Construcţia autostrăzii Lugoj – Deva, întârziată de lilieci şi castori

Lucrările pe tronsonul Deva (Şoimuş) – Ilia, din Autostrada Lugoj – Deva, au demarat în primăvara anului trecut, iar, recent, Narcis Neaga, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), afirma că exista posibilitatea ca ele să fie finalizate până la sfârşitul lui 2015. Constructorii au avut parte de ghinion, iar şansele ca lucrările să fie terminate mai devreme de vara anului viitor au scăzut.

Şansele ca lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva, cuprins între Ilia şi Şoimuş, să fie inaugurat până la sfârşitul anului 2015 s-au redus, din cauza întârzierilor provocate de situaţii neprevăzute. Recent, Narcis Neaga, directorul CNADNR, afirma că tronsonul de 22 de kilometri ar putea fi realizat în acest an, însă ulterior a revenit mai rezervat, faţă de estimările optimiste. Termenul de finalizare al lotului IV din Autostrada Lugoj – Deva a fost stabilit, la fel ca în cazul celorlalte două tronsoane aflate în lucru, pentru sfârşitul lunii mai din anul viitor.

Pe lotul IV, constructorii s-au confruntat cu o serie de probleme, ieşite din comun. Prima a fost descoperirea unui cimitir, cu peste 300 de morminte, la marginea satul Brănişca, pe traseul autostrăzii. Cimitirul în care au fost înhumaţi cei care mureau în azilul din localitate şi sărmanii din sat, înregistrat ca păşune în studiul de fezabilitate, a fost strămutat. În zona de la ieşirea din Şoimuş, lucrările au fost întârziate de existenţa unei peşteri, în care se presupunea că exista o colonie de lilieci, animale protejate de lege. Trei lilieci se adăposteau în grotă, conform specialiştilor care au cercetat-o şi au monitorizat-o timp de circa un an. Un localnic a reclamat Agenţiei pentru Protecţia Mediului Hunedoara existenţa unor familii de castor, care îşi aveau adăpostul într-un alt loc aflat pe traseul viitoarei autostrăzi, în apropiere de satul Bejan. Sesizarea a întârziat din nou lucrările în zonă. În prezent, constructorii lucrează pe aproape întreg tronsonul de 22 de kilometri între Deva şi Ilia, mai puţin la ieşirea din satul Şoimuş, unde se află patru gospodării care urmează să fie demolate.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cincisprezece − doi =

ACTUALITATE
PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță         Ce șanse mai au proiectele de restaurare din Hunedoara depuse la ADR VEST         DOSARELE „PETRU GROZA”. Răfuielile din presa hunedoreană a anilor interbelici         ÎNGRIJORĂTOR: Numărul diabeticilor nou depistaţi a crescut cu o treime în ultimii patru ani         Bibliotecarul Avram Iancu vrea să străbată înot cei 2.860 de kilometri ai Dunării         Percheziții DIICOT în Hunedoara         SCĂLDĂTOAREA DEVEI. Aqualand, patria politrucilor mufaţi la banul public         Marius Isfan le arată hunedorenilor Deva frumoasă         Hoţii îşi fac de cap în „ţara comandantului Mocanu”. Farmacii şi magazine prădate la Lupeni         Alin Simota se află pe lista interlopilor fugari de un an         Proiect pentru un parc tematic în jurul Castelului Corvinilor         Reparații pe șoseaua Deva – Lugoj         Asigurații nu mai au nevoie de adeverințe de la Casa de Asigurări de Sănătate pentru a beneficia de servicii medicale         Trei incendii au avut loc în Hunedoara         Povestea Râușorului, micul paradis al schiorilor din Retezat         Caritas Petroşani, proiect pentru oamenii străzii         Elevii îngheaţă de frig la o şcoală din Vaţa. Primarul şi fochistul se acuză reciproc         PROBLEMELE CETĂȚEANULUI. Scandal pe locurile de parcare în Deva