Sarmizegetusa Regia şi primii kilometri de asfalt

Principalul drum de acces spre Sarmizegetusa Regia a fost închis traficului rutier din 24 august, când au început lucrările de modernizare. În ultimele două săptămâni, au fost turnaţi primii kilometri de asfalt, iar autorităţile speră ca şoseaua de 18 kilometri spre situl fostului oraş antic să fie finalizată până la sfârşitul anului.

Modernizarea celor 18 kilometri de drum judeţean între satul Costeşti şi situl UNESCO de la Sarmizegetusa Regia se numără printre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate în prezent în judeţul Hunedoara. Drumul, extrem de degradat, va fi asfaltat şi lărgit, în cadrul unui proiect finanţat prin fonduri de la Uniunea Europeană, în Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. De peste două decenii localnicii aşteaptă transformarea drumului judeţean de pământ într-o şosea accesibilă, însă prin proiectele realizate în anii trecuţi nu s-a realizat acest lucru. Până la finalul acestui an, constructorii au termen să finalizeze proiectul. Autorităţile au închis traficul rutier pe tronsonul aflat în şantier, pentru a grăbi realizarea investiţiei.

Până în prezent, de la ieşirea din satul Costeşti spre Sarmizegetusa Regia au fost turnat asfaltul pe o porţiune de circa doi kilometri, iar în prezent muncitorii lucrează la consolidarea terasamentului şi la lărgirea drumului. Proiectul de modernizare a DJ 705 A este finanţat din fonduri de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. Contractul a fost atribuit prin licitaţie publică SC Trans Construct Import Export SRL, pentru un preţ de 18,2 milioane de lei. Valoarea investiţiei de la care a pornit licitaţia pentru proiect a fost de peste 41 de milioane de lei. Constructorii au termen ca până la finalul acestui an să finalizeze lucrările de modernizare a tronsonului rutier. Şi celălalt tronson al Drumului judeţean 705 A, între Orăştie şi Costeşti, a fost inclus într/un proiect de modernizare, pentru care cei de la Consiliul Judeţean Hunedoara speră să obţină finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa 6, Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regional. Proiectul se află pe o listă de rezervă, iar dacă nu va putea beneficia de finanţare UE, va fi realizat din fonduri proprii.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

trei × 4 =

ACTUALITATE
L-au acuzat degeaba. Medicul Bende Barna Gavril a câștigat procesul cu ANI         TEATRU LA PRIMARIA DEVA. Oancea vs. Mareş, „Ce formidabilă harababură”         Femeie rănită grav de mașina scăpată de sub control, care a intrat pe trotuar         Încă un an eșuat pentru furnalul de la Govâjdia, cel mai vechi din România         Localnicii își bat joc de cea mai spectaculoasă cascadă cu ape termale         Atenție! Se montează parapeți pe DN 7, la ieșirea din Deva și în Mintia         Agresiune într-o școală din Călan         Hunedoreni reținuți în dosarul jafului vagoanelor de cărbune         Peste 100 de candidați pe posturile de ofițeri și agenți de poliție         Gestul motocicliștilor care au schimbat viaţa „bunicului Victor“         Grupare de hoți de cărbune destructurată. Prejudiciul este imens         Elevii din Hunedoara dați dispăruți de familii au revenit acasă         Mii de familii au rămas în beznă în urma fenomenelor meteo extreme         Ziua Unirii Principatelor Române, celebrată în Hunedoara         Cod portocaliu de vreme rea în județul Hunedoara         SCÂNTEI ÎN CL DEVA. Răzvan Mareş rămâne vice. PSD trage clapă devenilor         Sarmizegetusa Regia se va închide pentru 30 de zile         Doi adolescenți sunt dați dispăruți         Soarta celor doi viceprimari ai Devei va fi decisă         Doliu în breasla magistraților din Hunedoara