Drumul Național 66A, construit de 20 de ani şi blocat în sălbăticie

La sfârșitul anilor ’90, mineritul se afla într-un declin profund, iar autoritățile locale și reprezentanții Guvernului României au decis ca modernizarea unui drum prin munți, care să lege Valea Jiului de regiunea Banatului și a Dunării, ar putea fi o soluție pentru redresarea zonei miniere.

De la începerea modernizării Drumului Naţional 66 A au fost construiţi doar 20 de kilometri de şosea, între Uricani (judeţul Hunedoara) şi Câmpuşel, un vechi canton aflat la limita Parcului Naţional Retezat şi a Parcului Naţional Domogled – Valea Cernei. Din Câmpuşel, pe o distanţă de circa 80 de kilometri, drumul de pământ care traversează Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei, continuat cu unul asfaltat şi din dale de beton vechi din anii ’60, a rămas în unele porţiuni aproape impracticabil, iar din cauza alunecărilor de teren sectorul din munţi este închis de la începutul anului 2018.

Autorităţile din Valea Jiului au strâns între timp peste 20.000 de semnături de la localnici, pe o petiţie în care solicitau Guvernului României reluarea lucrărilor la DN 66A, pe un sector de circa 20 de kilometri spre Izvoarele Cernei, iar zilele trecute, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunţa că acest lucru este o prioritate a ministerului pe care îl conduce. „Voi fi personal pe teren să verific modul în care se vor executa lucrările”, afirma acesta într-o conferinţă de presă organizată la Deva. Noua şosea care se termină în munţi a rămas, însă, contestată de ecologişti, care susţin că este pe cât de inutilă, pe atât de dăunătoare mediului.

Povestea controversată a drumului național din munți

Construcţia Drumului Naţional 66 A a fost anunţată din 1997, ca o alternativă pentru revigorarea zonei afectată de disponibilizările masive din sectorul minier. În 1999 drumul forestier care trecea prin vecinătatea Parcului Național Retezat și prin rezervația națională Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Lucrările au început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN 66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN 67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. Finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui ultim tronson al DN66A a fost programată pentru anul 2010, însă proiectul a fost suspendat iniţial după ce mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. „Asfaltarea ar distruge ultimul Peisaj Forestier Intact aflat în Munţii Retezat-Godeanu-Ţarcu, pentru că dumul ar urma să traverseze chiar zona de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei”, reclamau ecologiştii în 2010.  Ulterior, proiectul a fost refăcut şi a obţinut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare.

Comentarii FB

comentarii




3 Răspunsuri la “Drumul Național 66A, construit de 20 de ani şi blocat în sălbăticie

  1. Nicolae

    Guvernantii daca vor sa dezvolte Valea Jiului sa termine drumul intre campusel si Valea Cernei si sa asfalteze drumul intre Petrosani si Obarsia Lotrului . Astfel zona va devenii exceptionala ca diversitate si acces pentru turism ! Enumer doar masivul Parang , Retezatul Mic , zonele carstice etc samd !

    Răspuns
  2. Valea Jiului

    Vrem ca in acest an sa se asfalteze drumul DN 66 A spre Herculane ! Valea Jiului a votat tot timpul cu PSD (28 de ani) la presedentiale , parlamentare , europarlamentare , locale , … Vrem deschiderea Vaii Jiului si dezvoltarea turismului in acesta zona saraca !

    Răspuns
    1. desapointed

      Păi asta este de fapt problema. Politicienii, indiferent de culoarea lor politică, nu doresc dezvoltarea regională niciunde. Dacă ești sătul te gândești la drepturi, dacă ești flămând te gândești la mâncare. Este mai ieftin să dai de mâncare decât să acorzi drepturi. Să aveți spor la ștampilat…..

      Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

patru × cinci =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Ce se întâmplă cu proiectul de 20 de milioane de euro, pentru transportul ecologic din Valea Jiului         Drum de cinci kilometri din Ținutul Pădurenilor modernizat cu fonduri de la Consiliul Județean         Rusalin Ișfănoni a primit titlul de cetățean de onoare al municipiului Hunedoara         Cum s-a ajuns la dezastrul de pe drumul județean spre Sarmizegetusa Regia         Florin Radu, consilier independent la Băiţa, s-a înscris în ALDE         Gheorghe Falcă și-a prezentat planurile pentru alegerile europarlamentare la Deva         ZIUA POLIŢIEI ROMÂNE – marcată de poliţiştii hunedoreni în municipiile Brad şi Deva         CURTEA DE CONTURI CONFIRMĂ. Propagandă rusească cu bani de la Ministerul „patronat” de Natalia Intotero         80 de ani de la punerea pietrei de temelie. Catedrala din Ghelari, „perla” Ţinutului Pădurenilor         Napoleon, 250 de ani de la naștere         Controversele „blocului fantomă”. Liderul romilor acuză autoritățile că nu curăță gunoaiele aruncate pe ferestre         Nume nou pentru piața din fața Casei de Cultură a Hunedoarei         Drumul spre Sarmizegetusa Regia s-a rupt din nou         Un tânăr fără permis auto a ajuns cu mașina în râu         Patru hunedoreni au fost reținuți de polițiști în urma unei percheziții         Un șofer a dat în judecată CNAIR după ce și-a stricat mașina pe autostradă         A tăiat ilegal 86 de salcâmi         RAPORTUL CURŢII DE CONTURI. Anul în care finanţele publice au fost jefuite cu sume record         Castelul Nopcea își schimbă soarta. Cum și-au bătut joc localnicii de „perla” Țării Hațegului         Brico Depôt vine mai aproape de clienți la nivel național, acum și în Deva