Oficialii Direcţiei de Patrimoniu a CFR au uitat ce au promis. Amenajarea unui muzeu la Depoul de locomotive de la Petroşani, lăsată în aşteptare

Au promis tot sprijinul, dar au uitat ulterior de ideea ce dădea spreanţe de renaştere secularului depou de locomotove de la Petroşani.

 

depoul-de-locomotive-cfr-petrosani-implinit-100-de-ani1354541173În urmă cu doi ani, oficialii din cadrul Dirceţiei de Patrimoniu a CFR asigura autorităţile locale şi judeţene din Hunedoara de tot sprijinul în vederea realizării unui muzeu CFR la Petroşani, într-o fală a Depoului de Locomotive de la Petroşani. O idee lansată de autorităţi, în urmă cu aproape doi ani, dar care pentru realizarea ei are nevoie de acceptul şi sprijinul celor de la Direcţia de Patrimoniu. „E adevărat, aşa cum am spus, ar fi grozat să facem un muzeu al CFR, pentru că este încă un punct de atracţie pentru această zonă. Însă, cei de la CFR, de la Patrimoniu, nu au mai spus nimic, nu ne-au mai contactat”, a declarat preşedintele CJ Hunedoara, Mircea Ioan Moloţ. În decembrie 2012, odatră cu împlinirea a 100 de ani de la darea în folosinţă a depoului, s-a vorbit în premieră despre acest proiect. „Acum 100 de ani la Petroşani se deschidea aceste depou. Era unul dintre cele mai moderne, nu numai din România, şi dacă astăzi, din păcate, activitatea în cadrul acestui depou s-a redus foarte mult noi suntem datori să repunem în valoare ceea ce mai avem acolo şi, cu sprijinul Consiliului Judeţean şi al Consiliului Local sper să reuşim acest lucru şi astfel va fi un nou obiectiv turistic pe harta Văii Jiului”, spunea atunci primarul Petroşaniului, Tiberiu Iacob Ridzi. Şi, tocmai pentru ca istoria să meargă mai departe.

Hala mai aşteaptă exponatele

A fost lansată ideea ca, într-o hală a depoului, să se amenajeze primul muzeu CFR din ţară, evident în colaborare cu CFR şi cu Direcţia de Patrimoniu, Numai că doar oficialii locali mai vorbesc despore acest proiect. Cei de la patromoniu au uitat, pesemne, de el, imediat cum au întors spatele Văii Jiului, deşi o mână întinsdă spre zona ce are atâta nevoie de sprijin era binevenită! Astăzi, la mai bine de 100 de ani de la construcţia depoului de locomotive din Petroşani, doar bătrânele locomotive cu abur dezafectate şi amplasate în curte mai vorbesc despre vremurile de glorie ale transportului pe cale ferată. Istoria se poate şterge, însă, chiar mai repede decât a fost scrisă dacă ideile de valorificare a trecutului nu sunt şi materializate.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 − 13 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Cetatea Blidaru, locul de vis din patrimoniul UNESCO, ignorat de autorități         Vârstnic jefuit în scara blocului         Lansare de carte         Zilele icoanei încep la Deva         Transporturi agabaritice pe ruta Nădlac – Hunedoara         Salonul Hunedorean al Cărții în anul Centenarului         Sarmizegetusa Regia, în imagini de poveste         Ucigașul celor două femei din Balomir adus în instanță. Detaliile crimelor înfiorătoare săvârșite de tânăr         Ședință la Prefectură pe tema drumurilor din județ         Accident rutier grav în Deva         (P) We are more than work! – Falk Pruscha, fost CEO al Star Transmission şi Star Assembly, ne împărtăşeşte impresiile experienţei sale în România         Retrocedarea terenurilor din Retezat a dus la închiderea complexului Pietrele         Accident grav în Deva, produs la beție         Ambasadorul SUA a primit cheia municipiului Hunedoara         Telecabina de la Cetatea Devei rămâne oprită         Primarul Florin Oancea propune Deva în „Alianța Vestului”         Reabilitarea centrului istoric al Devei – fază finală de aprobare a PUZ         Motivarea sentinței în dosarul comorilor dacice. Cum a scăpat de închisoare interlopul sârb care a traficat brățările de aur         VIDEO Momente groaznice la meciul de kick-boxing dintre Endre și Tolea Ciumac         Topul petrecerilor „de sezon” pe bani publici: tocana împărțită de primar și recitaluri costisitoare