DUPĂ ACŢIUNEA CIVITAS. Semafoarele „inteligente” ale Devei intră la reeducare

Peste 400 de deveni şi-au pus semnătura pe petiţia prin care Grupul „CIVITAS” solicită modificări la sistemul de semaforizare. Reprezentanţii Grupului au avut, ieri, o întâlnire cu autorităţile locale. Primarul Devei promite să găsească o soluţie tehnică pe care să o aducă în dezbatere publică

semaforizare

Acţiunea Grupului de Iniţiativă CIVITAS privind sistemul de semaforizare din municipiu s-a încheiat, ieri, printr-o întâlnire cu autorităţile publice, întâlnire la care a fost prezentată petiţia semnată de peste 400 de deveni nemulţumiţi de „inteligenţa” semafoarelor plantate în oraş.

Semafoare inteligente şi nu prea…

Mult lăudatul sistem de management al traficului rutier din municipiul Deva este mai puţin inteligent decât se aşteptau locuitorii urbei. S-a dovedit că bătrânii şi ologii în cârjă, ori persoanele cu dizabilităţi nu pot trece strada în zona pieţei fără să-i prindă culoarea roşie pe carosabil. În schimb timpul de aşteptare pentru pietoni este exagerat de mare. Nefericita explicaţie a fostului purtător de cuvânt de la Primăria Deva cum că semaforizarea a fost gândită pentru maşini, nu pentru pietoni, a sporit indignarea devenilor. În acest context a apărut iniţiativa Grupului CIVITAS.

semaforizare bota„Această campanile s-a dorit, şi se doreşte, a veni în întâmpinarea unor nevoi ale tuturor participanţilor la trafic. Dincolo de semnăturile şi implicarea tuturor celor participanţi la campanie, fie pietoni, fie şoferi, fie biciclişti, toţi locuitorii Devei sau cei care într-un mod sau altul au contact cu sistemul de management al traficului din Deva, considerăm că aceştia trebuie respectaţi prin condiţii cât mai bune ale serviciilor oferite”, susţine Marius Bota, de la Grupul CUVITAS.

Propunerile Grupului CIVITAS

Petiţia „Modificări la sistemul de semaforizare” nu a fost doar un avertisment dat autorităţilor, ci şi o acţiune de identificare a soluţiilor de „reeducare” a sistemului inteligent de semaforizare. „1. Creşterea timpului de „verde” la semafoarele ce dau acces în arterele principale, de la aproximativ 22 secunde la 30-35 secunde, fapt ce va duce la timpi mai mici de aşteptare pentru pietoni şi şoferi. 2. Reducerea timpului de aşteptare la semafoarele pietonale cu buton, de la aproximativ 4 minute, cât este în prezent, la 2-2,5 minute, timp suficient atât pentru şoferi să poată opri din timp, dar mai ales ajutător pentru pietoni. 3. Setarea semafoarelor pe galben clipitor în intervalul orar 22-6 pe timpul zilelor de lucru, respectiv 20-6 pe timpul weekend–ului, având în vedere traficul redus din aceste perioade, cât şi posibilitatea atenuării zgomotelor emise de semafoare, deranjante, pe timpul nopţii, pentru locatarii din imediata lor vecinătate. 4. Setarea semafoarelor (acolo unde este posibil) pe direcţii de mers spre stânga. 5. Cele cinci semafoare de pe strada Mihai Eminescu între Casa de Cultură şi Poliţie să fie sincronizate pe mersul înainte, deoarece pleci de la un semafor şi următorul este pe roşu şi aşa se întâmplă la toate cinci semafoarele”, se arată în petiţia adresată primarului Devei de Grupul CIVITAS.

Va fi dezbatere publică

„Domnul primar ne-a comunicat disponibilitatea dumnealui de a prezenta aceste solicitări celor în măsură a le analiza şi găsi o soluţie, în speţă, direcţia tehnică, Poliţia Locală şi Rutieră, specialişti din domeniu, iar după ce se va oferi un răspuns din partea lor, va fi organizată o dezbatere publică pe această temă. Propunerile şi soluţiile prezentate de către noi nu sunt limitative sau perfecte. Credem că buna credinţă a celor responsabili în găsirea unor soluţii, va duce la îmbunătăţirea traficului din Deva, în acele puncte sensibile”, mai spune Marius Bota.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 + 16 =

ACTUALITATE
Doi jandarmi au salvat o femeie din mâinile unui jefuitor         Proiectul vânzării terenului de 80.000 de metri pătrați unei companii germane a fost respins         Angajații APIA Hunedoara au continuat protestul         Hunedoara anilor 1960, descrisă de scriitori: orașul uriaşului complex de uzine unde fierbe în clocot oţelul         Brandul Sense anunta mari reduceri de Black Friday         Un vârstnic de 95 de ani a fost jefuit         Imagini de pe șantierul Lotului IV al autostrăzii Lugoj – Deva. Cum s-a lucrat         O companie germană va deschide o fabrică în Hunedoara         CUM DISPAR COMORILE SATELOR. Bisericile de lemn ale Hunedoarei stricate de proiectele de restaurare         Raportul IPJ. Ultima lună din mandatul fostului șef al IPJ Hunedoara, Liviu Dumitru         Cursele de taxi mai scumpe cu un leu pe kilometru în Hunedoara         Peste 1.000 de salariaţi disponibilizaţi de la CEH vor primi plăți compensatorii         Tinerii sunt invitați de IPJ Hunedoara să devină polițiști         Angajată APIA condamnată la închisoare         Fost șef al CNADNR trimis în judecată pentru abuz în serviciu         Nouă ani de la marea tragedie din Mina Petrila         Târgul de Iarnă își deschide porțile în Deva         Elevă de 17 ani dispărută de la domiciliu         Miercuri începe Postul Naşterii Domnului         Caz șocant în Hunedoara. Bărbat spânzurat în scara blocului