Gara municipiului Brad a împlinit 120 de ani de la inaugurare

În 6 decembrie 1896 a fost inaugurată gara din Brad, o dată cu darea în folosinţă a liniei de cale ferată de Sântana – Brad. Au trecut 120 de ani de la acest eveniment, iar clădirea aflată în proprietatea Căilor Ferate Române a rămas una dintre cele mai frumoase gări din România.

După 1990, fluxul de călători din Brad s-a redus drastic, iar linia de cale ferată dintre Deva şi Brad a fost scoasă din funcţiune şi dezmembrată. Gara a ajuns aproape o ruină în ultimii ani, totuşi, există speranţe că soarta ei se va schimba. Recent, clădirea a intrat în reparaţii capitale, printr-un proiect realizat de CFR.

„În staţia CF Brad, programul prevede lucrări de reparaţii şi consolidare la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă”, a informat CFR.

Gara monument din Brad
Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi este considerată o bijuterie din punct de vedere al detaliilor arhitecturale. Potrivit arhitectului Dan Enyedi, gara din Brad este una dintre cele mai reuşite clădiri care au existat în Ardeal.

Anul trecut, localnicii din Brad au lansat o petiţie în care au solicitat autorităţilor reabilitarea gării monument istoric din municipiu.

„Gara din municipiul Brad, construită în secolul XIX, este un monument de arhitectură de importanţă locală. Starea sa actuală este una de degradare avansată, clădirea fiind în paragină de peste 12 ani. Gara din Brad este o adevărată capodoperă arhitecturală, unică la noi în ţară, o construcţie asemănătoare existând în Tirol (Austria)”, transmiteau iniţiatorii petiţiei, destinată Guvernului României, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, Prefecturii Judeţului Hunedoara şi Companiei Naţională de Căi Ferate “CFR” , Sucursala Regională C.F. Timişoara.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 + 1 =

ACTUALITATE
Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”         Șofer căutat de Poliție după un accident         Accident rutier pe Calea Zarandului         SĂPTĂMÂNA POMENILOR. Danii de peste patru milioane de lei pentru ONG-iştii hunedoreni         MICII DUMNEZEI DE LA ŢARĂ. Primarul Mihai Irimie (PNL) lasă Şoimuşul pe sec         HUNEDOARA LIRICĂ, SCHIMBARE ÎN PROGRAM. Municipiul Hunedoara va avea două seri de festival