Gara Devei a reintrat în stăpânirea oamenilor străzii

123Staţia CFR din Deva a ajuns una dintre cele mai ponosite construcţii din municipiu, chiar dacă ar fi trebuit să reprezinte un simbol al municipiului. Construită în anii 1980, gara Devei nu a mai fost renovată în ultimii ani, deşi se impunea acest lucru. Mai mult, în fiecare iarnă, sălile de aşteptare de la etajul ei au devenit adăposturi de noapte pentru oamenii străzii. Din acest an, în Deva funcţionează un adăpost de urgenţă pe timp de noapte, pentru oamenii străzii, construit pe fonduri europene, printr-un proiect cu valoarea de aproape două milioane de lei.

Potenţialii clienţi ai imobilului administrat de primărie au rămas ataşaţi însă de spaţiile de la etajul gării. O dată cu răcirea vremii, locurile sălilor de aşteptare au fost din nou ocupate de persoane fără adăpost. „Stăm în gară toată ziua, pentru că măcar aici avem unde ne adăposti. Unii stau de câţiva ani în gară şi nu cerd că vor putea fi scoşi din sălile de aşteptare. Dacă nu vom mai fi lăsaţi să dormim pe bănic, o să stăm pe jos, căci nu avem unde să mergem”, spune Ioan, unul dintre oamenii străzii. Prezenţa „boschetarilor” îi alungă pe călători. „Nu mai urcăm la etaj, pentru că mirosul pe care îl emană aceşti oameni este insuportabil. S-au înconjurat de mizerie şi de gunoaie. În plus, suntem agasaţi de insistenţa cu care se agaţă de noi, pentru a ne cere bani sau mâncare”, a afirmat Alina, o tânără din Deva.

Gări aproape părăsite

Şi alte gări din judeţul Hunedoara se află în situaţii similare. Gara din Hunedoara, construită în anii 1950, este considerată unul dintre cele mai frumoase monumente ale municipiului, totuşi imobilul a rămas aproape pustiu, iar sălile de aşteptare şi spaţiul ocupat în trecut de un restaurant se află sub lacăt. Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi este considerată o bijuterie din punct de vedere al detaliilror arhitecturale. Seamănă cu un castel construit după tipicul austriac. Potrivit istoricilor, gara a fost ridicată după proiectul unei staţii din Tirol. Însă în prezent, situaţia gării este una dezastruoasă, iar în lipsa investiţiilor în reabilitarea ei este considerată un pericol pentru cei din jur. Administraţia locală din Brad a solicitat SNCFR permisiunea de a prelua în administrare spaţiile de la etaj ale gării monument istoric, pentru a amenaja aici un muzeu al Ţării Zarandului, dar compania de stat nu a luat încă nicio decizie în această privinţă.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 + 8 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Accident rutier grav pe DN 7: șapte oameni au fost răniți         Ce acte a solicitat Corpul de Control din Energie de la CEH         Muncitorii de pe autostradă intră în concediu         Doi magistrați de la Tribunalul Hunedoara au ieșit la pensie         Un cor din Coreea de Sud a concertat la Castelul Corvinilor         Castelul baronului Nopcea, lăsat în ruină         Târgul de fete de pe Muntele Găina         Momente cumplite pentru tânăra care se prostitua în garsoniera pe care o împărţea cu iubitul ei         Mall-ul de servicii al Primăriei Deva a fost inaugurat         Carmen Hărău (PNL): Nu batjocoriți speranța a 5 milioane de pensionari!         Zonă cu restricții pe autostrada A1!         Răsturnare de situaţie. Procesul stimulentelor de la Petroşani o ia de la capăt         Corpul de Control al Ministerului Energiei, trimis la CEH         Clădirile Colegiului Matei Corvin vor fi reabilitate pe fonduri UE         Copil de opt ani rănit într-un accident rutier         Femeie înșelată în Hunedoara         Crimă înfiorătoare în Orăştie: un tânăr de 20 de ani a murit, înjunghiat în inimă, de un vecin         Mort în surparea din subteranul Minei Lupeni         Trubaduri în Cetatea Devei         Surpare la Mina Lupeni!