15.8 C
Deva
vineri, martie 29, 2024

Profesori hunedoreni în schimb de experiență în Turcia

 

În perioada 30 ianuarie 2016 – 6 februarie 2016, trei profesori de la Liceul Teoretic Teglas Gabor din Deva, profesorii Fodor Edit, Dincă Raluca Iulia și Michi Anamaria, prin intermediul Programului Erasmus+, proiectul având titlul „Instrumente de evaluare utilizate în dezvoltarea competențelor profesionale ale elevilor lucrători în cadrul serviciilor turistice de bază”, au participat la un schimb de experiență cu instituția Tourism Training Center din stațiunea Fethiye, Turcia.

 

Obiectivul principal al proiectului și al acestei vizite, a fost valorificarea acestuia prin colectarea instrumentelor de evaluare, a metodelor și strategiilor de predare, în vederea creșterii calității instruirii elevilor, respectiv dezvoltarea unei rețele internaționale de parteneriat în domeniul formării profesionale pentru dezvoltarea instituției școlare.

Parteneriatul dintre reprezentanții celor două instituții, Tourism Training Center din Fethiye și Liceul Teoretic Téglás Gábor din Deva a favorizat studierea și adunarea unor instrumente de evaluare utilizate în institutul gazdă, fapt ce condus la îmbogățirea experienței în domeniul serviciilor turistice de bază.

Beneficiile schimbului de experiență au avut impact pentru ambele instituții partenere, întrucât s-a facut o comparație a acestor instrumente de evaluare utilizate în aceste două instituții de învățământ, asimilându-se noi modele didactice de evaluare pe care le vor aplica elevilor. Profesorii paarticipanți și-au îmbunătățit competențele didactice și pedagogice prin schimbul de bune practici.

Timp de o săptămână, au avut ocazia de a cunoaște principiile de funcționare ale institutului Tourism Training Center, de a afla informații importante despre sistemul de învățământ din Turcia, de a dezvolta o rețea interanțională de parteneriat cu Turcia în domeniul formării profesionale pentru dezvoltarea instituției școlare, dar și de a vizita, în timpul liber, principalele obiective turistice ale stațiunii Fethiye pentru a găsi răspuns la motivele pentru care turismul în această țară are standarde ridicate. Profesori hunedoreni în schimb de experiență în Turcia

 

Ziua de luni, 01.02.2016, a început cu dreptul, primii pași în cadrul institutului Tourism Training Center fiindu-le ghidați de către ospitaliera gazdă, în persoana directorului acestuia, profesor dr. Ӧzekin Murat care le-a prezentat instituția pe care o conduce. Au aflat că prof. dr. Ӧzekin Murat coordonează atât activitatea institutului din Fethiye, cât și alte două filiale din Dalaman și Marmais. Le-au fost prezentate informații despre sistemul educațional turcesc, dar și despre bogata ofertă profesională a instituției gazdă. Oferta educațională este în strânsă legătură cu cererile actuale ale pieței muncii, fapt pentru care se realizează numeroase sondaje de opinie în legătură cu necesitățile pieței și ale elevilor.

Tot în această zi, au avut privilegiul de a asista la o lecție deschisă de SPA și Wellness. S-a putut remarca faptul că se lucrează cu puțini cursanți într-o grupă și, astfel, coordonatorul activității se poate ocupa foarte bine de fiecare în parte. Au remacat, de asemenea, tehnologia modernă, dotările acestei clase-laborator, dar și ale altora, care au uimit prin dimensiunile reduse, datorită faptului că se lucrează eficient, cu un număr mic de cursanți.

A avut loc o discuție liberă prin care s-a făcut o analiză comparativă a celor două sisteme de învățământ, turcesc și românesc, observându-se numeroase similitudini, dar și diferențe. Astfel, în Turcia, în învățamântul obligatoriu sunt cuprinse 12 clase, comparativ cu 10 clase obligatorii în învățământul românesc, iar elevii au ales să poarte uniforme. În plus, în învățământul vocațional există nu mai puțin de 130 de calificări profesionale. Încă din 2004, Ministerul Educației a implementat o reformă prin care, ECVET a pus bazele învățământului profesional.

Printre altele, un exemplu de conversie profesională care a fost adoptată, acordă nivelurilor 2,3,4 de calificare creditele corespunzătoare, iar in Turcia, sloganul VET este: Îmbunătățim! Inovăm! Facem lucrurile cum trebuie!

A doua zi a mobilității a debutat cu un focus- grup având ca temă ”Catering corelat cu nevoile pieței de muncă și îndeplinirea provocărilor curente în cadrul modulelor de turism și ospitalitate”. S-au discutat aspecte privind analiza nevoilor pieței muncii și despre provocările actuale ale instrumentelor de evaluare și măsurarea criteriilor de performanță. De asemenea, am analizat fișele de evaluare colectate în urma asistenței la lecția deschisă din ziua precedentă, iar apoi au fost elaborate fișe de evalaure prin observație curentă și sistematică a comportamentului și activității cursantului. A fost interpretată eficacitatea acestor instrumente. De asemenea, s-a analizat impactul proiectului în derulare pe diferite domenii și niveluri. La această masă rotundă au participat alături de profesorii din mobilitate cadrele didactice din Departamentul Tehnic: dr. Ӧzekin Murat, Demirag Melike, Ӧzlap Hayrettin și Șenol Demiray.

În a treia zi a stagiului de mobilitate, a putut fi observată o lecție susținută de viitori bucătari, în cadrul căreia aceștia au pregătit diferite feluri de mâncare după rețete tradiționale turcești. Pe parcursul acestei lecții au putut observa și analiza metodele de predare, manualele pe care cursanții le folosesc, diferite tipuri de teste de evaluare și criteriile de performanță și clasificare. Au studiat metodologiile de practică și activitățile de experimentare socială ca parte integrantă a diferitelor unități de învățare. Au putut remarca lucrul în echipă, proiectele individuale, metodele de oferire a feed-back-ului în lecția observată. Au participat la elaborarea unei fișe de observație, a unor fișe de lucru, fișe de autoevaluare, teste de evaluare cu itemi multilpi, itemi pereche, întrebări structurate pentru lucrătorii și chelnerii din domeniul hotelier, servicii de restaurant și în cadrul agențiilor de turism la modulele cu denumirea ”Tranziția de la școală la locul de muncă pentru lucrul în echipă”, și ”Relații publice în Agenția de Turism-Pregătire practică în cadrul Agenției de Turism”. La toate aceste activități colaboratorii au fost profesorii de la Departamentul Tehnic, prof. dr. Ӧzekin Murat, Serkam Doven, Mehmet Küsmez și Gokhan Ankarali.

În penultima zi a mobilității, au vizitat Yakut Akademy din Fethyie unde au observat alte două lecții deschise, una de hairstyling și una de make-up. Datorită faptului că fiecare hotel de 4 sau 5 stele oferă astfel de servicii, aceste cursuri sunt solicitate din plin, devenind o necesitate. În plus, am avut posibilitatea de a analiza tipurile de instrumente de evaluare utilizate în timpul acestor ore. Mai mult decât atât, în timpul unui focus-grup au discutat despre integrarea abordării centrate pe elev cu aplicabilitate în elaborarea instrumentelor de evaluare, învățarea bazată pe proiecte individuale. În timpul asistenței la workshop au elaborate fișele de observație, fișele de lucru, fișele de autoevalaure cu itemi multipli, cu itemi dubli, cu itemi de completare, itemi pereche, itemi cu întrebări structurate pentru modulele turistice. Participanții au fost ghidați la aceste activități de către prof. dr. Ӧzekin Murat, Seyhan Ӧzgur și Melike Demirag.

Ultima zi a mobilității a fost ziua concluziilor în care în cadrul unei mese rotunde s-au prezentat fișele de evaluare.

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/