Haos pe podul de la Şoimuş

Lucrările de reabilitare înaintează cu un ritm de melc, iar pe lângă cozile lungi, au mai apărut şi alte elemente „de culoare”

Lucrările de reabilitare a podului de la Şoimuş, loc de intersecţie a două drumuri naţionale, DN 7 şi DN 76, foarte circulate, şi a autostrăzii Deva – Sibiu, se desfăşoară, ca să folosim termeni şofereşti, „la relanti”.

haos 2

La muncă erau doar doi oameni

Operaţiunile de reabilitare, după o serie de amânări, ar fi trebuit să înceapă în luna martie a acestui an, dar debutul lucrărilor a fost contramandat din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Reabilitarea ar trebui să se finalizeze luna viitoare, dar nimeni nu crede în acest lucru, mai ales că ieri, înainte de prânz, pe pod erau prezenţi doar doi oameni, „semafoarele mobile” care ridică paleta bicoloră, roşu cu verde, din când în când, iar muncitorii propriu-zişi, deşi sublimi, lipseau cu desăvârşire. La ora actuală circulaţia se desfăşoară pe o singură bandă şi acest lucru, coroborat cu lipsa „asfaltangiilor” au întins la maximum nervii şoferilor care au avut nefericita inspiraţie de a încerca să traverseze podul de peste Mureş de la Şoimuş.

Oportunitate de afaceri?

Pe lângă nervi, şoferii se mai confruntă şi cu un peisaj dezolant, în preajma podului începând să apară, precum ciupercile după ploaie, mormane de gunoaie, „depozitate” acolo tot de către unii conducători auto certaţi cu bunul simţ. Dar tot răul duce spre bine, aşa cum spune o zicală celebră. Dacă şoferii îşi îmbogăţesc bagajul de înjurături, pe marginea drumului au apărut diverşi comercianţi, care vând diferite lucruri, multe de o calitate îndoielnică, muşteriilor de ocazie, şi nu sunt puţini, care se ivesc odată cu închiderea unui sens de circulaţie.

Aventura Deva – Brad

Şi, tipic româneşte, nu se lucrează doar la pod, ci şi pe DN 76, pe drumul de la Şoimuş către Brad. Aşa că aceia care au norocul să scape rapid de coada de la pod, au ce aştepta pe drumul spre Brad, unde, pe mai multe porţiuni, se circulă pe un singur fir, fiind amplasate cel puţin patru semafoare pentru regularizarea circulaţiei, fiind posibil să se dea şi peste „dirijorii” cu table în mână în vreo două locuri. Practic, cei care doresc să ajungă, de la Deva la Brad, pe „drumul clasic”, pentru ceva mai mult de 30 de kilometri ar trebui să-şi ia o marjă de timp de vreo două ore.

Au uitat tabla cu „drum închis”

Există şi o rută ocolitoare, cam de vreo 60 de kilometri, care trece prin Mintia şi Brănişca spre Vorţa, iar de acolo, pe un drum judeţean deschis anul trecut, spre Ţebea, de acolo traseul putând continua spre Brad ori spre Vârfurile şi Oradea. Dar şi la acest drum sunt ceva probleme, de ordin strict adminstrativ. „Drumul de la Vorţa la Ţebea se prezintă în condiţii foarte bune. Din păcate, însă, a fost montată o tablă cu inscripţia „drum închis”, dar a fost uitată, probabil, acolo. Cei care cunosc zona folosesc drumul şi au şanse să ajungă mai repede la Deva sau la Brad, chiar dacă este distanţă mai mare, decât dacă ar circula pe ruta obişnuită şi mai scurtă, cea care cuprinde şi traversarea podului de la Şoimuş”, a declarat Horia Romeo Fărcaş, primarul comunei Baia de Criş, de care aparţine satul Ţebea. Aşa că, după cum se arată lucrurile acum, termenul de finalizare al lucrărilor de la podul de peste Mureş este aproape imposibil de respectat, iar drumul dintre Deva şi Brad, pe ruta directă, prin Şoimuş, va dura mai mult decât cel de pe variana ocolitoare şi mai lungă, prin Vorţa şi Ţebea.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci × cinci =

ACTUALITATE
Cristian Litera a fost condamnat pentru amenințare și violențe         Restricții pe Drumul Național 76 Deva – Brad. Au loc lucrări la Autostrada A1         Mesajul dur al lui Train Berbeceanu, la patru ani de la arestarea sa         Lecție de viață. Povestea Roxanei Irimia, tânăra pictoriță fără mâini         Despre fericire și nu numai…         Petrecere de Haloween la bibliotecă         Accident rutier grav pe șoseaua Petrila – Jieț         Vagonul unui marfar a fost distrus într-un incendiu, la Simeria Triaj         Achitări în dosarul DIICOT al oamenilor de afaceri din Geoagiu, după un deceniu de anchetă și procese         A murit scriitorul hunedorean Eugen Evu         good.bee Credit sprijină „Finanţarea echitabilă pentru toţi!”         Viceprimarul din Bănița a fost condamnat. Rechizitoriul accidentului în care a murit un motociclist         Brandul Sense lansează campania aniversară „10 ani de modă românească”         Uniunea Națională a Notarilor Publici din România – Ziua Porţilor Deschise         Premierul Mihai Tudose se va afla într-o vizită de lucru în Hunedoara         Sentință definitivă pentru bătăușii din centrul Devei         Jandarmii montani au fost testați în Cheile Tăii         Ștafeta Veteranilor va trece prin Deva         Situația contractelor de deszăpezire pentru drumurile naționale din vestul țării         Cum a evoluat în 25 de ani populaţia marilor oraşe din judeţul Hunedoara