De vineri ar trebui să circulăm fără întrerupere pe autostrada Orăştie – Sibiu

De vineri, 30 septembrie, ar trebui să circulăm pe autostrada Orăştie – Sibiu fără întrerupere. Cel puţin aşa au declarat reprezentanţii Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în repetate rânduri.

 

 

De la sfârşitul acestei luni, lucrările de reconstrucţie a tronsonului demolat între Cunţa (judeţul Alba) şi Sălişte (judeţul Sibiu) ar trebui să fie finalizate. Autorităţile au confirmat de mai multe ori data de 30 septembrie drept termen la care se va circula neîntrerupt pe autostradă, între Sebeş şi Sibiu.

Segmentul de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA. CNADNR reface tronsonul demolat prin lucrări în regie proprie. Abia la începutul lunii august, toate aprobările au fost obținute, iar muncitorii s-au apucat de lucru.

După ce a verificat lucrările în teren, la începutul acestei luni, şeful CNADNR, Cătălin Homor, a confirmat termenul de 30 septembrie pentru finalul lucrărilor. S-a lucrat pe schimburi, inclusiv în weekend-uri.

Refacerea celor 200 de metri de autostradă demolați între Cunța și Săliște se face prin realizarea a peste 800 de metri de ”tranșei drenante”, menite să scoată apa din fundația autostrăzii.
Autostrada Sibiu-Orăștie a fost inaugurată de fostul premier Victor Ponta cu puţin înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale. La doar zece zile după deschiderea circulației, au apărut fisuri în asfalt. Câteva luni mai târziu, 500 de metri erau distruşi. Ulterior, contractul cu firma de construcţii a fost reziliat, iar tronsonul a fost închis. Iniţial se vorbea de aproape două luni, dar s-a făcut un an. Timp în care şoferii sunt nevoiţi să circule pe drumul național 1, între Cunţa şi Sălişte.

Pe 7 septembrie s-a împlinit un an de când Autostrada Orăştie – Sibiu a fost închisă între Cunţa (judeţul Alba) şi Sălişte (judeţul Sibiu), din cauza surpărilor. Dacă iniţial urma să fie redeschisă în câteva luni, abia în august au început lucrările, derulate de CNADNR.

În prezent, România are 733 de kilometri de autostradă, însă în acest bilanţ este inclus şi lotul de 22 de kilometri al autostrăzii Sibiu-Orăştie, închis la zece luni după inaugurare pentru grave deficienţe.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 + 18 =

ACTUALITATE
Soarta șoselei spre Parcul Național Retezat – cel mai periculos drum al Hunedoarei         SOARTA MOCĂNIȚEI. Drumul feeric care a luat locul celei mai vechi căi ferate a Hunedoarei         Petru Androne Eli a câștigat procesul cu primăria         Sinucidere în spital         Bulevardul Mihai Viteazul va fi modernizat         Parcarea jefuită de pe DN 76         Polițiștii au descins la locuințele unor tineri, suspectați de trafic de cannabis și cocaină         Comori dacice impresionante traficate de un german         Despre soarta cărților…         INIŢIATIVĂ. Aleşii ALDE prezintă surse de finanţare pentru Deva         Noaptea Lungă a Industriei – În 10 mai, Cugir și Sebes         Întâlnire inedită în Cetatea Deva         INVENTARUL ȚINUT LA SECRET DE CONSILIUL JUDEȚEAN. Cât de proaste sunt drumurile Hunedoarei         S-a reluat furnizarea gazului metan la Termocentrala Mintia         Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune. Prejudiciul depășește 200.000 de lei         DEVA. Mesaj emoţionant transmis de primarul Florin Oancea veteranilor de război         ULTIMUL EPISOD. Sarmizegetusa Regia, o istorie a furtunilor care au devastat monumentul UNESCO (IV)         Restaurarea Cetăţii Orăştiei va costa cinci milioane de euro         Nori de praf peste Hunedoara, de la combinatul siderurgic         Peste 85.000 de puieţi vor fi plantaţi în această primăvară în munţii Orăştiei