BUSINESS FĂRĂ VÂRSTĂ: Copiii dau asaltul în afacerile româneşti

Absolut reconfortant pentru veştile din mediul de afaceri românesc, cei mici trec la cârma puterii economice… pas cu pas.

Se mai întâmplă şi lucruri care aduc optimism şi relaxare în mediul de afaceri românesc, aşa cum este el strangulat de politicieni şi prea puţin respectat de societate. Deşi motivele diferă, mai greu de crezut, dar adevărat, sute de copii români sunt implicaţi în afaceri. De la dorinţa unor părinţi de a-şi introduce din fragedă pruncie copiii în afacerile lor, visând la „X şi Fiii”, până la partea mai umbrită, când cei mai mici sunt folosiţi ca derută pentru a acoperi probleme ale celor mari, faptul că afacerile au o infuzie de tinereţe nu este deloc de desconsiderat.

Tocmai de aceea ni s-a părut interesant de prezentat analiza realizată de experţii agenţiei de servicii financiare şi credit risk management KeysFin pe această temă.

Astfel, spun experţii, peste 500 de copii sunt implicaţi, în calitate de acţionari, la firmele din România, cei mai mulţi în afaceri din comerţ, hoteluri şi restaurante. Iar trendul este crescător, arătând că „business-ul nu are limită de vârstă”!

În fapt, datele de la Registrul Comerţului, analizate de economiştii de la KeysFin, arată că în intervalul 2009-2014 numai puţin de 556 de minori au fost înregistraţi oficial ca acţionari la 153 de firme din diverse domenii de activitate.

Recordul în materie a fost atins în 2014, când erau înregistraţi 379 de copii-acţionari.

Analiza KeysFin remarcă faptul că, de la an la an, numărul copiilor implicaţi în afaceri a crescut exponenţial, de la 25 înregistraţi în 2009, la 32 în 2012 şi 77 în 2013. Excepţiile le-au reprezentat anii de criză 2010 – 2011, când au fost înregistraţi 21, respectiv 22 de minori – acţionari.

 

Adolescenţi antreprenori

„Statistica demonstrează câteva tendinţe care se definesc tot mai bine în business-ul românesc. Avem de-a face, în primul rând, cu perspectivele unui schimb de generaţii – sunt mulţi părinţi care încearcă să-şi înveţe copiii să le urmeze paşii în afaceri, trecând acţiunile pe numele lor. Sunt, bineînţeles, şi cazuri de afaceri trecute pe numele copiilor pentru a le pune la adăpost de eventuale probleme. Pe de altă parte, vedem tot mai multe cazuri de adolescenţi cu spirit antreprenorial care îşi croiesc viitorul încă de pe acum. Sub atenţia părinţilor, în calitate de administratori, aceştia învaţă să se descurce singuri în jungla economică”, explică experţii de la KeysFin.

Copiii preferă comerţul şi internetul

Să vedem şi cu ce se ocupă micii noştri întreprinzători. În privinţa domeniilor de activitate preferate de copiii acţionari – ori de părinţii lor, în perspectivă – analiza arată că pe primul loc, de departe, se află comerţul cu amănuntul, cu 60 de firme cu astfel de implicare.

Urmează hotelurile şi restaurantele, cu 22 de societăţi, sectorul construcţiilor cu 19 firme, transport şi depozitare (15), producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat (14), tranzacţii imobiliare (13) şi activităţi de spectacole, culturale şi recreative (10).

„Ne-au atras atenţia, în special, firmele cu activităţi pe internet. Acolo este un domeniu în care adolescenţii, familiarizaţi cu noile tehnologii, excelează în unele cazuri. Vorbim în principal de magazine online şi de site-uri recreative care generează câştiguri semnificative, cu investiţii reduse”, spun analiştii KeysFin.

Vor fi mai mulţi

Economiştii estimează că numărul minorilor cu spirit antreprenorial va creşte substanţial în anii următori, pe fondul dezvoltării unei oferte educaţionale dedicată celor mici.

„Observăm, în ultima vreme, o tendinţă foarte interesantă. Au apărut tot felul de ateliere de business dedicate copiilor, adevărate incubatoare de start-up-uri, în care cei mici sunt stimulaţi să îşi exploateze creativitatea, să se joace de-a afacerile, să îmbine plăcutul cu utilul. Astfel de cluburi sunt frecventate în principal de adolescenţi de 14 – 17 ani, aduşi de părinţi – oameni de afaceri sau angajaţi din multinaţionale şi nu numai”, explică experţii în afaceri.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouă − 9 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
CEH furnizează servicii de sistem de cel puţin 400 MW până în 2020         O seară de astronomie, airsoft pe timp de noapte și concert rock în Cetatea Devei         Expoziție la muzeu: „Frumusețea neconvențională. Arta tatuajului”.         Mircea Nistor a fost propus cetățean de onoare al județului Hunedoara         Lansare de carte: Dumitru Tâlvescu, volumul de versuri „Prosperia”         PE MINUS/ Rectificare de buget negativă la Lupeni. Primarul vrea să meargă în instanţă!         SALVARE LA ÎNĂLŢIME/ Simulare de cutremur la Vulcan. Cum a decurs exerciţiul         Super-tunelul construit la Orăștie, pe magistrala feroviară de mare viteză         Bani europeni pentru reabilitarea termică a blocurilor din Deva         Cronica unei ecologizări mânjite populist de primarul Cazacu         „Găinarii” lemnelor de foc amendați de Poliție         A secat complet Lacul Săulești         TURISM. Un australian vrea să investească în Pasul Vîlcan         Intervenţii. Îşi unesc eforturile pentru a salva Termocentrala Paroşeni         PUTEREA IA PRESA LA DEMOLAT CU LISTE. PSD strânge semnături de la populaţie pentru sancţionarea unor posturi de televiziune         Vino în echipa noastră, Star Assembly angajează!         Doi adolescenți au furat autoturismul unui localnic din Hunedoara și au provocat un accident rutier         Minori prinși în timp ce spărgeau o mașină         Accident grav pe DN 7, provocat de un motociclist         Accident grav pe DN 7A: un șofer a lovit cu mașina un cap de pod