Demersuri eşuate. CNADNR nu deschide Defileul Jiului mai mult de două ore pe zi!

Închiderea completă a Defileului Jiului timp de 6 zile pe săptămână nu respectă nici măcar avizul de principiu emis de conducerea IPJ Hunedoara. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale rămân, însă, neclintiţi în decizia lor, mai ales că sunt în întârziere cu lucrările, finanţate din fonduri europene.

defileu.inchisOficialii CNDNR nu dau înapoi nici măcar un pas când vine vorba despre restricţiile de circulaţie impuse pe Defileul Jiului, pe tronsonul Bumbeşti Jiu – Petroşani. În urma solicitărilor venite din partea comunității locale din Valea Jiului, şi Prefectul județului Hunedoara, Sorin Vasilescu, a făcut demersuri prin care a solicitat ca restricțiile de circulație pe DN 66, între localitățile Bumbești Jiu și Petroșani, să fie aplicate numai trei zile pe săptămână, respectiv marți, miercuri și joi, așa cum se prevede în avizul de principiu emis de Srviciul Rutier din cadrul IPJ Hunedoara. Practic, reprezentanţii IPJ Hunedoara au scris negru pe alb că „închiderea tronsonului de drum va fi instituită în zilele de marţi, miercuri şi joi, în intervalul orar 8.00 – 20.00  cu întrerupere între orele 13.00 -14.00 pentru autovehiculele cu masa totală autorizată  mai mică sau egală cu 7,5 tone”. În schimb, autovehiculele mai mari, conform aceluiaşi aviz de principiu, ar fi urmat să traziteze Defileul Jiului doar noaptea şi asta până în data de 15 noiembrie.

CNADNR nu dă înapoi

Numai că avizul de principiu a rămas…exact de principiu, iar cei de la CNADNR au aplicat restricţiile aşa cum au stabilit singuri. Adică de luni până sâmbără, în intervalul orar 6.00 – 12.00, respectv 14.30 – 20.30, până în data de 15 iunie a.c. Iar la adresa înaintată de prefectul judeţului Hunedoara, directorul general al CNADNR, Narcis Ştefan Neaga, a demonstrat că rămâne neclintit. „Respectuos vă aducem la cunoştinţă că se va respecta programul de închidere a traficului în fiecare zi de luni până sâmbătă”, i-a răspuns directorul general al CNADNR prefectului hunedorean. Şi totul în beneficiul şi pentru siguranţa participanţilor la trafic, susţine executantul lucrării de pe Defileu. Astfel, CNADNR arată că, dacă nu s-ar lucra în acest ritm intens, nu s-ar putea încadra în termenele stabilite în contractul de finanţare, proiectul fiind susţinut din Fondul European de Dezvoltare Regională. În plus, Neaga mai arată că lucrările nu se pot executa sub trafic din cauza pericolului mare de accidente pentru cei care ar tranzita zona. De asemenea, mai arată CNADNR, platforma drumului este foarte îngustă, în unele secţiuni mai mică de 6 metri, şi nu încap şi utilaje, şi soferii, neexistând nici posibilitatea realizării unor variante ocolitoare. Motive sunt destule şi majoritatea ţin de procesul de execuţie a lucrărilor, tarnsportul şi mişcarea materialelor, aşa că CNADNR rămâne ferm pe poziţie şi nu deschide traficul mai mult decât a convenit deja.

Eforturi în zadar

De precizat că, înainte de demararea programului de execuţie, oficialii Consiliului Judeeţan Hunedoara au solicitat revenirea asupra programului de restricţii de pe Defileul Jiului. În plus, doi consilieri judeţeni – Adrian David şi Adrian Zvâncă – au lansat chiar şi o petiţie on-line în acest sens, în timp ce primarii din Valea Jiului au redactat un memoriu comun prin care cereau ca Valea Jiului să nu fie izolată, însă toate demersurile au fost zadarnice.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × patru =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Comunicat de presă (P): Senatoarea PNL, Carmen Hărău: Educația și cercetarea sunt scoase din agenda curentă a PSD         Imagini aeriene de pe Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva. Când va fi inaugurat         CE RĂMÂNE DUPĂ RAPORTĂRILE MĂREŢE. Incompetenţa şi angajările „pe pile” falimentează turismul hunedorean         Orchestra Metropolitană București concertează la Castelul COrvinilor         18 octombrie 1409 – ziua istorică a Huniazilor         Deva – un oraș ecologic și durabil         Scandal în jurul unui bal al bobocilor. Un preot s-a revoltat pentru tema aleasă: Demoni vă doriţi, demoni veţi avea în şcoli în loc de elevi”         Cetatea Blidaru, locul de vis din patrimoniul UNESCO, ignorat de autorități         Vârstnic jefuit în scara blocului         Lansare de carte         Zilele icoanei încep la Deva         Transporturi agabaritice pe ruta Nădlac – Hunedoara         Salonul Hunedorean al Cărții în anul Centenarului         Sarmizegetusa Regia, în imagini de poveste         Ucigașul celor două femei din Balomir adus în instanță. Detaliile crimelor înfiorătoare săvârșite de tânăr         Ședință la Prefectură pe tema drumurilor din județ         Accident rutier grav în Deva         (P) We are more than work! – Falk Pruscha, fost CEO al Star Transmission şi Star Assembly, ne împărtăşeşte impresiile experienţei sale în România         Retrocedarea terenurilor din Retezat a dus la închiderea complexului Pietrele         Accident grav în Deva, produs la beție