Cum au lucrat constructorii pe şoseaua Deva – Oradea

Cei 30 de kilometri ai şoselei Deva – Brad (DN 76) se află în şantier din primăvara anului 2014. Proiectul de modernizare a șoselei, executat de Selina, a suferit întârzieri, iar ultimele verificări efectuate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România arată că stadiul fizic al execuţiei proiectului este de doar 56 la sută. Tr

„Acest lot 1 al Drumului Naţional 76 a înregistrat o uşoară evoluţie. În cazul în care proiectantul nu va transmite detaliile de execuţie pentru podeţe şi proiectul de parapete într-un termen rezonabil, care să nu afecteze desfăşurarea lucrărilor, se vor face toate demersurile în vederea executării asigurării profesionale a acestuia şi realizarea acestor proiecte cu un alt operator economic. Termenul limită pentru realizarea acestora este 15 mai 2016, având un stadiul fizic de 56 la sută”, a informat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

CNADNR a prezentat situaţie şi pe celelalte cinci loturi ale şoselei Deva – Oradea, în lungime totală de 184 de kilometri.

Blocaje şi întârzieri
Pe Lotul 2 al DN 76, porţiunea de 25 de kilometri dintre Brad şi Ioneşti, circa 90 la sută din lucrări au fost executate.

Pe lotul al treilea, de 15 kilometri, între Ioneşti şi Vârfurile, proiectul stagnează, contracul dintre CNADNR şi constructori fiind reziliat în luna septembrie a anului trecut. Au fost începute demersurile necesare privind relicitarea acestui tronson, informează reprezentanţii CNADNR. Mai puţin de jumătate din lucrări sunt efectuate pe Lotul 4 al şoselei Deva – Oradea, respectiv cei 33 de kilometri dintre Vârfurile şi Ştei.

Stadiul fizic al proiectului pe Lotul 5 Ştei – Beiuş, de 31 de kilometri, este de 51 la sută, iar antreprenorul se află într-un blocaj financiar, a informat CNADNR. Lucrările pe Lotul 6, între Beiuş şi Oradea, contractate în 2012, se află în blocaj. Pentru finalizarea lucrărilor aferente tronsonului Beiuş – Oradea, de 50 de kilometri, CNADNR a început demersurile necesare pentru elaborarea documentaţiilor tehnice , au precizat reprezentanţii instituţiei.

Toate contractele de reabilitare ale drumului naţional DN 76, Deva – Oradea, au ca termen de finalizare luna noiembrie 2016, a informat conducerea CNADNR. „Reabilitarea pe DN 76 ca şi pe alte drumuri naţionale a fost un proces greoi, cu multe întârzieri şi chiar blocaje. Pe bună dreptate oamenii sunt nemulţumiţi de starea drumurilor şi ritmul lent de lucru. La o scurtă radiografie, am identificat cauzele întârzierilor şi am încercat să găsim soluţii. În acest moment, solicit antreprenorilor şi tuturor factorilor implicaţi să depăşească animozităţile existente şi să conclucreze pentru finalizarea proiectului. N-aş vrea să ajungem la măsuri extreme precum rezilierea contractelor, relicitarea lor şi din nou amânarea finalizării, dar dacă va fi cazul, fără ezitare, o vom face”, a declarat Cătălin Homor, directorul general CNADNR SA, în comunicatul publicat de companie.

Proiectul de reabilitare a drumului naţional DN 76, Deva – Oradea, km 0+000 – km 184+390 a fost fazat şi sursa de finanţare a acestor lucrări este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Comentarii FB

comentarii


TAG


2 Răspunsuri la “Cum au lucrat constructorii pe şoseaua Deva – Oradea

  1. Sicoi

    Zona Zoster, esti exceptional de prost informat (a). Ai auzit de Selina Grup din jud. Bihor ? O mare bataie de joc a facut firma aceasta cu lucrarile pe ruta Deva-Brad. Dar nu e nicio problema, daca merge si asa, de ce nu ?

    Răspuns
  2. Zona Zoster

    Domnule Guta.Nu stiu ce scoala ai.Un jurnalist care se respecta nu lasa cititorul sa ghiceasca,il informeaza.Am tot cautat in articol numele constructorului si nimic.In judetul nostru au aparut tot felul de firme penale care au distrus mai mult decat au dres.Eram curios sa vad ce penali sunt ascunsi pe acel tronson.O fi DRUPPO,o fi STRACO,ZONAD ori alta firma adusa de harnicii tampai care conduc Romania spre luminoasa prapastie?Este in Valea Jiului un ziar,Scateia paleste in fata lui,jurnalistii lui scriu dupa dictare.Poate ai facut ucenicia la ei.

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

19 + zece =

ACTUALITATE
Accident rutier grav pe Calea Zarandului         Accident rutier în Cristur, pe șoseaua Hunedoara – Deva         Consiliul Județean pregătește banii pentru refacerea șoselei spre Sarmizegetusa Regia         Soarta tristă a așezării romane de la Micia, locul istoric care ar fi putut aduce turiști         Un polițist din Hunedoara a prins un tâlhar, după ce l-a alergat pe străzi         ADVERTORIAL. Educația financiară este vitală pentru un antreprenor         BIROCRAŢIA SUFOCĂ ROMÂNIA. Două miliarde de euro de la UE n-au mai ajuns la drumurile patriei         INSTITUŢIA PREFECTULUI. Lista despăgubirilor a fost aprobată de Guvern         O tânără a fost jefuită în Hunedoara         Accident în Hunedoara, produs de un bărbat de 71 de ani         PROIECT PILOT. Tablete pentru elevi şi laptopuri pentru dascăli, moca, de la stat         Pagube de peste jumătate de milion de lei în judeţul Hunedoara         Aproape 200 de cadre didactice, cercetători, academicieni și scriitori au dat publicității apelul ”Dreptul la Educație”         Ministrul Turismului la Geoagiu Băi. Mircea Titus Dobre: „Ce a fost până acum a fost o pancartă”         Drumul Ilia – Gelmar se va face cu 40 milioane euro, bani europeni         Semnal de alarmă: Hunedoara înconjurată de terenuri poluate. Cât de nocive sunt haldele de steril         Imagini aeriene de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva. Cum s-a lucrat (VIDEO)         Atenționare meteo: cod galben de ploi și vijelii!         Scandal în trafic cu urmări grave, filmat de un martor (VIDEO)         Accidentul rutier din intersecția de la Sântuhalm. Cine a fost vinovat