Sarmizegetusa Regia şi primii kilometri de asfalt

Principalul drum de acces spre Sarmizegetusa Regia a fost închis traficului rutier din 24 august, când au început lucrările de modernizare. În ultimele două săptămâni, au fost turnaţi primii kilometri de asfalt, iar autorităţile speră ca şoseaua de 18 kilometri spre situl fostului oraş antic să fie finalizată până la sfârşitul anului.

Modernizarea celor 18 kilometri de drum judeţean între satul Costeşti şi situl UNESCO de la Sarmizegetusa Regia se numără printre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate în prezent în judeţul Hunedoara. Drumul, extrem de degradat, va fi asfaltat şi lărgit, în cadrul unui proiect finanţat prin fonduri de la Uniunea Europeană, în Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. De peste două decenii localnicii aşteaptă transformarea drumului judeţean de pământ într-o şosea accesibilă, însă prin proiectele realizate în anii trecuţi nu s-a realizat acest lucru. Până la finalul acestui an, constructorii au termen să finalizeze proiectul. Autorităţile au închis traficul rutier pe tronsonul aflat în şantier, pentru a grăbi realizarea investiţiei.

Până în prezent, de la ieşirea din satul Costeşti spre Sarmizegetusa Regia au fost turnat asfaltul pe o porţiune de circa doi kilometri, iar în prezent muncitorii lucrează la consolidarea terasamentului şi la lărgirea drumului. Proiectul de modernizare a DJ 705 A este finanţat din fonduri de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. Contractul a fost atribuit prin licitaţie publică SC Trans Construct Import Export SRL, pentru un preţ de 18,2 milioane de lei. Valoarea investiţiei de la care a pornit licitaţia pentru proiect a fost de peste 41 de milioane de lei. Constructorii au termen ca până la finalul acestui an să finalizeze lucrările de modernizare a tronsonului rutier. Şi celălalt tronson al Drumului judeţean 705 A, între Orăştie şi Costeşti, a fost inclus într/un proiect de modernizare, pentru care cei de la Consiliul Judeţean Hunedoara speră să obţină finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa 6, Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regional. Proiectul se află pe o listă de rezervă, iar dacă nu va putea beneficia de finanţare UE, va fi realizat din fonduri proprii.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × 1 =

ACTUALITATE
Accident mortal pe DN 7, cu motocicleta         Marius Surgent, deputat ALDE Hunedoara: „În coaliția PSD-ALDE nu s-a discutat niciodată despre modificări la Pilonul II de pensii”         Premii la Concursul Euroregional „Eugen Cuteanu”-Timişoara         Ștrandul din Hunedoara se deschide în 1 iunie         Cupa Ioan Corvin         Au început lucrările de reabilitare a Străzii Gheorghe Barițiu         Trofeul Micului Cititor         Poliţiştii au confiscat peste 80 de metri cubi de lemne         Zeci de oameni au căutat un bătrân dispărut în munți         Povestea hunedoreanului Ioan Cosmescu, inventatorul devenit faimos în SUA         Peste 80 de absolvenți ai Colegiului Tehnic ”Transilvania” și-au luat rămas bun de la anii de liceu         ,,Sportul devean în acțiune” a ajuns la final         Accident la intrare în Deva         Șoferul unui camion cu rumeguș a blocat traficul pe DN 66         Concurs controversat în administrația locală         Infrastructură/ “Drumul lui Mihai Viteazul” – investiția spre nicăieri         Tragedie la Mina Livezeni: un miner a murit strivit de o piesă de 150 de kilograme         DOCUMENTAR. Calea ferată Deva – Brad, realizată în 50 de ani şi distrusă după un deceniu         Sinucidere în centrul Devei         Agenția Națională de Integritate l-a găsit pe Robert Muszic în conflict de interese