INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Cum s-a lucrat pe șantierele autostrăzii Deva – Lugoj și ale drumurilor naționale

Marile proiecte de infrastructură rutieră derulate în județul Hunedoara au fost afectate de întârzieri, iar termenele de finalizare au fost prelungite de-a lungul timpului, potrivit unui raport publicat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Compania a făcut public stadiul lucrărilor pe șantierele autostrăzilor și a drumurilor naționale din țară, după primele șase luni ale anului 2016, iar documentul prezintă următoarea situație în județul Hunedoara:

Autostrada Lugoj – Deva, Lot II. Valoarea proiectului întocmit de Vigiconsult SA este de 563 de milioane de lei, fără TVA. Constructorii sunt Asocierea Salini impregilo S.P.A. și SECOL (Societa Edile Construzioni e Lavori) SA. Proiectul tronsonului de 28,6 kilometri a demarat în 27 noiembrie 2013 și a avut termen de finalizare 27 mai 2016. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 41 la sută. Proiectul este fazat, deci va fi prelungită finanțarea sa prin Programul Operațional Sectorial. Problemele semnalate în cursul lucărilor au fost, potrivit CNADNR: lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru Secţiunile A,B,C,D – suprafeţe suplimentare, finalizarea procedurii de expropriere pentru suprafeţele suplimentare aferente secţiunii E1, lipsa Autorizaţiei de construcţie Secţiunea E1 și  lipsa Acordului de Mediu revizuit. Ep secțiunea E2 este în curs procedura de achiziţie publică aferentă tunelurilor.

Peste 51 la sută, Lotul III

Autostrada Lugoj – Deva, Lot III. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. și este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Proiectul a demarat în 27 noiembrie 2013 și a avut termen de finalizare 27 mai 2016. Stadiul fizic al lucrărilor este de 51.48 la sută. Proiectul este fazat, prin Programul Operațional Sectorial. Problemele menţionate de CNADNR în proiect sunt: lipsa Autorizaţiei de Construcţie pentru Secţiunile A,B,C,D – suprafeţe suplimentare, lipsa Acordului de Mediu revizuit și necesitatea unor măsuri suplimentare impuse prin revizuirea Acordului de Mediu, adiţionarea la contract a ecoductului de la km 57+700. De asemenea, parcarea de la km 59+700 nu a fost inclusă în Acordul de Mediu revizuit.

Lotul Ilia – Șoimuș

Autostrada Lugoj – Deva, Lot IV. Valoarea proiectului este de 420 de milioane de lei, fără TVA. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. și este realizat de aceeași asociere. Stadiul fizic al lucrărilor este de 47.12 la sută, proiectul fiind demarat în 27 noiembrie 2013 și având termen de finalizare 27 mai 2016. Și acest proiect a fost fazat. Între problemele semnalate în raportul CNADNR sunt: lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru exproprierile suplimentare aferente Secţiunilor A și B; probleme de relocare a liniilor de înaltă tensiune de pe lotul 4 care au blocat lucrările la viaductul Branișca; lipsa Acordului de Mediu revizuit; afectarea stabilităţii versantului Carierei Carpat Agregate; afectarea stabilităţii stâlpului nr. 37 al Transelectrica din cauza excavaţiilor la baza versantului din zona Brănișca; lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru lucrările din culoarul expropriat aferente secţiunilor C+D km 88+016 – km 99+500; finalizarea procedurii de expropriere pentru suprafeţele suplimentare aferente secţiunilor C+D km 88+016 – km 99+500; lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru exproprierile suplimentare aferente secţiunilor C+D km 88+016 – km 99+500.

Defileul Jiului este închis cinci zile pe săptămână traficului rutier, pentru a grăbi lucrările de modernizare. Contract privind reabilitarea DN 66, Bumbești Jiu – Petroșani, km 93+500 – km 126+000, în lungime de 32 de kilometri datează din iunie 2012. Valoarea proiectului a fost de 185 de milioane de lei, fără TVA, fiind finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Lucrările sunt executate de Asocierea Copisa Constructora Pirenaica S.A, Chiruli Andrea Impresa Individuale, Coremi Inter S.A. Au demarat în 15 octombrie 2012, iar termenul de finalizare stabilit este 15 noiembrie 2016, stadiul fizic al proiectului fiind de 76 la sută. Au fost necesare revizuirea acordului de mediu din zona Mănăstirii Lainici; Modificarea Hotărârii de Guvern nr. 937/2013 privind declanşarea procedurilor de expropriere a unor imobile proprietate privată, scoaterea definitivă fără compensare echivalentă a terenurilor din fondul forestier naţional proprietate privată, precum și revizuirea acordului de Mediu.

Drumul Național Deva – Brad, cu îîntârzieri

Contract  de Reabilitare a Drumului Național 76 Șoimuș – Brad datează din 1 noiembrie 2013. Valoarea Proiectului a fost de 130.38 de milioane de lei, fără TVA, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Drumul Național are o lungime de 29.10 kilometri. Proiectul a fost executat de Asocierea Selina și Doprastav și are termen de finalizare luna noiembrie 2016. Stadiul fizic al lucrărilor este de 56.72 la sută. Proiectantul nu a transmis detaliile privind realizarea podeţelor și parapeților pentru acest sector.

Din 2012 a fost contractată reabilitare DN 76 Brad – Ionești, în lungime de 20 de kilometri. Poriectul are o valoare de 80.59 de milioane de lei, fără TVA și este realizat de PORR BAU GmbH. Startul proiectului a fost în 15 noiembrie 2013, iar finalizarea contractului de execuție a fost programată pentru Iunie 2016. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 90 la sută, potrivit raportului CNADNR.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 − 14 =

ACTUALITATE
Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”         Șofer căutat de Poliție după un accident         Accident rutier pe Calea Zarandului         SĂPTĂMÂNA POMENILOR. Danii de peste patru milioane de lei pentru ONG-iştii hunedoreni         MICII DUMNEZEI DE LA ŢARĂ. Primarul Mihai Irimie (PNL) lasă Şoimuşul pe sec         HUNEDOARA LIRICĂ, SCHIMBARE ÎN PROGRAM. Municipiul Hunedoara va avea două seri de festival