INFRASTRUCTURĂ. Autostrada Lugoj – Deva: ultimele estimări ale CNAIR despre finalizarea proiectului

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat stadiul lucrărilor efectuate până în prezent pe cele trei loturi aflate în şantier ale Autostrăzii Lugoj – Deva.

 

Potrivit raportului CNAIR, pe Lotul II al viitoarei autostrăzi, în lungime de 28,6 kilometri, stadiul fizic al execuţiei proiectului este de 95,80 la sută. 15 kilometri din autostradă au fost daţi în folosinţă în urmă cu un an, iar restul vor fi inauguraţi, potrivit estimărilor, în trimestrul IV al anului 2021. Impedimentul pentru prelungirea lucrărilor în reprezintă Secţiunea E, de nouă kilometri, unde vor fi construite ecoducte. Este necesară modificarea contractului de execuţie şi apoi scoase la licitaţie lucrările suplimentare necesare pe Secţiunea E. Lotul II este construit de Asocierea Salini Impregilo SpA şi S.E.C.O.L., iar contractul are o valoare de 562,73 mii lei (fără TVA)

 

 

Pe Lotul III, în lungime 21.1 kilometri, stadiul execuţiei a ajuns la 79.8%, incluzând lucrări suplimentare impuse prin Acordul de mediu, şi de 85.77% exceptând lucrările suplimentare. În ultimele luni, lucrările nu au mai avansat, susţin reprezentanţii CNAIR, aflaţi într-o dispută cu constructorii. Problemele reclamate compania de autostrăzi sunt: modificare la contract (Ecoduct 57+710); Modificare la contract (Descărcare Holdea), lipsa exproprierilor şi implicit a Autorizaţiei de Construire pentru lucrările aferente descărcării traficului în zona Holdea, obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru Pasajul km 59+505 peste autostradă din zona descărcării Holdea. Tronsonul este construt de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A., în urma unui contract cu o valoare de 580 milioane lei, fără TVA. Data estimată a finalizării proiectului este septembrie 2018.

 

Lotul IV, de 21 de kilometri a ajuns la stadiul de 75,70 la sută, informează CNAIR. Problemele sesizate vizează afectarea stabilităţii stâlpului nr. 37 al Transelectrica din cauza excavaţiilor la baza versantului din zona Brănişca şi relocarea liniilor de înaltă tensiune de pe lotul 4 care au blocat lucrările la viaductul Brăşncia. Contractul în valoare de 420 milioane lei, fără TVA, a fost atribuit Asocierii S.C. Tehnostrade SRL – SC Spedition UMB SRL. Lucrările vor fi finalizate, potrivit estimărilor CNAIR, în trimestrul al doilea al acestui an.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

12 + 20 =

ACTUALITATE
Sinucidere în spital         Bulevardul Mihai Viteazul va fi modernizat         Parcarea jefuită de pe DN 76         Polițiștii au descins la locuințele unor tineri, suspectați de trafic de cannabis și cocaină         Comori dacice impresionante traficate de un german         Despre soarta cărților…         INIŢIATIVĂ. Aleşii ALDE prezintă surse de finanţare pentru Deva         Noaptea Lungă a Industriei – În 10 mai, Cugir și Sebes         Întâlnire inedită în Cetatea Deva         INVENTARUL ȚINUT LA SECRET DE CONSILIUL JUDEȚEAN. Cât de proaste sunt drumurile Hunedoarei         S-a reluat furnizarea gazului metan la Termocentrala Mintia         Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune. Prejudiciul depășește 200.000 de lei         DEVA. Mesaj emoţionant transmis de primarul Florin Oancea veteranilor de război         ULTIMUL EPISOD. Sarmizegetusa Regia, o istorie a furtunilor care au devastat monumentul UNESCO (IV)         Restaurarea Cetăţii Orăştiei va costa cinci milioane de euro         Nori de praf peste Hunedoara, de la combinatul siderurgic         Peste 85.000 de puieţi vor fi plantaţi în această primăvară în munţii Orăştiei         Penalizări date constructorilor Lotului III din Autostrada Lugoj – Deva         Artezienele din centrul Hunedoarei mai au de așteptat         Termocentrala Mintia a fost tăiată de la alimentarea cu gaz metan