Trenuleţul turistic din Hunedoara: ce venituri a adus afacerea controversată de 160.000 de lei

Trenuleţul turistic din Hunedoara a fost achiziţionat în luna mai a acestui an, de administraţa locală, pentru suma de aproximativ 160.000 de lei. Timp de aproape trei luni, tractoraşul Kubota T2 şi cele trei vagoane ale sale au fost nefuncţionale.

Mai mult, achiziţia lor a stârnit reclamaţii în rândul hunedorenilor, nemulţumirile fiind legate de inutilitatea trenuleţului, achiziţionat la mâna a doua. De la sfâşitul lunii iulie, trenuleţul a putut fi văzut la intervale regulate circulând pe străzile municipiului Hunedoara, pe ruta Castelul Corvinilor – Parcul Tineretului. „A adus venituri de 5.500 de lei, numărul celor care au călătorit cu el fiind de 1.100 de persoane”, a informat Primăria Hunedoara.

Cei mai mulţi dintre clienţii mijlocului de transport folosit în scop turistic sunt copiii din Hunedoara. Ei sunt plimbaţi în două vagoane, dintre cele trei achiziţionate de administraţia locală, dar nu pe ruta stabilită iniţial, între Castelul Corvinilor şi Grădina Zoologică, ci pe cea care tranzitează centrul civic al municipiului.

Ce se întâmplă cu celelalte „trenuleţe”
În ultimii ani, în Hunedoara s-a creat o adevărată obsesie pentru „trenuleţul de cale ferată îngustă” – vechea mocăniţă care circula din zona Castelului Corvinilor până la Furnalul de la Govâjdia. Pentru proiectul de reabilitare al liniei ferate înguste Hunedoara – Ţinutul Pădurenilor au militat ani în şir reprezentanţi ai societăţii civile şi simplii localnici, însă autorităţile nu au reuşit implementarea lui până în prezent, în ciuda promisiunilor electorale.

Municipiul a rămas de la mijlocul lunii martie şi fără trafic feroviar pe singura rută disponibilă: Hunedoara – Simeria. Firma privată care administra serviciul de transport de călători pe calea ferată şi-a suspendat activitatea şi nu a ma revenit pe traseu. Calea ferată Hunedoara – Simeria are o istorie aparte. A împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Noaptea bibliotecilor         Hoți de cărbune prinși la furat. Prada a însumat șapte tone de minereu         ALDE vrea să câştige Hunedoara cu „Dezvoltarea judeţului prin turism”         IN MEMORIAM. Nicolae Adam, 10 ani de la „naşterea pentru eternitate”         Accident mortal în Dobra         Păsat şi tocană de oaie la Târgul de produse tradiţionale. Costul: 21.000 de lei         Salvaţi de pe Transalpina         ADMINISTRAŢIE PSD. Şapte ani de jalbe la „Împărăţia” primarului Cazacu din Brad. Degeaba!         Ofertele de restaurare a Castelului Corvinilor vor fi reevaluate         Accident pe DN 66. S-a răsturnat cu camionul         TURISM. Demersuri pentru declararea zonei Vulcan – Pasul Vîlcan staţiune de interes local         Șir de accidente grave pe șoselele Hunedoarei         Accident pe Calea Zarandului din Deva. Un autocar și un autocamion sunt implicate în coliziune         Ministrul Energiei nu ar vrea să renunţe la centralele pe cărbune         150 de ani de activitate corală neîntreruptă în Orăștie         Autobuz implicat într-un accident mortal pe DJ 687 Hunedoara – Deva         ZILELE MAGHIARE DIN JUDEŢUL HUNEDOARA. Au fost decernate premiile ”Barcsay Ákos” 2018         FOTO: Accident grav pe autostradă. Șase mașini au fost implicate, iar șapte oameni au fost răniți         Probleme mari pe listele “Fără penali”. Sute de semnături anulate în Valea Jiului. Primarul Uricaniului, ameninţat cu o plângere penală!         Liga a treia. Victorie pentru CS Hunedoara, eșec pentru Deva