Gara municipiului Brad a împlinit 120 de ani de la inaugurare

În 6 decembrie 1896 a fost inaugurată gara din Brad, o dată cu darea în folosinţă a liniei de cale ferată de Sântana – Brad. Au trecut 120 de ani de la acest eveniment, iar clădirea aflată în proprietatea Căilor Ferate Române a rămas una dintre cele mai frumoase gări din România.

După 1990, fluxul de călători din Brad s-a redus drastic, iar linia de cale ferată dintre Deva şi Brad a fost scoasă din funcţiune şi dezmembrată. Gara a ajuns aproape o ruină în ultimii ani, totuşi, există speranţe că soarta ei se va schimba. Recent, clădirea a intrat în reparaţii capitale, printr-un proiect realizat de CFR.

„În staţia CF Brad, programul prevede lucrări de reparaţii şi consolidare la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă”, a informat CFR.

Gara monument din Brad
Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi este considerată o bijuterie din punct de vedere al detaliilor arhitecturale. Potrivit arhitectului Dan Enyedi, gara din Brad este una dintre cele mai reuşite clădiri care au existat în Ardeal.

Anul trecut, localnicii din Brad au lansat o petiţie în care au solicitat autorităţilor reabilitarea gării monument istoric din municipiu.

„Gara din municipiul Brad, construită în secolul XIX, este un monument de arhitectură de importanţă locală. Starea sa actuală este una de degradare avansată, clădirea fiind în paragină de peste 12 ani. Gara din Brad este o adevărată capodoperă arhitecturală, unică la noi în ţară, o construcţie asemănătoare existând în Tirol (Austria)”, transmiteau iniţiatorii petiţiei, destinată Guvernului României, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, Prefecturii Judeţului Hunedoara şi Companiei Naţională de Căi Ferate “CFR” , Sucursala Regională C.F. Timişoara.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

douăzeci − unsprezece =

ACTUALITATE
Parada portului popular. Centrul vechi al Hunedoarei a fost animat de pădureni         Restricții pe drumurile Hunedoarei         Avertizare meteorologică         Statuia Regelui Ferdinand I, de la Orăștie         Accident rutier la ieșirea din Petroșani         Motociclist rănit într-un accident         Un tânăr s-a prăbușit cu parapanta la poalele Retezatului         Calendar rural. Zile de muncă și zile de sărbătoare         Soarta Cimitirului celor uitați de pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva         Ziua Porților Deschise la Castelul Corvinilor         Dosarul morții lui Darius Șendroiu a ajuns în instanță         Oameni de lângă noi. La o șuetă cu scriitoarea Silvia Beldiman         Numire la Prefectură. Dorel Bretean (ALDE) este noul subprefect al județului Hunedoara         Trei ani de la înființarea postului de jandarmi din Vața de Sus         Vizită inopinată a ministrului Transporturilor pe șantierele autostrăzii Lugoj – Deva         Peste 200 de proiecte vor fi finanțate prin PNDL în județ. Cele mai multe se vor derula în Hunedoara         Drumul spre cetatea Piatra Roșie va fi modernizat         Calea ferată Simeria – Curtici intră în modernizare         Povestea inedită a Târgului de fete de pe muntele Găina         Zilele Hunedoarei: fotbal și opera rock Zrínyi 1566