Expediţie 4X4 spre nordul Siberiei. Ultimele pregătiri pentru iarna polară la Întorsura Buzăului

Cu scopul de a realiza reportaje şi documentare despre gulagurile staliniste dar şi iarna siberiană, un echipaj de opt temerari şi trei maşini, pleacă pe un traseu de aproape 30.000 de kilometri, care va ajunge la 500 de kilometri de Cercul Polar

Condiţii extreme, surprinse într-un documentar

siberia  atach (2)“Încercăm să traducem în româneşte limbajul natural al Siberiei de Nord, a simţi condiţiile vitrege de viaţă din taigaua şi tundra rusească, pentru a ne apropia încă o dată de Rusia cea nemărginită. Avem ca scop atât realizarea unui documentar şi a unui fotoreportaj cu cele câteva lagăre din gulagul stalinist, în ruină, dar încă prezente în mijlocul acestei închisori naturale, cât şi realizarea unui film documentar a unui reportaj fotografic şi a unei publicaţii editoriale despre iarna extremă siberiană, despre aşezările parcurse şi despre evenimentele petrecute”, spune Sebastian Popescu, membru al expediţiei şi fondator al Clubului de Offroad Discovering Transylvania. Echipajul va filma material pentru o serie de cinci episoade ce vor fi trasmise pe DigiWorld, dar vor efectua şi fotografii pentru o expoziţie foto inedită la studioul F64 din Bucureşti.

Ultimele pregătiri, în cel mai rece punct din România

Pregătirile pentru expediţia îngheţată sunt în toi, la sfârşitul săptămânii viitoare, cei opt coechipieri urmând să petereacă un weekendul la Întorsura Buzăului, cel mai rece punct din România, unde temperaturile au scăzut săptămâma trecută sub -35 de grade Celsius. Acolo se vor face ultimele teste pentru maşini, echipament dar şi condiţiile de înoptat sub cerul liber. “Nu spunem neapărat că vom dormi afară, dar dacă se va strica o maşină şi vom fi nevoiţi să dormim în cort, trebuie să fim pregătiţi. Avem echipament pentru condiţii extreme, produs de o firmă românească, ce au fost testate în Himalaya, ce rezistă până la – 60 de grade şi bocanci speciali, comandaţi din Statele Unite ce au ca limită -73 de grade. Cele trei maşini de teren Toyota LandCruiser sunt izolate complet, iar parbrizul şi geamurile vor fi dublate, pentru a nu se pierde cădura din interior. Estimăm că 95 la sută din expediţie îl vom petrece în maşină, în condiţiile în care afară se vor înregistra în medie cam -53 de grade Celsius”, mai spune Sebastian Popescu.

Din cei peste 28.000 de kilometri, aproape 4.000 vor fi parcurşi pe drumuri de iarnă, schimbarea cauciucurilor urmând să fie făcută de cele patru maşini de teren la Moscova, urmate de o revizie tehnică serioasă, ce va fi efectuată pe parcurs.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − șaisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
APEL UMANITAR. Doi frați au rămas pe drumuri după o tragedie cumplită         Elevii de la școlile din Deva au ales Poliția Locală de ,,Ziua meseriilor”         Sărbătoare la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Rudolf Steiner” Hunedoara         Fântâna muzicală din centrul Devei – în pregătire pentru conservare         Simpozion științific la Muzeul din Deva         Deva24 are peste 1000 de utilizatori         Accident rutier în Bănița         Hunedorean prins după o tâlhărie comisă în Franța         Ziua Porţilor Deschise la Tribunalul Hunedoara         Petiție pentru eliberarea ursului Baloo, aflat de aproape 20 de ani în stațiunea Straja         Recordul de turiști la Ulpia Traiana Sarmizegetusa: mulți încă o confundă cu Sarmizegetusa Regia         Alunecare de teren pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva         Hotărâre. Drumuri județene închise pe perioada iernii         Cea mai sălbatică zonă a fostei mocănițe a Hunedoarei a devenit traseu educativ         Cum va fi iluminată festiv Hunedoara de sărbători         Cursanții de limbă chineză la momentul bilanțului         Președintele PSD Hunedoara, Laurențiu Nistor, în conflict de interese. Sentința este definitivă!         DISPONIBILIZĂRI. 70 de angajați ai CEH pleacă din sistem. Unii ajung direct în șomaj!         De ce au întors armele sindicatele? Au admis inițial insolvența CEH, acum o resping!         Transalpina va fi închisă