Trenuleţul turistic din Hunedoara: ce venituri a adus afacerea controversată de 160.000 de lei

Trenuleţul turistic din Hunedoara a fost achiziţionat în luna mai a acestui an, de administraţa locală, pentru suma de aproximativ 160.000 de lei. Timp de aproape trei luni, tractoraşul Kubota T2 şi cele trei vagoane ale sale au fost nefuncţionale.

Mai mult, achiziţia lor a stârnit reclamaţii în rândul hunedorenilor, nemulţumirile fiind legate de inutilitatea trenuleţului, achiziţionat la mâna a doua. De la sfâşitul lunii iulie, trenuleţul a putut fi văzut la intervale regulate circulând pe străzile municipiului Hunedoara, pe ruta Castelul Corvinilor – Parcul Tineretului. „A adus venituri de 5.500 de lei, numărul celor care au călătorit cu el fiind de 1.100 de persoane”, a informat Primăria Hunedoara.

Cei mai mulţi dintre clienţii mijlocului de transport folosit în scop turistic sunt copiii din Hunedoara. Ei sunt plimbaţi în două vagoane, dintre cele trei achiziţionate de administraţia locală, dar nu pe ruta stabilită iniţial, între Castelul Corvinilor şi Grădina Zoologică, ci pe cea care tranzitează centrul civic al municipiului.

Ce se întâmplă cu celelalte „trenuleţe”
În ultimii ani, în Hunedoara s-a creat o adevărată obsesie pentru „trenuleţul de cale ferată îngustă” – vechea mocăniţă care circula din zona Castelului Corvinilor până la Furnalul de la Govâjdia. Pentru proiectul de reabilitare al liniei ferate înguste Hunedoara – Ţinutul Pădurenilor au militat ani în şir reprezentanţi ai societăţii civile şi simplii localnici, însă autorităţile nu au reuşit implementarea lui până în prezent, în ciuda promisiunilor electorale.

Municipiul a rămas de la mijlocul lunii martie şi fără trafic feroviar pe singura rută disponibilă: Hunedoara – Simeria. Firma privată care administra serviciul de transport de călători pe calea ferată şi-a suspendat activitatea şi nu a ma revenit pe traseu. Calea ferată Hunedoara – Simeria are o istorie aparte. A împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 + șaptesprezece =

ACTUALITATE
Accident mortal pe DN 7, cu motocicleta         Marius Surgent, deputat ALDE Hunedoara: „În coaliția PSD-ALDE nu s-a discutat niciodată despre modificări la Pilonul II de pensii”         Premii la Concursul Euroregional „Eugen Cuteanu”-Timişoara         Ștrandul din Hunedoara se deschide în 1 iunie         Cupa Ioan Corvin         Au început lucrările de reabilitare a Străzii Gheorghe Barițiu         Trofeul Micului Cititor         Poliţiştii au confiscat peste 80 de metri cubi de lemne         Zeci de oameni au căutat un bătrân dispărut în munți         Povestea hunedoreanului Ioan Cosmescu, inventatorul devenit faimos în SUA         Peste 80 de absolvenți ai Colegiului Tehnic ”Transilvania” și-au luat rămas bun de la anii de liceu         ,,Sportul devean în acțiune” a ajuns la final         Accident la intrare în Deva         Șoferul unui camion cu rumeguș a blocat traficul pe DN 66         Concurs controversat în administrația locală         Infrastructură/ “Drumul lui Mihai Viteazul” – investiția spre nicăieri         Tragedie la Mina Livezeni: un miner a murit strivit de o piesă de 150 de kilograme         DOCUMENTAR. Calea ferată Deva – Brad, realizată în 50 de ani şi distrusă după un deceniu         Sinucidere în centrul Devei         Agenția Națională de Integritate l-a găsit pe Robert Muszic în conflict de interese