Experimentul „Pietonala”, pe Bulevardul Corvin din Hunedoara

Miercuri, Bulevardul Corvin din municipiul Hunedoara a fost închis traficului rutier, pentru lucrări de toaletare a copacilor. Mulți dintre localnici au crezut că au început lucrările la viitoarea pietonală, însă deocamdată autoritățile locale nu au oferit un răspuns la această dilemă.

Bulevardul Corvin din Hunedoara a fost transformat într-o alee pietonală, însă doar pentru câteva ore din dimineața de miercuri, cât au durat lucrările de toaletare a copacilor. Zeci de hunedoreni au coborât de pe trotuare, preferând să se plimbe pe mijlocul străzii pe care mașinile au avut interzis. Mulți dintre ei s-au întrebat dacă închiderea Bulevardului are legătură cu lucrrările de transformare a acestuia într-o stradă pietonală. Cei care își doresc acest lucru vor mai avea de așteptat. Reprezentanții primăriei nu au stabilit când vor începe lucrările și sub ce formă va funcționa viitoarea arteră din centrul civic al Hunedoarei. Proiectul iniţial al centrului pietonal din Hunedoara prevedea eliminarea circulaţiei auto de pe Bulevardul Corvin, pe tronsonul Parcul Copiilor – Casa de Cultură. Iniţiatorii săi susţineau că astfel centrul civic al municipiului va fi modernizat, iar turiştii vor avea un motiv în plus să viziteze Hunedoara.

1-pietonala (3)Potrivit memoriului de prezentare realizat de arhitecţi, în ultimii 25 de ani, Bulevardul Corvin s-a dezvoltat ca o arteră comercială, la parterul imobilelor de locuinţe colective fiind realizate spaţii de deservire şi spaţii comerciale, în mare parte cu extinderi ale acestora faţă de aliniamentul iniţial. Acest fapt a dus la suprasolicitarea bulevardului Corvin în porţiunea cuprinsă între strada George Enescu şi Bulevardul Dacia, datorită autoturismelor parcate şi în mod egal datorită necesităţii de a aproviziona zona comercială. 1-pietonala (5)„Spaţiul public actual nu este folosit ca spaţiu public, ci ca spaţii reziduale ale trotuarelor de-a lungul zonelor carosabile. În plus, spaţiul nu este folosit la potenţialul său nici din punct de vedere al comerţului. Strada nu dispune de elemente de mobilier urban adecvate. Spaţiul verde existent, deşi dezvoltat ca vegetaţie, este sufocat de prezenţa maşinilor, fiind înconjurat de un rând de parcare de maşini şi neavând nici o relaţie la nivel pietonal cu zonele adiacente. Principalele disfuncţionalităţi ale zonei, sunt suprafaţa asfaltată şi betonată excesivă, folosită pentru circulaţia şi parcarea autovehiculelor, parcările auto ocupă agresiv – fizic şi vizual – întreaga zonă a bulevardului Corvin, spaţiul verde fiind sufocat şi blocat de prezenţa maşinilor”, se arăta în memoriul de prezentare al proiectului.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × doi =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Accident rutier grav în Deva         (P) We are more than work! – Falk Pruscha, fost CEO al Star Transmission şi Star Assembly, ne împărtăşeşte impresiile experienţei sale în România         Retrocedarea terenurilor din Retezat a dus la închiderea complexului Pietrele         Accident grav în Deva, produs la beție         Ambasadorul SUA a primit cheia municipiului Hunedoara         Telecabina de la Cetatea Devei rămâne oprită         Primarul Florin Oancea propune Deva în „Alianța Vestului”         Reabilitarea centrului istoric al Devei – fază finală de aprobare a PUZ         Motivarea sentinței în dosarul comorilor dacice. Cum a scăpat de închisoare interlopul sârb care a traficat brățările de aur         VIDEO Momente groaznice la meciul de kick-boxing dintre Endre și Tolea Ciumac         Topul petrecerilor „de sezon” pe bani publici: tocana împărțită de primar și recitaluri costisitoare         Capră neagră braconată în Parâng de doi cetățeni străini și doi români!         Cu softul în probe. Recalcularea pensiilor mai așteaptă încă o săptămână         Învățământ ”european”. Foi xerocopiate și mape de plastic în loc de Abecedare!         Două noi telescaune în Straja         Conducta de transport gaz Mintia – Brad poate intra în șantier         Portofel cu bani găsit de un jandarm și predat proprietarului         Exercițiu al pompierilor alpiniști pe stâncile Dealului Cetății din Deva         ADR Vest a declarat eligibile proiectele de 30 de milioane de euro din Hunedoara         Ulpia Traiana Sarmizegetusa a fost printre cele mai vizitate monumente istorice din județ