Lucrările la Barajul Valea de Peşti mută alimentarea cu apă a populaţiei pe sursele alternative

Dacă seceta nu a afectat, cel puţin până acum, alimentarea cu apă potabilă a Văii Jiului,intrarea în reparaţii a Barajului de la Valea de Peşti, care va fi golit aproape complet, pune la lucru, la capacitate maximă, cele patru staţii de tratatare a apei ale ApaServ Valea Jiului SA.

Barajul de la Valea de Peşti, care asigură alimentarea cu apă a localităţilor din vestul Văii Jiului, intră în reparaţii, iar apa va scădea pntru a putea permite demararea lucrărilor de

schimbare a vanelor. De precizat că, din 1973, de când a fost dat în olosinţă,

barajul nu a fost golit niciodatã, deşi de o bună perioadă de timp au fost decsoperite fisuri, care trebuie neapãrat remediate. Acum, însă, începe în sfârşit reabilutarea acestuia prin schimbarea vanelor, iar cei care trebuie să se reorienteze sunt reprezentanţii furnizorului de servicii de apă şi canal, ApaServ Valea Jiului SA. “Sperăm ca sursele de apă alternative să ne ajute să funcţionăm la capacitate normală şi important este să avem în funcţiune la parametrii optimi toate cele 4 staţii, respectiv Taia, Braia, Zănoaga şi Valea de Pești, să le putem regal între ele. Una fără alta nu se poate. Trebuie să reabilităm şi staţiile de la Taia şi Zănoaga, aşa încât să putem să asigurăm non – stop apă populaţiei, fără nicio problemă”, a declarat directorul SC ApaServ Valea Jiului SA, Costel Avram. Până acum nu au fost probleme, iar canicula nu a afectat Valea Jiului din punct de vedere hidrografic, asta deşi în ultima perioadă temperaturile au fost crescute, iar precipitaţiile aproape nesemnificative.

Funcţionează din 1973 fără întrerupere

Pus în funcţiune în urmă cu 40 de ani Barajul Valea de Peşti, care are o înălţime de 56 de metri, a fost ridicat din anrocamente şi etanşat în amonte cu o mască din beton asfaltic. Din 1973, de când a fost dat în folosinţă, barajul nu a fost golit niciodată, deşi de câţiva ani prezintă fisuri, care trebuie neapărat remediate. Deşi administratorii construcţiei sunt de părere că lucrările de reparaţii sunt absolut necesare, iar efectuarea unor reabilitări măcar în casa vanelor din baraj reprezintă o prioritate, investiţia cifrată la trei milioane de euro, a fost tergiversată ani de zile. S-au făcut studii de specialitate şi barajul în sine nu prezintă nici un pericol, cel puţin în acest moment, dar sunt probleme serioase la cele două vane de fund – una de golire, iar cea de a doua de siguranţă – care asigură golirea barajul.

Ruperea barajului ar fi catastrofală!

Cu o lungime la coronament de 237,5 metri şi o lăţime de 6,35 de metri, Barajul Valea de Peşti asigură alimentarea cu apă potabilă pentru populaţia din Uricani, Lupeni, Vulcan, Aninoasa şi o parte din Petroşani, dar are şi rol de alimentare cu apă a obiectivelor industriale din Valea Jiului. Datele tehnice arată că lacul de acumulare de la Valea de Peşti are un volum de 4,5 milioane de metri cubi de apă şi are un luciu de apă de 25 de hectare. Bazinul hidrografic al barajului este de 31 de kilometri pătraţi, în timp ce lacul are o adâncime maximă de 53 de metri şi o lungime de doi kilometri. Iniţial, la construcţia lui, barajul a fost gândit şi pentru atenuarea viiturilor, însă din cauza fisurilor apărute în timp, acest rol este mai mult teoretic decât practic. Chiar dacă specialiştii dau asigurări că riscurile sunt zero, dacă barajul s-ar rupe situaţia ar fi catastrofală. Practic, apele lacului ar mătura localităţile Uricani, Lupeni, Vulcan şi Iscroni.

 

 

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

14 − patru =

ACTUALITATE
Cum arată Gara Brad după cinci luni de renovare         Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj         A fost deschis Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”         Șofer căutat de Poliție după un accident         Accident rutier pe Calea Zarandului