Gara Devei a reintrat în stăpânirea oamenilor străzii

123Staţia CFR din Deva a ajuns una dintre cele mai ponosite construcţii din municipiu, chiar dacă ar fi trebuit să reprezinte un simbol al municipiului. Construită în anii 1980, gara Devei nu a mai fost renovată în ultimii ani, deşi se impunea acest lucru. Mai mult, în fiecare iarnă, sălile de aşteptare de la etajul ei au devenit adăposturi de noapte pentru oamenii străzii. Din acest an, în Deva funcţionează un adăpost de urgenţă pe timp de noapte, pentru oamenii străzii, construit pe fonduri europene, printr-un proiect cu valoarea de aproape două milioane de lei.

Potenţialii clienţi ai imobilului administrat de primărie au rămas ataşaţi însă de spaţiile de la etajul gării. O dată cu răcirea vremii, locurile sălilor de aşteptare au fost din nou ocupate de persoane fără adăpost. „Stăm în gară toată ziua, pentru că măcar aici avem unde ne adăposti. Unii stau de câţiva ani în gară şi nu cerd că vor putea fi scoşi din sălile de aşteptare. Dacă nu vom mai fi lăsaţi să dormim pe bănic, o să stăm pe jos, căci nu avem unde să mergem”, spune Ioan, unul dintre oamenii străzii. Prezenţa „boschetarilor” îi alungă pe călători. „Nu mai urcăm la etaj, pentru că mirosul pe care îl emană aceşti oameni este insuportabil. S-au înconjurat de mizerie şi de gunoaie. În plus, suntem agasaţi de insistenţa cu care se agaţă de noi, pentru a ne cere bani sau mâncare”, a afirmat Alina, o tânără din Deva.

Gări aproape părăsite

Şi alte gări din judeţul Hunedoara se află în situaţii similare. Gara din Hunedoara, construită în anii 1950, este considerată unul dintre cele mai frumoase monumente ale municipiului, totuşi imobilul a rămas aproape pustiu, iar sălile de aşteptare şi spaţiul ocupat în trecut de un restaurant se află sub lacăt. Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi este considerată o bijuterie din punct de vedere al detaliilror arhitecturale. Seamănă cu un castel construit după tipicul austriac. Potrivit istoricilor, gara a fost ridicată după proiectul unei staţii din Tirol. Însă în prezent, situaţia gării este una dezastruoasă, iar în lipsa investiţiilor în reabilitarea ei este considerată un pericol pentru cei din jur. Administraţia locală din Brad a solicitat SNCFR permisiunea de a prelua în administrare spaţiile de la etaj ale gării monument istoric, pentru a amenaja aici un muzeu al Ţării Zarandului, dar compania de stat nu a luat încă nicio decizie în această privinţă.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 − 8 =

ACTUALITATE
LEGILE JUSTIŢEI. Mircea Moloţ: „Şi magistraţii trebuie să răspundă pentru greşelile lor”         Firma omului de afaceri Emil Părău va achita 3.500 de lei Societăţii Române de Televizune         Mihai Mica a fost exclus din ALDE şi pierde postul de consilier local la Deva         Corvin Caffé – pseudoroman cu un oltean de… Hunedoara         Primii colindători la Primăria Deva         Bătrâni jefuiți în locuință, de falși instalatori         Spargere în cabinetul stomatologic         Accidentat pe o trecere de pietoni din Orăștie         UPDATE. Copila de nouă ani dată dispărută a fost găsită         11 utilaje de deszăpezire vor acționa în municipiul Deva         Bilete gratuite de călătorie pentru pensionari         Brazii de Crăciun vor fi aduși din Alba         Peste 7.000 de turişti au vizitat Cetatea Deva în luna noiembrie         Aproape 500 de persoane au fost sancţionate de poliţiştii locali în luna noiembrie         Primarul Gheorghe Ile va primi daune morale         Controale ample la exploatările forestiere         Autoturism incendiat de un om al străzii         Hunedorean lăsat fără aproape 3.000 de euro de tâlhari         Construirea statuii lui Michael Klein a fost scoasă la licitație         Condamnare pentru un fost șef de birou al APIA Hunedoara