Autostrada Lugoj – Deva la jumătatea proiectului. Cum au avansat lucrările pe cele trei tronsoane

Cel mai mare şantier din vestul ţării, al autostăzii Lugoj – Deva, a fost deschis în primăvara anului trecut, iar până în luna mai a anului viitor constructorii trebuie să finalizeze lucrările. Pe circa o treime din cei peste traseul de peste 70 de kilometri lucările încă nu au demarat.

imagini de pe santierul autostrazii lugoj deva in zona   branisca (23)Doar 17 kilometri din lungimea totală a viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, în prezent cel mai mare proiect de infrastructură din Vestul ţării, sunt utilizabili. Tronsonul ce reprezintă primul dintre cele patru ale autostrăzii A1 a fost inaugurat în luna decembrie a anului 2013, cu o întârziere de nouă luni faţă de data stabilită iniţial. Chiar şi aşa, din cei 27 de kilometri de autostradă doar 17 kilometri au fost deschişi traficului rutier, iar cealaltă porţiune reprezintă un capăt de linie, punctul final fiind un câmp din zona localităţii Sanoviţa (judeţul Timiş).

Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, termenul final al lucrărilor începute în primăvara anului trecut pe celelalte trei loturi ale autostrăzii Lugoj – Deva este 26 mai 2016. La jumătatea acestui termen, cele trei tronsoane care tranzitează judeţele Timiş şi Hunedoara se prezintă în felul următor.

Lotul al doilea, de 27,4 kilometri, construit între localitatea Traian Vuia (judeţul Timiş) şi limita dintre judeţele Timiş şi Hunedoara, se află în şantier, într-un stadiu incipient. Constructorii lucrează la decopertarea traseului, execută lucrări la terasamente, la podeţe şi au loc foraje. În zona Margina este pregătit terenul viitorului nod rutier.

imagini de pe santierul autostrazii lugoj deva in zona   branisca (31)Lotul al treilea, de la limita judeţului Hunedoara până la Gurasada, va avea circa 21 de kilometri. Lucrările de decopertare a terenului au demarat încă din primăvara anului 2014, iar în prezent proiectul a avansat prin turnarea unor fundaţii, construirea unor podeţe şi a pilonilor viitorului pod peste Mureş din zona localităţii Dobra. În zona Dobra, de altfel, se lucrează mai intens, pentru că aici va fi construit unul dintre marile noduri ale autostrăzii. Totuşi, până în prezent, gradul de finalizare al proiectului, pe lotul al treilea al viitoarei autostrăzi, este în jurul a zece la sută.

Lucrări avansate doar pe lotul IV

Lucrările au avansat pe lotul patru, de circa 22 de kilometri, între Gurasada şi Şoimuş. La jumătatea termenului de proiectare şi execuţie a proiectului, a fost finalizat circa un sfert din proiect. Mai multe porţiuni din traseul autostrăzii sunt la nivel de asfalt binder. Au fost turnate fundaţiile mai multor poduri şi podeţe şi se lucrează la fundaţiile unor viaducte şi la aducerea la nivel a traseului, în zonele deluroase.

imagini de pe santierul autostrazii lugoj deva in zona   branisca (31)Pe aproape o treime din traseul aflat în şantier al viitoarei autostrăzi proiectul nu a demarat. Potrivit specialiştilor, cea mai dificilă porţiune din construcţia viitoarei autostrăzi va fi în zona Şoimuş, unde aceasta se va uni cu autostrada Deva – Sibiu. Aici se află un nod rutier important, care implică doup drumuri europene DN 76 şi DN 7 şi podul peste râul Mureş.

Potrivit contractului dintre CNADNR şi constructori autostrada Deva – Lugoj, loturile II (judeţul Timiş), III şi IV (judeţul Hunedoara şi judeţul Timiş) au ca termen de finalizare luna mai a anului 2016. Primul tronson al autostrăzii în lungime totală de 100 de kilometri a fost dat în folosinţă parţial în decembrie 2013.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

17 − doisprezece =

ACTUALITATE
Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj         A fost deschis Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”         Șofer căutat de Poliție după un accident         Accident rutier pe Calea Zarandului         SĂPTĂMÂNA POMENILOR. Danii de peste patru milioane de lei pentru ONG-iştii hunedoreni