GLOBALIZARE. Boss-ul Microsoft, Bill Gates, repară calea ferată în Hunedoara

Preşedintele Microsoft Bill Gates, cel mai bogat om din lume, a devenit „ceferistul neamului” şi repară tronsonul de cale ferată Simeria (Hunedoara) – Vinţu de Jos (Alba). Nu chiar el personal, ci compania în care tocmai a investit şi care derulează mai multe contracte în România.

cfrBill Gates a ajuns executant pe tronsonul de cale ferată Simeria – Vinţu de Jos după ce a cumpărat, la suma de 113,5 milioane euro, un pachet de 6% din acţiunile companiei spaniole de construcţii FCC, prezentă şi în România, unde participă la mai multe proiecte mari de infrastructură.  Bill Gates a devenit astfel al doilea mare acţionar al FCC, după cum a anunţat FCC, citată de Wall Street Journal. Compania spaniolă are peste 80.000 de angajaţi în 55 de ţări şi a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 11,15 miliarde euro. În România, FCC este implicată în mai multe proiecte mari de infrastructură, printre care şi proiectul ce vizează modernizarea tronsonului de cale ferată menţionat, pentru care Ministerul Transporturilor a anunţat, în luna mai, că a fost semnat contractul de execuţie, iar lucrarea trebuie să fie gata în 30 de luni.

Un proiect complex

Proiectul urmăreşte reducerea timpului de călătorie pe acest segment feroviar. Contractul a  fost semnat între CNCF “CFR” SA, în calitate de beneficiar, şi FCC CONSTRUCCION S.A., lider al asocierii de firme FCC CONSTRUCCION S.A – ALPINE BAU GmbH – AZVI S.A. – S.C. STRACO GRUP S.R.L, care a câştigat licitaţia. În valoare de peste 1,2 miliarde de lei, contractul prevede execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul VINŢU DE JOS – SIMERIA, parte integrantă a tronsonului Coşlariu – Simeria. Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare, care să asigure viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă. Astfel, vor fi executate lucrări la infrastructură şi suprastructură, lucrări de electrificare şi energoalimentare (inclusiv reabilitarea/modernizarea a doua substaţii de tracţiune electrică); lucrări de telecomunicaţii feroviare (exclusiv GSM-R); lucrări de construcţii civile (reabilitare clădiri şi spaţii aferente instalaţiilor tehnologice şi publicului călător, peroane, copertine, amenajări/dotări acces persoane cu dizabilităţi) dar şi lucrări de protecţie a mediului. Sursa de finanţare este asigurată de către Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de către Guvernul României (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat.
Practic, consorţiul format din FCC, Alpine Bau, Azvi şi Straco execută pentru CFR SA lucrări de modernizare pe două tronsoane ale Coridorului IV pan-european, în valoare de peste 350 milioane de euro. FCC participă şi la modernizarea tronsoanelor Micăsasa – Aţel, din judeţul Sibiu, şi Aţel – Sighişoara (Mureş), în valoare de 747,4 milioane lei (aproximativ 168 milioane euro), respectiv 208 milioane euro, fără TVA. FCC mai este parte într-o asociere cu Astaldi (Italia), Delta ACM şi AB Construct care şi-a adjudecat contractul pentru execuţia tronsonului Râul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou, în valoare de 215 milioane euro, fără TVA.  De asemenea, în luna iulie, Metrorex a atribuit un alt contract, de 69 milioane lei fără TVA, asocierii Astaldi – FCC – Delta ACM – AB Construct pentru lucrări suplimentare la un tronson al Magistralei 5 Drumul Taberei – Pantelimon. De asemenea, consorţiul FCC – Astaldi este responsabil pentru lucrările la autostrada Arad – Timişoara, contract cu o valoare de 135,4 milioane euro.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci × 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Transalpina va fi închisă         Ziua Armatei Române, celebrată în Hunedoara         Toamna transformă satele din Munţii Apuseni într-un adevărat paradis         PETROȘANI/ Lemnul din toaletarea copacilor, donat bătrânilor         NEMULȚUMIT. Alin Simota a contestat condamnarea pentru fals în declarații         Ilie Balaci a murit         Turiste rătăcite în Masivul Godeanu         Prins la furat de cablu, pe calea ferată         Gara Brad, la doi ani de la începerea lucrărilor de reabilitare         Scrisoarea deschisă a primarului Marcel Goia: „Autoritățile Publice Locale, bătaia de joc a Statului Român”         Traseu turistic refăcut de salvamontiști în Retezat         Rezultatele Bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi – 19 octombrie 2018         „Trofeul Cetăţii” – turneu internaţional de şah la Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”         Proteste la ArcelorMittal Hunedoara         La Salonul Hunedorean al Cărții, Editura Școala Ardeleană a fost la înălțime         Comunicat de presă (P): Senatoarea PNL, Carmen Hărău: Educația și cercetarea sunt scoase din agenda curentă a PSD         Imagini aeriene de pe Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva. Când va fi inaugurat         CE RĂMÂNE DUPĂ RAPORTĂRILE MĂREŢE. Incompetenţa şi angajările „pe pile” falimentează turismul hunedorean         Orchestra Metropolitană București concertează la Castelul COrvinilor         18 octombrie 1409 – ziua istorică a Huniazilor