Drumul istoric din Pasul Vâlcan este transformat într-o șosea de poveste

Un drum istoric de piatră şi pământ care străbate crestele Munţilor Vâlcan, ajungând la 1.700 de metri altitudine va fi transformat în acest an într-o şosea menită să concureze în spectaculozitate cu mai celebrele Transalpina şi Transfăgărăşanu, susţin reprezentaţii Consiliului Judeţean Hunedoara, care însă nu au precizat valoare investiţiei.

Primul strat de asfalt de pe Drumul Judeţean 664 a fost turnat în Pasul Vâlcan, iar Gheorghe Ile, primarul municipiului Vulcan, susţine că până la sfârşitul lunii august se va putea circula în condiţii bune pe circa 10 kilometri ai noii şosele moderne, din Pasul Vâlcan până la intrarea în judeţul Gorj. Din 2014 şoseaua este modernizată pe tronsonul de patru kilometri Vulcan – Pasul Vâlcan.

Primul strat de asfalt
De la limita dintre cele două judeţe, marcată de un monument al eroilor Primului Război Mondial, şi până în satul Schela, autorităţile din Gorj vor asfalta până în 2018 alţi 18 kilometri. Drumul Judeţean 664 are o lungime totală de aproximativ 45 de kilometri şi leagă municipiile Târgu Jiu spre Vulcan, însă în zona de munte, pe o porţiune de circa 20 de kilometri, este aproape inaccesibil autoturismelor.
„Zilele trecute au fost începute lucrările la acest drum judeţean, care va lega cele două judeţe învecinate. Ne dorim să fie un al treilea drum trans-montan, după Transalpina şi Transfăgărăşanu. Noua şosea va concura cu ele la spectaculozitatea peisajelor montane pe care le străbate. Va fi un drum care o dată cu modernizarea lui va deschide accesul din Gorj spre Valea Jiului şi, bineînţeles, spre oraşul nostru”, a declarat Cristian Merişanu, viceprimarul municipiului Vulcan.

Drum istoric

Noua Transalpina, după cum este numit deja Drumul Judeţean 664, va oferi nu numai privelişti impresionante, dar şi repere istorice.

„O porţiune a sa a fost un drum dacic, pe care au trecut romanii când au invadat aceste teritorii. De asemenea, în anul 1600, pe aici a trecut Mihai Viteazul în drumul său spre Viena”, spune viceprimarul. O legendă arată că în locul Poiana lui Mihai, calul său a murit din cauza efortului, astfel că Mihai Viteazul şi-a continuat aventura pe jos, prin Pasul Vulcan. O statuie ecvestră a voievodului muntean, amplasată în zona turistică a Pasului Vâlcan, aminteşte de legenda lui Mihai Viteazul. O altă legendă, promovată de autorităţile locale din Valea Jiului spune că în Pasul Vulcan ar fi existat Castelul din Carpaţi, locul misterios descris de celebrul scriitor Jules Verne.
În anii Primului Război Mondial în Pasul Vâlcan s-au dat lupte crâncene soldate cu sute de victime. „Pe marginea drumului încă mai pot fi văzute tranşeele săpate în anii războiului”, spune Cristian Merişanu.

Patru kilometri construiţi pe fonduri UE
Primii patru kilometri ai Drumului Judeţean 664 dintre Vulcan şi Târgu Jiu au fost transformaţi dintr-un drum forestier într-o şosea modernă în anul 2014, în urma unui proiect finanţat de Uniunea Europeană. Investiţia de 12 milioane de lei a însemnat construirea porţiunii de la marginea municipiului până în Pasul Vâlcan, o zonă turistică pe care autorităţile locale au vrut să o transforme într-o staţiune. În 2012, tot aici a fost inaugurată şi o telegondolă, însă ambele investiţii nu au dus la revigorarea aşteptată a turismului din zonă. „Dar, cu acest drum, se va deschide şi Pasul Vâlcan şi avem speranţe să devină o zonă turistică modernă”, spune viceprimarul din Valea Jiului.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

11 − zece =

ACTUALITATE
Petru Androne Eli a câștigat procesul cu primăria         Sinucidere în spital         Bulevardul Mihai Viteazul va fi modernizat         Parcarea jefuită de pe DN 76         Polițiștii au descins la locuințele unor tineri, suspectați de trafic de cannabis și cocaină         Comori dacice impresionante traficate de un german         Despre soarta cărților…         INIŢIATIVĂ. Aleşii ALDE prezintă surse de finanţare pentru Deva         Noaptea Lungă a Industriei – În 10 mai, Cugir și Sebes         Întâlnire inedită în Cetatea Deva         INVENTARUL ȚINUT LA SECRET DE CONSILIUL JUDEȚEAN. Cât de proaste sunt drumurile Hunedoarei         S-a reluat furnizarea gazului metan la Termocentrala Mintia         Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune. Prejudiciul depășește 200.000 de lei         DEVA. Mesaj emoţionant transmis de primarul Florin Oancea veteranilor de război         ULTIMUL EPISOD. Sarmizegetusa Regia, o istorie a furtunilor care au devastat monumentul UNESCO (IV)         Restaurarea Cetăţii Orăştiei va costa cinci milioane de euro         Nori de praf peste Hunedoara, de la combinatul siderurgic         Peste 85.000 de puieţi vor fi plantaţi în această primăvară în munţii Orăştiei         Penalizări date constructorilor Lotului III din Autostrada Lugoj – Deva         Artezienele din centrul Hunedoarei mai au de așteptat