De ce șoseaua Hunedoara – Sântuhalm nu a intrat în planurile de reabilitare pe fonduri de la UE

Cel mai tranzitat drum județean al Hunedoarei nu este inclus în niciun proiect de reabilitare, chiar dacă în ultimii ani reprezentanții autorităților publice din județul Hunedoara se lăudau cu planurile de modernizare a șoselei și susțineau nevoia de reabilitare a acesteia.

Anul trecut, cei zece kilometri ai șoselei Hunedoara – Sântuhalm au fost propuși pentru refacere în cadrul proiectului care viza modernizarea Drumului Județean 687 Deva – Hunedoara – Călan, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest de Consiliul Județean Hunedoara.

În final, doar tronsonul Hunedoara – Călan a fost inclus în proiectul de modernizare, explicația oferită de Consiliul Județean fiind una stranie: de șapte ani s-au încheiat ultimele lucrări de reabilitare a șoselei. „Tronsonul Hunedoara – Sântuhalm nu a fost inclus în proiectul de reabilitare a Drumului Județean 687, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest, deoarece lucrările la obiectivul Reabilitare DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan, km 0 – 10+090, tronsonul Sântuhalm – Hunedoara, kilometrul 0 – 7 + 590 au fost finalizate la sfârșitul anului 2009. Nu a fost întocmit un proiect de reabilitare al tronsonului Hunedoara – Sântuhalm”, a comunicat Consiliul Județean Hunedoara, într-o adresă semnată de administratorul public Dan Stoian și de Viorel Rotar, directorul executiv al Direcției Tehnice de Investiții.

Doar trei kilometri au fost reabilitați

În ultimii șapte ani, Drumul Județean Hunedoara – Deva a stârnit numeroase controverse privind calitatea carosabilului. Lucrările la rețeaua de apă și canalizare au dus la deteriorarea șoselei, la fel și traficul greu, în special camioanele încărcate cu zgură transportată de pe haldele Hunedoarei pentru a fi folosită la lucrările de construcție a autostrăzii. Autoritățile județene afirmau că au în plan modernizarea șoselei și chiar realizarea a cinci sensuri giratorii între Hunedoara și Sântuhalm. Un alt plan al Consiliului Județean Hunedoara era realizarea unui traseu de troleibuze şi autobuze electrice pe traseul Huendoara – Deva și înființarea unor depouri, cu finanţări de la UE. În prezent, planurile par abandonate, iar tronsonul rutier este degradat, iar singurele lucrări așteptate sunt cele de întreținere. Acestea nu îi mulțumesc însă pe hunedoreni, iar în sesizările adresate autorităților, unii dintre ei s-au plâns că Hunedoara rămâne izolată.

Trei kilometri din șoseaua Hunedoara – Deva au fost, totuși, reabilitați, pe fonduri de la Uniunea Europeană. Tronsonul de la intrarea în Hunedoara a fost modernizat, în perioada august 2015 – ianuarie 2016, printr-o investiție de aproape 3,4 milioane de lei, finanţată din fonduri obținute prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, de la Uniunea Europeană, şi cu o finanțare de la bugetul local. Proiectul pentru cei trei kilometri a fost depus încă din 2009 la Ministerul Dezvoltării Regionale, însă modul în care a fost conceput a făcut obiectul unei anchete a Direcției Naționale Anticorupție, care a dus la condamnarea fostului primar al municipiului Hunedoara, Ovidiu Hada, la cinci ani de închisoare. Procurorii susțineau că vechea conducere a primăriei a acordat ilegal unei firme suma de 15.000 de euro + TVA pentru servicii de consultanță.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

unsprezece + 2 =

ACTUALITATE
PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță         Ce șanse mai au proiectele de restaurare din Hunedoara depuse la ADR VEST         DOSARELE „PETRU GROZA”. Răfuielile din presa hunedoreană a anilor interbelici         ÎNGRIJORĂTOR: Numărul diabeticilor nou depistaţi a crescut cu o treime în ultimii patru ani         Bibliotecarul Avram Iancu vrea să străbată înot cei 2.860 de kilometri ai Dunării         Percheziții DIICOT în Hunedoara         SCĂLDĂTOAREA DEVEI. Aqualand, patria politrucilor mufaţi la banul public         Marius Isfan le arată hunedorenilor Deva frumoasă         Hoţii îşi fac de cap în „ţara comandantului Mocanu”. Farmacii şi magazine prădate la Lupeni         Alin Simota se află pe lista interlopilor fugari de un an         Proiect pentru un parc tematic în jurul Castelului Corvinilor         Reparații pe șoseaua Deva – Lugoj         Asigurații nu mai au nevoie de adeverințe de la Casa de Asigurări de Sănătate pentru a beneficia de servicii medicale         Trei incendii au avut loc în Hunedoara         Povestea Râușorului, micul paradis al schiorilor din Retezat         Caritas Petroşani, proiect pentru oamenii străzii         Elevii îngheaţă de frig la o şcoală din Vaţa. Primarul şi fochistul se acuză reciproc         PROBLEMELE CETĂȚEANULUI. Scandal pe locurile de parcare în Deva