Încep exproprierile pentru reabilitarea căii ferate Simeria – Braşov

Guvernul a dat undă verde pentru declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată de pe traseul căii ferate Simeria – Braşov.

simeria.cfrExecutivul a aprobat hotărârea de guvern privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică, de interes naţional, “Reabilitarea liniei c.f. Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, secţiunile Coşlariu – Sighişoara şi Coşlariu – Simeria”. Astfel, prin hotărârea adoptată de Guvern se declanşează procedurile de expropriere a imobilelor pe amplasamentul lucrării de reabilitare a liniei c.f. Braşov – Simeria, lucrarea intrând în proiectul de modernizare a rutei nordice a Coridorului IV paneuropean.  Potrivit datelor tehnice, reabilitarea tronsonului Simeria-Coşlariu presupune modernizarea a 74,43 km de cale ferată pentru circulaţia trenurilor de călători la viteze de până la 160 km/h. Tronsonul Coşlariu – Simeria prevede un număr total de 33 poduri, 47 podeţe noi şi 14 reabilitate şi şase pasaje (patru superioare şi două inferioare), un tunel cu lungimea de 780 de metri, nouă staţii cu centralizare electronică. De asemenea, vor fi modernizate staţiile de cale ferată Alba-Iulia, Orăştie, Podu Mureş, Coşlariu, Sântimbru, Bărăbanţ, Vinţu de Jos, Blandiana, Şibot, Aurel VlaicuLucrarea este împărţită în două loturi, respectiv Simeria-Vinţu de Jos şi Vinţu de Jos-Coşlariu.
Reabilitarea liniei de cale ferată Brasov – Simeria, componentă a coridorului Pan – European, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteza de 160 km/h, tronsonul Coşlariu-Sighişoara face parte din proiectul de modernizare a rutei nordice a coridorului IV Pan-european (Constanţa-Bucureşti – Braşov – Alba Iulia – Curtici).
Oficialii Ministerului Transporturilor spun că reabilitarea acestor tronsoane va conduce la reducerea timpului de călătorie cu trenul de la 50 de minute la 40 de minute pentru trenurile locale de călători, respectiv cu 20%, de la 38 de minute la 20 de minute pentru trenurile de lung parcurs de călători, respectiv cu 31,6%, de la 41 de minute la 26 de minute pentru trenurile de marfă, respectiv cu 36,6%.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Încep exproprierile pentru reabilitarea căii ferate Simeria – Braşov

  1. deva

    parca era vorba ca si gara din Deva va fii reabilitata, renovata integral.De ce nu spuneti nimic despre Deva?

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 + 3 =

ACTUALITATE
Persoană accidentată grav în Masivul Vâlcan         Primăria a chemat deținuții pentru a face curățenie în două blocuri sociale         Scandal cu acuzații grave în Consiliul Local Deva         Adolescentă rănită într-un accident, în Deva         Nereguli la transportatorii de lemne         Tâlharii din Vulcan, capturați de Poliție         Primarul Florin Oancea a cerut din nou schimbarea din funcție a viceprimarului Răzvan Mareș         Spitalul din Hunedoara s-a dotat cu cinci ascensoare de ultimă generație         ANALIZĂ. Pe fondul războiului Mareș-Oancea, se schimbă jocul puterii în Consiliul Local Deva         Consilierii ALDE și PSRo au format grup politic în CL Deva         Lista drumurilor județene pentru care CJ Hunedoara va aloca bani în 2018         Tragedie inexplicabilă în Petroșani         Minora dispărută de patru zile a fost găsită         S-au branșat ilegal la rețeaua electrică         Prins la furat pe vagon         Inspectorii de muncă au amendat CEH după tragedia din Mina Lupeni         Angajatul unei benzinării din Deva a adus la poliție un portmoneu plin cu bani         Extaz și agonie pe Strada palatelor din Hunedoara         DEZVĂLUIRI. Noaptea de coșmar a hoțului care a spart Castelul Corvinilor         „Leii șoselelor” care ne omoară în trafic. Cazul Norocel, recidivistul liber după prăpădul de pe străzi