BUSINESS FĂRĂ VÂRSTĂ: Copiii dau asaltul în afacerile româneşti

Absolut reconfortant pentru veştile din mediul de afaceri românesc, cei mici trec la cârma puterii economice… pas cu pas.

Se mai întâmplă şi lucruri care aduc optimism şi relaxare în mediul de afaceri românesc, aşa cum este el strangulat de politicieni şi prea puţin respectat de societate. Deşi motivele diferă, mai greu de crezut, dar adevărat, sute de copii români sunt implicaţi în afaceri. De la dorinţa unor părinţi de a-şi introduce din fragedă pruncie copiii în afacerile lor, visând la „X şi Fiii”, până la partea mai umbrită, când cei mai mici sunt folosiţi ca derută pentru a acoperi probleme ale celor mari, faptul că afacerile au o infuzie de tinereţe nu este deloc de desconsiderat.

Tocmai de aceea ni s-a părut interesant de prezentat analiza realizată de experţii agenţiei de servicii financiare şi credit risk management KeysFin pe această temă.

Astfel, spun experţii, peste 500 de copii sunt implicaţi, în calitate de acţionari, la firmele din România, cei mai mulţi în afaceri din comerţ, hoteluri şi restaurante. Iar trendul este crescător, arătând că „business-ul nu are limită de vârstă”!

În fapt, datele de la Registrul Comerţului, analizate de economiştii de la KeysFin, arată că în intervalul 2009-2014 numai puţin de 556 de minori au fost înregistraţi oficial ca acţionari la 153 de firme din diverse domenii de activitate.

Recordul în materie a fost atins în 2014, când erau înregistraţi 379 de copii-acţionari.

Analiza KeysFin remarcă faptul că, de la an la an, numărul copiilor implicaţi în afaceri a crescut exponenţial, de la 25 înregistraţi în 2009, la 32 în 2012 şi 77 în 2013. Excepţiile le-au reprezentat anii de criză 2010 – 2011, când au fost înregistraţi 21, respectiv 22 de minori – acţionari.

 

Adolescenţi antreprenori

„Statistica demonstrează câteva tendinţe care se definesc tot mai bine în business-ul românesc. Avem de-a face, în primul rând, cu perspectivele unui schimb de generaţii – sunt mulţi părinţi care încearcă să-şi înveţe copiii să le urmeze paşii în afaceri, trecând acţiunile pe numele lor. Sunt, bineînţeles, şi cazuri de afaceri trecute pe numele copiilor pentru a le pune la adăpost de eventuale probleme. Pe de altă parte, vedem tot mai multe cazuri de adolescenţi cu spirit antreprenorial care îşi croiesc viitorul încă de pe acum. Sub atenţia părinţilor, în calitate de administratori, aceştia învaţă să se descurce singuri în jungla economică”, explică experţii de la KeysFin.

Copiii preferă comerţul şi internetul

Să vedem şi cu ce se ocupă micii noştri întreprinzători. În privinţa domeniilor de activitate preferate de copiii acţionari – ori de părinţii lor, în perspectivă – analiza arată că pe primul loc, de departe, se află comerţul cu amănuntul, cu 60 de firme cu astfel de implicare.

Urmează hotelurile şi restaurantele, cu 22 de societăţi, sectorul construcţiilor cu 19 firme, transport şi depozitare (15), producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat (14), tranzacţii imobiliare (13) şi activităţi de spectacole, culturale şi recreative (10).

„Ne-au atras atenţia, în special, firmele cu activităţi pe internet. Acolo este un domeniu în care adolescenţii, familiarizaţi cu noile tehnologii, excelează în unele cazuri. Vorbim în principal de magazine online şi de site-uri recreative care generează câştiguri semnificative, cu investiţii reduse”, spun analiştii KeysFin.

Vor fi mai mulţi

Economiştii estimează că numărul minorilor cu spirit antreprenorial va creşte substanţial în anii următori, pe fondul dezvoltării unei oferte educaţionale dedicată celor mici.

„Observăm, în ultima vreme, o tendinţă foarte interesantă. Au apărut tot felul de ateliere de business dedicate copiilor, adevărate incubatoare de start-up-uri, în care cei mici sunt stimulaţi să îşi exploateze creativitatea, să se joace de-a afacerile, să îmbine plăcutul cu utilul. Astfel de cluburi sunt frecventate în principal de adolescenţi de 14 – 17 ani, aduşi de părinţi – oameni de afaceri sau angajaţi din multinaţionale şi nu numai”, explică experţii în afaceri.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × unu =

ACTUALITATE
PRINDE CONTUR ŞI CLANUL BOBORA. Fiul preşedintelui CJ Hunedoara s-a branşat la cea mai bănoasă firmă de stat         La alegerile parțiale din iunie. Deputatul Marius Surgent îi vede câștigători pe candidații ALDE Hunedoara         DREPT LA REPLICĂ CU „ŞOPÂRLE”. O diversiune NATURALĂ pentru activiştii de mediu         Tineri hunedoreni în vârful politicii. Marius Muzicaș a devenit membru al Biroului Permanent Național TLDE         S-A DEŞTEPTAT OPOZIŢIA LA JUDEŢ. PUŢIN DUPĂ… Lucian Heiuş (PNL): „Transparenţa şi legalitatea – necunoscute pentru PSD”         Accident grav pe Calea Zarandului         Vineri se deschide ştrandul         Spărgătorii unui bar au fost prinși         Amenzi de 5.800 de lei date de jandarmi         Bărbat reținut pentru distrugerea unei mașini         Moda ciudată inspirată de istorie. Hunedorenii care și-au transformat casele în refugii dacice         Protest spontan pe șantierul austrăzii         Transalpina a fost redeschisă circulației rutiere         Liliecii continuă să pună probleme pe șantierul Autostrăzii Lugoj – Deva         Tânărul care a jefuit Castelul Corvinilor a fost trimis în arest la domiciliu         Deva Auto Show 2017. Un spectacol de suflet pentru iubitorii automobilelor         Trofeul Micului Cititor, la a XXXVII-a ediție         LA UN AN DE LA MARELE TUN. Hoţia de la Apa Prod rămâne în scriptele firmei         MERGE ULCIORUL LA APĂ ÎN ŞOIMUŞ. Primarul Mihai Irimie are trei luni să-şi aranjeze „ploile”         Cum arată Gara Brad după cinci luni de renovare