Drumurile din Ținutul Pădurenilor, lăsate de izbeliște în ultimii ani

Una dintre puţinele investiţii realizate în ultimii ani de Consiliul Judeţean Hunedoara în infrastructura din Ţinutul Pădurenilor a fost asfaltarea, în 2016, a circa trei kilometri din drumul judeţean Ghelari – Bunila, respectiv sectorul dintre Ghelari şi Ruda. Drumul este continuat apoi spre Bunila cu o porţiune acoperită cu pietriş pe care maşinile derapează uşor, iar de la Bunila la Vadu Dobrii devine impracticabil. Anul viitor ar putea fi continuată asfaltarea drumului, spun reprezentanţii instituţiei. Mircea Bobora, președintele Consiliului Județean Hunedoara, a refuzat să dea un termen la care vor fi continuate lucrările.

Situaţii asemănătoare sunt și în alte locuri. Consiliul Judeţean Hunedoara nu a mai părut interesat în ultimii ani de modernizarea drumurilor din Ţinutul Pădurenilor. La cel mai recent bilanţ al instituţiei, realizat în acest an, a stabilit doar că peste 120 de kilometri de drumuri judeţene din Ţinutul Pădurenilor sunt „rele”.

Tronsoanele, în cea mai mare parte de pământ şi aproape impracticabile cu autoturismul sunt DJ 687 E Ruda – Bunila – Vadu Dobrii (22 kilometri); DJ 687 G Ştei – Lunca Cernii (18 kilometri); DJ 687 J Cerbăl – Feregi (23 kilometri); DJ 687 N Ghelari – Dealu Mic (6,5 kilometri); DJ 688 Roşcani – Bătrâna (28 kilometri); DJ 708 D Feregi – Poiana Răchiţelii – Lunca Cernii de Sus (26 kilometri). În 2018, niciun drum din Ţinutul Pădurenilor nu a fost inclus în planurile de modernizare ale Consiliului Judeţean Hunedoara, care la începutul anului a alocat 11,3 milioane de lei pentru astfel de investiţii.

Cele peste 40 de sate din Ţinutul Pădurenilor aveau în urmă cu cinci decenii împreună peste 15.000 de localnici, oameni care îşi fascinau oaspeţii prin tradiţiile arhaice păstrate cu sfinţenie şi prin pitorescul traiului lor. Acum satele de pe Valea Cernei şi de la poalele Munţilor Poiana Ruscă mai numără vreo 5.000 de suflete, iar unele au rămas pustii. Lipsa investiţiilor în infrastructură a fost unul dintre motivele care au dus la depopularea zonei.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Drumurile din Ținutul Pădurenilor, lăsate de izbeliște în ultimii ani

  1. Valea Jiului

    si in valea jiului nu sa asfaltat drumul judetean din Parang , drumul judetean Valea de Pesti , …. desi valea jiului a votat cu PSD de 28 ani

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

zece − 8 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
PLANURI MICI PENTRU CJ HUNEDOARA. Doar 25 de kilometri de drumuri județene modernizate din bugetul propriu         Lansare de carte Ioachim Lazăr: „Delegați hunedoreni participanți la Adunarea de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918”         Sute de tone de material antiderapant răspândite pe șosele, la primele ninsori         Accident grav cu ATV-ul         Bicicleta care întoarce privirile         Au pornit tunurile de zăpadă în Straja         CenteRUN: Pentru 100 de ani de istorie. Pentru 100 de împliniri. Pentru 100 de dorințe de mai bine!         MAJORARE/ Taxele și impozitele locale de la Petroșani, în dezbatere publică         PARADOX/ Minele pe închidere și-au depășit planul. Cele ”viabile” sunt în urmă         Utilajele de deszăpezire au fost scoase pe drumurile județului         Prima ninsoare pe șoselele din Hunedoara         CEH nu are stocuri pentru iarnă. Care sunt cauzele         Omagiu minerilor și salvatorilor minieri, morți în explozia de la Petrila         Calvarul șoferilor de pe DN 7 ia sfârșit: se redeschide autostrada         Accident grav pe DN 7         Adolescenți prinși la furat         Poliţiştii hunedoreni sunt pe urmele unor indivizi care au înşelat un hunedorean         Exerciţii tactice antiteroriste în Deva         Trecerea de pietoni de la Sântandrei va fi semnalizată         Primăria Deva, pregătită pentru iarnă