Cum s-a lucrat la refacerea podului peste Strei, prăbuşit în urmă cu doi ani

De doi ani, locuitorii mai multor sate de pe Valea Streiului au rămas fără cea mai accesibilă rută spre Drumul Naţional 66 Deva – Haţeg, după ce podul peste Strei, din comuna Bretea Română, s-a prăbuşit, pe o suprafaţă de peste 100 de metri.

Abia la aproape un an şi jumătate de la distrugerea podului rutier, în iulie 2015, au început lucrările de refacere a construcţiei. Proiectul a demarat cu întârziere, din cauza numeroaselor avize necesare derulării lucrărilor. Suprastructura şi pilonii de susţinere au fost îndepărtaţi, până în prezent, dar construcţia a fost suspendată pe timp de iarnă. strei  (2)Din cauza debitului râului Strei şi a vitezei mari de curgere, operaţiunile de refacere a podului sunt complicate. Potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Hunedoara, termenul de finalizare al noului pod a fost stabilit pentru luna septembrie a acestui an. Valoarea contractului este de aproximativ şase milioane de lei.

Podul prăbuşit în râul Strei, în 18 februarie 2014, a dus la izolarea locuitorilor mai multor sate hunedorene de pe Valea Streiului, rutele alternative de traversare a râului Strei fiind situate în amonte sau în aval la distanţe de peste cinci kilometri. Un pilon a cedat, iar podul s-a rupt de la mijloc, în momentul în care pe şosea erau trei autoturisme. Podul avea o vechime de 40 de ani şi o lungime de peste 100 de metri. Avea structura de rezistenţă slăbită, susţineau specialiştii, în timp ce o alte ipoteze prin care a fost explicată ruperea pilonului de susţinere au fost legate de puterea râului Strei şi de cutremurele petrecute în zona Haţegului, în lunile dinaintea prăbuşirii podului.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 + 5 =

ACTUALITATE
Soarta șoselei spre Parcul Național Retezat – cel mai periculos drum al Hunedoarei         SOARTA MOCĂNIȚEI. Drumul feeric care a luat locul celei mai vechi căi ferate a Hunedoarei         Petru Androne Eli a câștigat procesul cu primăria         Sinucidere în spital         Bulevardul Mihai Viteazul va fi modernizat         Parcarea jefuită de pe DN 76         Polițiștii au descins la locuințele unor tineri, suspectați de trafic de cannabis și cocaină         Comori dacice impresionante traficate de un german         Despre soarta cărților…         INIŢIATIVĂ. Aleşii ALDE prezintă surse de finanţare pentru Deva         Noaptea Lungă a Industriei – În 10 mai, Cugir și Sebes         Întâlnire inedită în Cetatea Deva         INVENTARUL ȚINUT LA SECRET DE CONSILIUL JUDEȚEAN. Cât de proaste sunt drumurile Hunedoarei         S-a reluat furnizarea gazului metan la Termocentrala Mintia         Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune. Prejudiciul depășește 200.000 de lei         DEVA. Mesaj emoţionant transmis de primarul Florin Oancea veteranilor de război         ULTIMUL EPISOD. Sarmizegetusa Regia, o istorie a furtunilor care au devastat monumentul UNESCO (IV)         Restaurarea Cetăţii Orăştiei va costa cinci milioane de euro         Nori de praf peste Hunedoara, de la combinatul siderurgic         Peste 85.000 de puieţi vor fi plantaţi în această primăvară în munţii Orăştiei