul fizic al proiectului fiind de 76 la sută. Au fost necesare revizuirea acordului de mediu din zona Mănăstirii Lainici; Modificarea Hotărârii de Guvern nr. 937/2013 privind declanşarea procedurilor de expropriere a unor imobile proprietate privată, scoaterea definitivă fără compensare echivalentă a terenurilor din fondul forestier naţional proprietate privată, precum și revizuirea acordului de Mediu.

Drumul Național Deva – Brad, cu îîntârzieri

Contract  de Reabilitare a Drumului Național 76 Șoimuș – Brad datează din 1 noiembrie 2013. Valoarea Proiectului a fost de 130.38 de milioane de lei, fără TVA, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Drumul Național are o lungime de 29.10 kilometri. Proiectul a fost executat de Asocierea Selina și Doprastav și are termen de finalizare luna noiembrie 2016. Stadiul fizic al lucrărilor este de 56.72 la sută. Proiectantul nu a transmis detaliile privind realizarea podeţelor și parapeților pentru acest sector.

Din 2012 a fost contractată reabilitare DN 76 Brad – Ionești, în lungime de 20 de kilometri. Poriectul are o valoare de 80.59 de milioane de lei, fără TVA și este realizat de PORR BAU GmbH. Startul proiectului a fost în 15 noiembrie 2013, iar finalizarea contractului de execuție a fost programată pentru Iunie 2016. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 90 la sută, potrivit raportului CNADNR.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouăsprezece − 14 =

ACTUALITATE
ADVERTORIAL. Educația financiară este vitală pentru un antreprenor         BIROCRAŢIA SUFOCĂ ROMÂNIA. Două miliarde de euro de la UE n-au mai ajuns la drumurile patriei         INSTITUŢIA PREFECTULUI. Lista despăgubirilor a fost aprobată de Guvern         O tânără a fost jefuită în Hunedoara         Accident în Hunedoara, produs de un bărbat de 71 de ani         PROIECT PILOT. Tablete pentru elevi şi laptopuri pentru dascăli, moca, de la stat         Pagube de peste jumătate de milion de lei în judeţul Hunedoara         Aproape 200 de cadre didactice, cercetători, academicieni și scriitori au dat publicității apelul ”Dreptul la Educație”         Ministrul Turismului la Geoagiu Băi. Mircea Titus Dobre: „Ce a fost până acum a fost o pancartă”         Drumul Ilia – Gelmar se va face cu 40 milioane euro, bani europeni         Semnal de alarmă: Hunedoara înconjurată de terenuri poluate. Cât de nocive sunt haldele de steril         Imagini aeriene de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva. Cum s-a lucrat (VIDEO)         Atenționare meteo: cod galben de ploi și vijelii!         Scandal în trafic cu urmări grave, filmat de un martor (VIDEO)         Accidentul rutier din intersecția de la Sântuhalm. Cine a fost vinovat         Violenţă de limbaj, bagatelizată de câţiva magistraţi hunedoreni         Lăsați copiii la școală, nu la spital! Trotuarul nu este loc de parcare         Zilele Maghiare din județul Hunedoara vor debuta vineri         Când va fi modernizat Drumul Judeţean 687 Hunedoara – Călan         Ce soartă va avea Muzeul Aurului din Brad