De ce șoseaua Hunedoara – Sântuhalm nu a intrat în planurile de reabilitare pe fonduri de la UE

Cel mai tranzitat drum județean al Hunedoarei nu este inclus în niciun proiect de reabilitare, chiar dacă în ultimii ani reprezentanții autorităților publice din județul Hunedoara se lăudau cu planurile de modernizare a șoselei și susțineau nevoia de reabilitare a acesteia.

Anul trecut, cei zece kilometri ai șoselei Hunedoara – Sântuhalm au fost propuși pentru refacere în cadrul proiectului care viza modernizarea Drumului Județean 687 Deva – Hunedoara – Călan, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest de Consiliul Județean Hunedoara.

În final, doar tronsonul Hunedoara – Călan a fost inclus în proiectul de modernizare, explicația oferită de Consiliul Județean fiind una stranie: de șapte ani s-au încheiat ultimele lucrări de reabilitare a șoselei. „Tronsonul Hunedoara – Sântuhalm nu a fost inclus în proiectul de reabilitare a Drumului Județean 687, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest, deoarece lucrările la obiectivul Reabilitare DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan, km 0 – 10+090, tronsonul Sântuhalm – Hunedoara, kilometrul 0 – 7 + 590 au fost finalizate la sfârșitul anului 2009. Nu a fost întocmit un proiect de reabilitare al tronsonului Hunedoara – Sântuhalm”, a comunicat Consiliul Județean Hunedoara, într-o adresă semnată de administratorul public Dan Stoian și de Viorel Rotar, directorul executiv al Direcției Tehnice de Investiții.

Doar trei kilometri au fost reabilitați

În ultimii șapte ani, Drumul Județean Hunedoara – Deva a stârnit numeroase controverse privind calitatea carosabilului. Lucrările la rețeaua de apă și canalizare au dus la deteriorarea șoselei, la fel și traficul greu, în special camioanele încărcate cu zgură transportată de pe haldele Hunedoarei pentru a fi folosită la lucrările de construcție a autostrăzii. Autoritățile județene afirmau că au în plan modernizarea șoselei și chiar realizarea a cinci sensuri giratorii între Hunedoara și Sântuhalm. Un alt plan al Consiliului Județean Hunedoara era realizarea unui traseu de troleibuze şi autobuze electrice pe traseul Huendoara – Deva și înființarea unor depouri, cu finanţări de la UE. În prezent, planurile par abandonate, iar tronsonul rutier este degradat, iar singurele lucrări așteptate sunt cele de întreținere. Acestea nu îi mulțumesc însă pe hunedoreni, iar în sesizările adresate autorităților, unii dintre ei s-au plâns că Hunedoara rămâne izolată.

Trei kilometri din șoseaua Hunedoara – Deva au fost, totuși, reabilitați, pe fonduri de la Uniunea Europeană. Tronsonul de la intrarea în Hunedoara a fost modernizat, în perioada august 2015 – ianuarie 2016, printr-o investiție de aproape 3,4 milioane de lei, finanţată din fonduri obținute prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, de la Uniunea Europeană, şi cu o finanțare de la bugetul local. Proiectul pentru cei trei kilometri a fost depus încă din 2009 la Ministerul Dezvoltării Regionale, însă modul în care a fost conceput a făcut obiectul unei anchete a Direcției Naționale Anticorupție, care a dus la condamnarea fostului primar al municipiului Hunedoara, Ovidiu Hada, la cinci ani de închisoare. Procurorii susțineau că vechea conducere a primăriei a acordat ilegal unei firme suma de 15.000 de euro + TVA pentru servicii de consultanță.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × 2 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Rețea de piste de biciclete plănuită în centrul Devei         Tradiţie şi voie bună la Nedeia Troiţei din Parâng         Tărâmul dinozaurilor, recreat din LEGO în Geoparc         Programul Casei de Asigurări de Sănătate Hunedoara în perioada 15-17 august         Spargere în Valea Jiului. Hoții au fost prinși de jandarmi cu prada asupra lor         Mircia Muntean a fost adus la Penitenciarul Bârcea Mare         Programe de formare profesională pentru șomerii din Hunedoara         Șantierul celei mai mari investiții private din județ: uzina de mașini de spălat Bosch         NU RENUNŢĂ Protocol de mediu pentru amenajarea hidrotehnică de pe Jiu         Motociclist rănit grav în Teliuc         NEMULŢUMIŢI DE SENTINŢE. Inculpaţii din dosarul grupului infracţional coordonat de Simota au contestat pedepsele         Comunicat de presă Carmen Hărău, senator PNL         Protest la Termocentrala Mintia         Campionatul mondial de futsal al polițiștilor are loc în Hunedoara         Ce s-a ales de drumul spre Poiana Pelegii, închis de la începutul anului         Ministrul pentru Diaspora „asista cu profundă tristețe la violențele din Capitală”, în timp ce petrecea la Zilele Bradului         Proiect guvernamental. Minele din Valea Jiului, sugrumate de datoriile CEH!         DEZVĂLUIRI. Deputat hunedorean: În mineritul Văii Jiului s-a produs un jaf incredibil         INTENŢIE Memorandum pentru menţinerea în funcţiune a minelor Lupeni şi Lonea         Cabinet parlamentar al senatorului PNL Carmen Hărău, inaugurat la Lupeni