Gara municipiului Brad a împlinit 120 de ani de la inaugurare

În 6 decembrie 1896 a fost inaugurată gara din Brad, o dată cu darea în folosinţă a liniei de cale ferată de Sântana – Brad. Au trecut 120 de ani de la acest eveniment, iar clădirea aflată în proprietatea Căilor Ferate Române a rămas una dintre cele mai frumoase gări din România.

După 1990, fluxul de călători din Brad s-a redus drastic, iar linia de cale ferată dintre Deva şi Brad a fost scoasă din funcţiune şi dezmembrată. Gara a ajuns aproape o ruină în ultimii ani, totuşi, există speranţe că soarta ei se va schimba. Recent, clădirea a intrat în reparaţii capitale, printr-un proiect realizat de CFR.

„În staţia CF Brad, programul prevede lucrări de reparaţii şi consolidare la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă”, a informat CFR.

Gara monument din Brad
Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi este considerată o bijuterie din punct de vedere al detaliilor arhitecturale. Potrivit arhitectului Dan Enyedi, gara din Brad este una dintre cele mai reuşite clădiri care au existat în Ardeal.

Anul trecut, localnicii din Brad au lansat o petiţie în care au solicitat autorităţilor reabilitarea gării monument istoric din municipiu.

„Gara din municipiul Brad, construită în secolul XIX, este un monument de arhitectură de importanţă locală. Starea sa actuală este una de degradare avansată, clădirea fiind în paragină de peste 12 ani. Gara din Brad este o adevărată capodoperă arhitecturală, unică la noi în ţară, o construcţie asemănătoare existând în Tirol (Austria)”, transmiteau iniţiatorii petiţiei, destinată Guvernului României, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, Prefecturii Judeţului Hunedoara şi Companiei Naţională de Căi Ferate “CFR” , Sucursala Regională C.F. Timişoara.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

zece − 9 =

ACTUALITATE
Atenționare meteo: cod galben de ploi și vijelii!         Scandal în trafic cu urmări grave, filmat de un martor (VIDEO)         Accidentul rutier din intersecția de la Sântuhalm. Cine a fost vinovat         Violenţă de limbaj, bagatelizată de câţiva magistraţi hunedoreni         Lăsați copiii la școală, nu la spital! Trotuarul nu este loc de parcare         Zilele Maghiare din județul Hunedoara vor debuta vineri         Când va fi modernizat Drumul Judeţean 687 Hunedoara – Călan         Ce soartă va avea Muzeul Aurului din Brad         O nouă spargere în Hunedoara         Duminică, la Orăștie. Acoperișuri smulse și copaci doborâți de vânt         Ce venituri a adus ștrandul din Hunedoara în această vară         Transport ilegal de lemne         Prins la furat de arbori         Ultimele ediții ale ziarului Drumul Socialismului. Ce poezii îi erau dedicate lui Ceaușescu         Zeci de familii au fost păgubite de furtună         Accident cu trei victime provocat de un autotren care a trecut pe roșu         LA MÂNA NOROCULUI. Autorităţile au intervenit bezmetic şi greoi în „bomba” de la Orăştie         Gorunul părintelui Arsenie Boca s-a uscat cu totul         În prezența ministrului Agriculturii. Expoziția Bălțata Românească de la Băcia și-a reînnoit succesul         FENOMENE PERICULOASE. O vijelie puternică a provocat distrugeri în Deva și Hunedoara (VIDEO)