Haos pe podul de la Şoimuş

Lucrările de reabilitare înaintează cu un ritm de melc, iar pe lângă cozile lungi, au mai apărut şi alte elemente „de culoare”

Lucrările de reabilitare a podului de la Şoimuş, loc de intersecţie a două drumuri naţionale, DN 7 şi DN 76, foarte circulate, şi a autostrăzii Deva – Sibiu, se desfăşoară, ca să folosim termeni şofereşti, „la relanti”.

haos 2

La muncă erau doar doi oameni

Operaţiunile de reabilitare, după o serie de amânări, ar fi trebuit să înceapă în luna martie a acestui an, dar debutul lucrărilor a fost contramandat din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Reabilitarea ar trebui să se finalizeze luna viitoare, dar nimeni nu crede în acest lucru, mai ales că ieri, înainte de prânz, pe pod erau prezenţi doar doi oameni, „semafoarele mobile” care ridică paleta bicoloră, roşu cu verde, din când în când, iar muncitorii propriu-zişi, deşi sublimi, lipseau cu desăvârşire. La ora actuală circulaţia se desfăşoară pe o singură bandă şi acest lucru, coroborat cu lipsa „asfaltangiilor” au întins la maximum nervii şoferilor care au avut nefericita inspiraţie de a încerca să traverseze podul de peste Mureş de la Şoimuş.

Oportunitate de afaceri?

Pe lângă nervi, şoferii se mai confruntă şi cu un peisaj dezolant, în preajma podului începând să apară, precum ciupercile după ploaie, mormane de gunoaie, „depozitate” acolo tot de către unii conducători auto certaţi cu bunul simţ. Dar tot răul duce spre bine, aşa cum spune o zicală celebră. Dacă şoferii îşi îmbogăţesc bagajul de înjurături, pe marginea drumului au apărut diverşi comercianţi, care vând diferite lucruri, multe de o calitate îndoielnică, muşteriilor de ocazie, şi nu sunt puţini, care se ivesc odată cu închiderea unui sens de circulaţie.

Aventura Deva – Brad

Şi, tipic româneşte, nu se lucrează doar la pod, ci şi pe DN 76, pe drumul de la Şoimuş către Brad. Aşa că aceia care au norocul să scape rapid de coada de la pod, au ce aştepta pe drumul spre Brad, unde, pe mai multe porţiuni, se circulă pe un singur fir, fiind amplasate cel puţin patru semafoare pentru regularizarea circulaţiei, fiind posibil să se dea şi peste „dirijorii” cu table în mână în vreo două locuri. Practic, cei care doresc să ajungă, de la Deva la Brad, pe „drumul clasic”, pentru ceva mai mult de 30 de kilometri ar trebui să-şi ia o marjă de timp de vreo două ore.

Au uitat tabla cu „drum închis”

Există şi o rută ocolitoare, cam de vreo 60 de kilometri, care trece prin Mintia şi Brănişca spre Vorţa, iar de acolo, pe un drum judeţean deschis anul trecut, spre Ţebea, de acolo traseul putând continua spre Brad ori spre Vârfurile şi Oradea. Dar şi la acest drum sunt ceva probleme, de ordin strict adminstrativ. „Drumul de la Vorţa la Ţebea se prezintă în condiţii foarte bune. Din păcate, însă, a fost montată o tablă cu inscripţia „drum închis”, dar a fost uitată, probabil, acolo. Cei care cunosc zona folosesc drumul şi au şanse să ajungă mai repede la Deva sau la Brad, chiar dacă este distanţă mai mare, decât dacă ar circula pe ruta obişnuită şi mai scurtă, cea care cuprinde şi traversarea podului de la Şoimuş”, a declarat Horia Romeo Fărcaş, primarul comunei Baia de Criş, de care aparţine satul Ţebea. Aşa că, după cum se arată lucrurile acum, termenul de finalizare al lucrărilor de la podul de peste Mureş este aproape imposibil de respectat, iar drumul dintre Deva şi Brad, pe ruta directă, prin Şoimuş, va dura mai mult decât cel de pe variana ocolitoare şi mai lungă, prin Vorţa şi Ţebea.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

zece + 1 =

ACTUALITATE
Ajutor pentru localnicii din Vadu Dobrii         Program special cu publicul la primărie         Un șofer băut a produs un accident pe o trecere de pietoni din Deva         Mica Unire în anul Centenarului         Preşedintele Bobora se ascunde după fusta unui directoar administrativ în cazul abuzului de la Sanatoriul Geoagiu         Cursuri gratuite la Biblioteca Județeană „Ovid Densusianu” Hunedoara-Deva         Ziua Unirii Principatelor Române – Programul complet al manifestărilor         Cele opt hectare de teren de la marginea Hunedoarei au fost vândute         Ce soartă va avea ultima școală din Bulzeștii de sus: șapte copii mai învață aici         Patru statui noi în Hunedoara         Mărturii în dosarul matriței din Sarmizegetusa Regia         Elevă călcată de mașină pe trecerea de pietoni         Podul rutier peste Strei, din orașul Călan, va fi refăcut         Prins la furat de lemne cu camioneta         L-au acuzat degeaba. Medicul Bende Barna Gavril a câștigat procesul cu ANI         TEATRU LA PRIMARIA DEVA. Oancea vs. Mareş, „Ce formidabilă harababură”         Femeie rănită grav de mașina scăpată de sub control, care a intrat pe trotuar         Încă un an eșuat pentru furnalul de la Govâjdia, cel mai vechi din România         Localnicii își bat joc de cea mai spectaculoasă cascadă cu ape termale         Atenție! Se montează parapeți pe DN 7, la ieșirea din Deva și în Mintia