Cum au lucrat constructorii care renovează Gara Brad. Memoriu pentru completarea lucrărilor

Lucrările de renovare a gării din Brad, unul dintre cele mai importante proiecte demarate în ultimii ani în municipiu, au avansat, iar potrivit informării afișate de constructor, au ca termen de realizare luna iulie a anului 2017.

Un detaliu omis din proiect îi nemulțumește pe localnici: nu va fi restaurată, deocamdată, anexa clădirii din secolul al XIX-lea, și ea având o valoare istorică. „Sunt recunoscător celui care a decis să facă ce trebuia de mult făcut și a alocat fonduri acestui colț de istorie. În continuare, am să-l rog ca cetățean al acestui loc să ducă lucrul până la capăt și să nu omită faptul că acestă gară este un complex arhitectonic, iar din componența lui fac parte sau ar fi trebuit să fie incluse și alte clădiri secundare. De exemplu, corpul de clădire din imediata apropiere, din dreapa gării. Această construcție nu a fost prinsă în lista de investiții a CFR-ului. Este o clădire deosebită din punct de vedere arhitectonic, cu patru turnulețe, în aceeași linie de arhitectură cu clădirea învecinată a gării. Clădirea secundară se află într-un stadiu avansat de degradare, ar fi păcat să devină moloz. Voi face un memoriu CFR-ului și îi voi ruga să găsească resurse suplimentare pentru a reda viața acestei cădiri”, spune Raul Florin Matei, autorul unui memoriu adresat CFR, în care solicită completarea investiției.

Lucrările de renovare efectuate la gara din Brad au demarat în luna decembrie, iar proiectul a cărui valoare a fost estimată la peste un milion de lei prevede reparaţii şi consolidări la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, iluminat, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă, potrivit CFR Infrastructură.

Gara din Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi este considerată o bijuterie din punct de vedere al detaliilor arhitecturale. Anul trecut, localnicii din Brad au lansat o petiţie în care au solicitat autorităţilor reabilitarea gării. „Este un monument de arhitectură de importanţă locală, iar starea sa actuală este una de degradare avansată, clădirea fiind în paragină de peste 12 ani. Toate demersurile administraţiei publice locale, de peste 10 ani, pentru reabilitarea clădirii de către proprietar, şi anume Compania Naţionala de Căi Ferate CFR SA, au rămas fără ecou sau doar simple promisiuni. Gara din Brad este o adevărată capodopera arhitecturală, unică la noi în ţară, o construcţie asemănătoare existând în Tirol (Austria). Prin semnarea petiţiei ne sprijiniţi în a atrage atenţia asupra acestui monument aflat în pericol şi a determina proprietarul si instituţiile competente la reabilitarea lui”, transmiteau iniţiatorii unei petiții adresate Guvernului României și CFR, prin care au atras atenția asupra stării de degradare a imobilului.  Gara din municipiul Brad este monument istoric de categoria B. În județul Hunedoara numai Gara Simeria mai are acest statut. (FOTOGRAFII: Raul Florin Matei)

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 + doi =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
FINAL DE PROTEST. Preşedintele Mircea Bobora a stins conflictul. Nunu Brilinsky se întoarce la Sarmizegetusa Regia         Restricțiile de circulație de pe autostradă s-ar putea prelungi         Hunedoara premiată la Gala de excelență         Lansare de carte la muzeul din Brad         Violență într-un cartier al Devei         Razii la depozitele de lemne. Ce amenzi au dat polițiștii         Spărgător de mașini prins în flagrant         Jaf în pădurile României/ 23.000 mc de lemn tăiați numai din Parcul Național Retezat și Defileul Jiului!         Dolarul atinge un nou maxim al ultimelor 16 luni         Cum poate fi rezolvată problema trecerii de pietoni mortale de la Sântandrei         CÂT PREŢ POŢI PUNE PE CUVÂNTUL LOR? Costel Avram, administratorul judeţului, se încurcă în minciuni         PROTEST, ZIUA A ŞASEA. Preşedintele Mircea Bobora dă o soluţie cu amânare         Fabrica din Băcia rămâne închisă         Noi dotări pentru pietonala din Hunedoara         LEGE BLOCATĂ. Pensiile minerilor și siderurgiștilor vor fi recalculate. Nu se știe când!         Uzina de mașini de spălat Bosch a primit autorizație de construire. Va fi ridicată în 12 luni         Vernisaj: Orăștia și Marea Unire         Lucrările de pe Autostrada Lugoj – Deva, gata abia în vara anului 2019         A început plantarea arborilor pe centrul pietonal din Hunedoara         Accident rutier în Petroșani