Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

De peste jumătate de an, gara municipiului Hunedoara este pustie. La mijlocul lunii martie a fost suspendată activitatea societăţii Regiotrans, care nu a mai primit certificatul de siguranţă feroviară, iar transportul de călători pe ruta feroviară Hunedoara – Simeria a fost sistat pe o perioadă nedeterminată. Regiotrans şi-a reluat activitatea pe alte trasee, însă nu şi la Hunedoara, unul dintre motive fiind lipsa clienţilor.
Între timp, peste gara Hunedoarei s-a lăsat o linişte deplină, tulburată din când în când doar de maidanezii care se plimbă printre liniile ferate acoperite cu buruieni şi se odihnesc pe caldarâmul altădată ocupat de mulţimile impresionante de călători, navetişti de la Hunedoara şi Simeria, în Combinatul siderurgic.

Clădirea gării, un adevărat monument de arhitectură, are majoritatea încăperilor puse sub lacăt. Unele dintre ele, cum este spaţiul fostului restaurant CFR, au fost devastate, iar aici se adăpostesc uneori oameni ai străzii. Cele două fresce reprezentative pentru istoria recentă a Hunedoarei se degradează treptat din cauza igrasiei. Printre ţiglele acoperişului se revarsă apa de ploaie, pereţii i s-au scorojit, geamurile sunt murdare, iar multe dintre ele sunt sparte. În apropierea gării, vechea autogară a Hunedoarei se află, de asemenea, într-o stare dezastruoasă. Între cele două locuri, câteva birturi au falimentat şi chioşcurile lor sunt demontate. Situaţia staţiei CFR s-ar putea îmbunătăţi.

„Sperăm că din luna decembrie, o dată cu noul mers al trenurilor, să fie reluată circulaţia trenurilor de călători pe ruta Hunedoara – Simeria”, a declarat Florin Tripon, administrator al gării.

Localnicii şi autorităţile din Hunedoara au solicitat Ministerului Transporturilor repunerea în funcţiune a traficului feroviar de călători pe traseul Hunedoara – Simeria, însă unul dintre răspunsurile primite a fost că societatea CFR nu are suficiente locomotive şi vagoane. Cel mai probabil, un operator privat va continua activitatea, în locul Regiotrans.

Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884. Cei aproape 20 de kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

  1. Simona Dixon

    E business … ce nu merge falimenteaza. Era si normal in secolul XXI…. acum, cand viitorul e avionul si fiecare familie au 2-3 masini…era de asteptat. Era trenului a apus.

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − 16 =

ACTUALITATE
Mica Unire în anul Centenarului         Preşedintele Bobora se ascunde după fusta unui directoar administrativ în cazul abuzului de la Sanatoriul Geoagiu         Cursuri gratuite la Biblioteca Județeană „Ovid Densusianu” Hunedoara-Deva         Ziua Unirii Principatelor Române – Programul complet al manifestărilor         Cele opt hectare de teren de la marginea Hunedoarei au fost vândute         Ce soartă va avea ultima școală din Bulzeștii de sus: șapte copii mai învață aici         Patru statui noi în Hunedoara         Mărturii în dosarul matriței din Sarmizegetusa Regia         Elevă călcată de mașină pe trecerea de pietoni         Podul rutier peste Strei, din orașul Călan, va fi refăcut         Prins la furat de lemne cu camioneta         L-au acuzat degeaba. Medicul Bende Barna Gavril a câștigat procesul cu ANI         TEATRU LA PRIMARIA DEVA. Oancea vs. Mareş, „Ce formidabilă harababură”         Femeie rănită grav de mașina scăpată de sub control, care a intrat pe trotuar         Încă un an eșuat pentru furnalul de la Govâjdia, cel mai vechi din România         Localnicii își bat joc de cea mai spectaculoasă cascadă cu ape termale         Atenție! Se montează parapeți pe DN 7, la ieșirea din Deva și în Mintia         Agresiune într-o școală din Călan         Hunedoreni reținuți în dosarul jafului vagoanelor de cărbune         Peste 100 de candidați pe posturile de ofițeri și agenți de poliție