Trenuleţul turistic din Hunedoara: ce venituri a adus afacerea controversată de 160.000 de lei

Trenuleţul turistic din Hunedoara a fost achiziţionat în luna mai a acestui an, de administraţa locală, pentru suma de aproximativ 160.000 de lei. Timp de aproape trei luni, tractoraşul Kubota T2 şi cele trei vagoane ale sale au fost nefuncţionale.

Mai mult, achiziţia lor a stârnit reclamaţii în rândul hunedorenilor, nemulţumirile fiind legate de inutilitatea trenuleţului, achiziţionat la mâna a doua. De la sfâşitul lunii iulie, trenuleţul a putut fi văzut la intervale regulate circulând pe străzile municipiului Hunedoara, pe ruta Castelul Corvinilor – Parcul Tineretului. „A adus venituri de 5.500 de lei, numărul celor care au călătorit cu el fiind de 1.100 de persoane”, a informat Primăria Hunedoara.

Cei mai mulţi dintre clienţii mijlocului de transport folosit în scop turistic sunt copiii din Hunedoara. Ei sunt plimbaţi în două vagoane, dintre cele trei achiziţionate de administraţia locală, dar nu pe ruta stabilită iniţial, între Castelul Corvinilor şi Grădina Zoologică, ci pe cea care tranzitează centrul civic al municipiului.

Ce se întâmplă cu celelalte „trenuleţe”
În ultimii ani, în Hunedoara s-a creat o adevărată obsesie pentru „trenuleţul de cale ferată îngustă” – vechea mocăniţă care circula din zona Castelului Corvinilor până la Furnalul de la Govâjdia. Pentru proiectul de reabilitare al liniei ferate înguste Hunedoara – Ţinutul Pădurenilor au militat ani în şir reprezentanţi ai societăţii civile şi simplii localnici, însă autorităţile nu au reuşit implementarea lui până în prezent, în ciuda promisiunilor electorale.

Municipiul a rămas de la mijlocul lunii martie şi fără trafic feroviar pe singura rută disponibilă: Hunedoara – Simeria. Firma privată care administra serviciul de transport de călători pe calea ferată şi-a suspendat activitatea şi nu a ma revenit pe traseu. Calea ferată Hunedoara – Simeria are o istorie aparte. A împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

unu × patru =

ACTUALITATE
LA UN AN DE LA MARELE TUN. Hoţia de la Apa Prod rămâne în scriptele firmei         MERGE ULCIORUL LA APĂ ÎN ŞOIMUŞ. Primarul Mihai Irimie are trei luni să-şi aranjeze „ploile”         Cum arată Gara Brad după cinci luni de renovare         Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj         A fost deschis Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”