DUPĂ CIRC ŞI MULTĂ BÂRFĂ. Deva are autobuze mai ieftine, mai confortabile şi mai puţin poluante

Cele opt autobuze marca Volvo care au intrat pe trasee de marţi, 2 aprilie 2019, sunt fabricate în 2010, sunt Euro 5, dotate cu aer condiţionat, rampă pentru persoane cu handicap, podea joasă şi scaune tapiţate, iar chiria  este mai mică, comparativ cu cea pentru maşinile împrumutate de la Primăria Timişoara.

Transportul public de călători – subiect de mega-scandal în Consiliul local şi de bârfă politică – se dovedeşte net superior celui existent până acum în municipiul Deva, iar costurile au scăzut, faţă de lunile trecute.

Comparaţia este la vedere

Prin comparaţie, autobuzele închiriate (în situaţie de criză!) de la Primăria Timişoara sunt fabricate în 2003, au o normă de poluare Euro 3, iar administraţia publică deveană plătea, lunar, o chirie de 2.000 de euro pentru fiecare autobuz. Autobuzele puse în circulaţie marţi sunt fabricate în 2010, au normă de poluare Euro 5 şi chiria este de 1.800 euro pe lună. Aşadar, fără prejudicii financiare (dimpotrivă, cu o economie la chirie), dar mai moderne şi mai puţin poluante. Autobuzele sunt marca Volvo, au 33 de locuri pe scaune și aproximativ 60 de locuri în picioare. (Mult mai spaţioase, decât celelalte.) Au rampe pentru persoane cu dizabilităţi, aer condiţionat, iar scaunele sunt tapiţate. (Deci, mai confortabile, cu grad de civilizaţie sporit.) Contractul de închiriere este de doi ani, iar la finalul contractului, pot fi cumpărate la preţul de 1.000 de euro per bucată.

În paralel, Primăria Deva derulează un proiect european cu fonduri nerambursabile pentru transport ecologic, cu autobuze electrice, demers ce ar trebui să se încheie în 2021.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

14 − 4 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Câți hunedoreni au votat la alegerile europarlamentare și la referendumul de duminică         Alegeri 26 mai 2019. HUNEDOARA, ORA 16: Euro-parlamentare – 32,11%, Referendum – 25,21%         Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Sentință definitivă pentru Radu Horia Camil, acuzat de trafic de comori dacice. A fost achitat pentru a doua oară         Accident rutier grav pe șoseaua spre Mănăstirea Prislop         Răspunsul fabulos dat de un român viceprimarului care i-a jignit pe șoferii de TIR         Cel mai bătrân “agent electoral” iese la pensie. Culoarul Mureş Nord trece de la promisiune la statutul de contract         Centenar I. D. Sîrbu         Situația lucrărilor de întreținere și reparații la drumurile județene derulate în 2019         Primăria Deva a achitat la zi banii destinați navetei cadrelor didactice         Trafic reluat în zona pasajului de cale ferată de pe strada Hărăului         Imagini senzaționale de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva. Ce s-a întâmplat pe Dealul Liliecilor         Voluntarii refac una dintre vechile biserici din Ţara Haţegului         Șosele noi în Ținutul Pădurenilor         Gafă în direct a viceprimarului din Vulcan: „Stă şi învârte de volan, pe 2.000 de euro. Tot să nu muncească”         Avem un județ turistic! Degeaba!         Accident rutier pe Calea Zarandului din Deva         Codrii dispăruți. Tăierile masive de pădure din Ținutul Pădurenilor se văd din satelit         Povestea Buzduganului lui Ioan de Hunedoara, din Porţile de fier ale Transilvaniei         O viitură a provocat distrugeri șoselei construite pe fonduri UE în Ținutul Pădurenilor