BUSINESS FĂRĂ VÂRSTĂ: Copiii dau asaltul în afacerile româneşti

Absolut reconfortant pentru veştile din mediul de afaceri românesc, cei mici trec la cârma puterii economice… pas cu pas.

Se mai întâmplă şi lucruri care aduc optimism şi relaxare în mediul de afaceri românesc, aşa cum este el strangulat de politicieni şi prea puţin respectat de societate. Deşi motivele diferă, mai greu de crezut, dar adevărat, sute de copii români sunt implicaţi în afaceri. De la dorinţa unor părinţi de a-şi introduce din fragedă pruncie copiii în afacerile lor, visând la „X şi Fiii”, până la partea mai umbrită, când cei mai mici sunt folosiţi ca derută pentru a acoperi probleme ale celor mari, faptul că afacerile au o infuzie de tinereţe nu este deloc de desconsiderat.

Tocmai de aceea ni s-a părut interesant de prezentat analiza realizată de experţii agenţiei de servicii financiare şi credit risk management KeysFin pe această temă.

Astfel, spun experţii, peste 500 de copii sunt implicaţi, în calitate de acţionari, la firmele din România, cei mai mulţi în afaceri din comerţ, hoteluri şi restaurante. Iar trendul este crescător, arătând că „business-ul nu are limită de vârstă”!

În fapt, datele de la Registrul Comerţului, analizate de economiştii de la KeysFin, arată că în intervalul 2009-2014 numai puţin de 556 de minori au fost înregistraţi oficial ca acţionari la 153 de firme din diverse domenii de activitate.

Recordul în materie a fost atins în 2014, când erau înregistraţi 379 de copii-acţionari.

Analiza KeysFin remarcă faptul că, de la an la an, numărul copiilor implicaţi în afaceri a crescut exponenţial, de la 25 înregistraţi în 2009, la 32 în 2012 şi 77 în 2013. Excepţiile le-au reprezentat anii de criză 2010 – 2011, când au fost înregistraţi 21, respectiv 22 de minori – acţionari.

 

Adolescenţi antreprenori

„Statistica demonstrează câteva tendinţe care se definesc tot mai bine în business-ul românesc. Avem de-a face, în primul rând, cu perspectivele unui schimb de generaţii – sunt mulţi părinţi care încearcă să-şi înveţe copiii să le urmeze paşii în afaceri, trecând acţiunile pe numele lor. Sunt, bineînţeles, şi cazuri de afaceri trecute pe numele copiilor pentru a le pune la adăpost de eventuale probleme. Pe de altă parte, vedem tot mai multe cazuri de adolescenţi cu spirit antreprenorial care îşi croiesc viitorul încă de pe acum. Sub atenţia părinţilor, în calitate de administratori, aceştia învaţă să se descurce singuri în jungla economică”, explică experţii de la KeysFin.

Copiii preferă comerţul şi internetul

Să vedem şi cu ce se ocupă micii noştri întreprinzători. În privinţa domeniilor de activitate preferate de copiii acţionari – ori de părinţii lor, în perspectivă – analiza arată că pe primul loc, de departe, se află comerţul cu amănuntul, cu 60 de firme cu astfel de implicare.

Urmează hotelurile şi restaurantele, cu 22 de societăţi, sectorul construcţiilor cu 19 firme, transport şi depozitare (15), producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat (14), tranzacţii imobiliare (13) şi activităţi de spectacole, culturale şi recreative (10).

„Ne-au atras atenţia, în special, firmele cu activităţi pe internet. Acolo este un domeniu în care adolescenţii, familiarizaţi cu noile tehnologii, excelează în unele cazuri. Vorbim în principal de magazine online şi de site-uri recreative care generează câştiguri semnificative, cu investiţii reduse”, spun analiştii KeysFin.

Vor fi mai mulţi

Economiştii estimează că numărul minorilor cu spirit antreprenorial va creşte substanţial în anii următori, pe fondul dezvoltării unei oferte educaţionale dedicată celor mici.

„Observăm, în ultima vreme, o tendinţă foarte interesantă. Au apărut tot felul de ateliere de business dedicate copiilor, adevărate incubatoare de start-up-uri, în care cei mici sunt stimulaţi să îşi exploateze creativitatea, să se joace de-a afacerile, să îmbine plăcutul cu utilul. Astfel de cluburi sunt frecventate în principal de adolescenţi de 14 – 17 ani, aduşi de părinţi – oameni de afaceri sau angajaţi din multinaţionale şi nu numai”, explică experţii în afaceri.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

6 + 16 =

ACTUALITATE
Ca-n ţara comandantului Mocanu! Mai avem de aşteptat după rezultatul anchetei Corpului de Control al IGPR         Ziua Mondială a Apei, marcată în școli din mediul rural         Scandalul continuă: Angajaţii UM Orăştie ameninţă cu greva         Mircea Muntean reacţionează         Câinele salvat de pompieri din flăcări, îngrijit la adăpostul din Hunedoara         Un copil a furat o mașină și a ieșit cu ea la plimbare         Spărgător de automate de lapte prins în Deva         Incendiu în pădurea comunei Romos         Cum va fi celebrată Ziua Poliției în Deva și Petroșani         Fetiță decedată în spital         Cum a lovit „blestemul aurului dacic” satele din umbra Sarmizegetusei Regia         EXCLUSIV. Alpiniştii daţi dispăruţi: “Cea mai mare problemă a noastră a fost că nu am putut să comunicăm cu nimeni”         ANGAJAŢII DE MEDIU, PROTEST SPONTAN. Aroganţa Guvernului PSD dinamitează atragerea de fonduri europene         Asigurare de sănătate UE         Piața volantă se redeschide         EVENIMENT. „Ora Pământului”, ultimul stinge lumina         Câine salvat de pompieri după ce a fost legat într-un sac și aruncat pe o pășune, care a luat foc         Tânăra care a înșelat patru familii din Deva a fost reținută de Poliție         ACȚIUNI PREVENTIVE. Aproape 100 de arbori care pun în pericol vestigiile din Sarmizegetusa Regia vor fi tăiaţi         INTERVIU. Mircea Moloţ, despre Daniel Constantin: „A fost căpuşă, când la PSD, când la PNL”