Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

De peste jumătate de an, gara municipiului Hunedoara este pustie. La mijlocul lunii martie a fost suspendată activitatea societăţii Regiotrans, care nu a mai primit certificatul de siguranţă feroviară, iar transportul de călători pe ruta feroviară Hunedoara – Simeria a fost sistat pe o perioadă nedeterminată. Regiotrans şi-a reluat activitatea pe alte trasee, însă nu şi la Hunedoara, unul dintre motive fiind lipsa clienţilor.
Între timp, peste gara Hunedoarei s-a lăsat o linişte deplină, tulburată din când în când doar de maidanezii care se plimbă printre liniile ferate acoperite cu buruieni şi se odihnesc pe caldarâmul altădată ocupat de mulţimile impresionante de călători, navetişti de la Hunedoara şi Simeria, în Combinatul siderurgic.

Clădirea gării, un adevărat monument de arhitectură, are majoritatea încăperilor puse sub lacăt. Unele dintre ele, cum este spaţiul fostului restaurant CFR, au fost devastate, iar aici se adăpostesc uneori oameni ai străzii. Cele două fresce reprezentative pentru istoria recentă a Hunedoarei se degradează treptat din cauza igrasiei. Printre ţiglele acoperişului se revarsă apa de ploaie, pereţii i s-au scorojit, geamurile sunt murdare, iar multe dintre ele sunt sparte. În apropierea gării, vechea autogară a Hunedoarei se află, de asemenea, într-o stare dezastruoasă. Între cele două locuri, câteva birturi au falimentat şi chioşcurile lor sunt demontate. Situaţia staţiei CFR s-ar putea îmbunătăţi.

„Sperăm că din luna decembrie, o dată cu noul mers al trenurilor, să fie reluată circulaţia trenurilor de călători pe ruta Hunedoara – Simeria”, a declarat Florin Tripon, administrator al gării.

Localnicii şi autorităţile din Hunedoara au solicitat Ministerului Transporturilor repunerea în funcţiune a traficului feroviar de călători pe traseul Hunedoara – Simeria, însă unul dintre răspunsurile primite a fost că societatea CFR nu are suficiente locomotive şi vagoane. Cel mai probabil, un operator privat va continua activitatea, în locul Regiotrans.

Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884. Cei aproape 20 de kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

  1. Simona Dixon

    E business … ce nu merge falimenteaza. Era si normal in secolul XXI…. acum, cand viitorul e avionul si fiecare familie au 2-3 masini…era de asteptat. Era trenului a apus.

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cincisprezece + doisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Soarta minelor Lupeni şi Lonea e pecetluită. Nici măcar nu sunt luate în calcul în Strategia Energetică a României         Tânăr prins la furat în Hunedoara         Zilele Maghiare din Județul Hunedoara – 22-30 septembrie 2018         Episcopia Devei și Hunedoarei a câștigat procesul pentru numele și imaginea duhovnicului Arsenie Boca         Arborii de pe Bulevardul Corvin au fost extrași, pentru noua pietonală. Vor fi plantați alții în locul lor         Copilă de 10 ani, rănită pe trecerea de pietoni         Accident grav în Deva         Nicio speranță pentru gara Hunedoarei și pentru calea ferată spre Simeria, la șase luni de la închidere         CEH furnizează servicii de sistem de cel puţin 400 MW până în 2020         O seară de astronomie, airsoft pe timp de noapte și concert rock în Cetatea Devei         Expoziție la muzeu: „Frumusețea neconvențională. Arta tatuajului”.         Mircea Nistor a fost propus cetățean de onoare al județului Hunedoara         Lansare de carte: Dumitru Tâlvescu, volumul de versuri „Prosperia”         PE MINUS/ Rectificare de buget negativă la Lupeni. Primarul vrea să meargă în instanţă!         SALVARE LA ÎNĂLŢIME/ Simulare de cutremur la Vulcan. Cum a decurs exerciţiul         Super-tunelul construit la Orăștie, pe magistrala feroviară de mare viteză         Bani europeni pentru reabilitarea termică a blocurilor din Deva         Cronica unei ecologizări mânjite populist de primarul Cazacu         „Găinarii” lemnelor de foc amendați de Poliție         A secat complet Lacul Săulești