Costurile de întreţinere prea mari scot Primăria Petroşani din asocierea pentru linia ecologică de transport

Costurile de întreţinere sunt foarte mari, iar bugetul ar fi sufocat. Acestea sunt motivele pentru care Primăria municipiului Petroşani preferă să nu intre în asociere cu oficialii Consiliului Judeţean Hunedoara în proiectul privind o linie de transport în comun ecologică.

Proiectul ar urma să fie implementat cu fonduri europene, dar edilii din Petroşani se tem de costurile de întreţinere ale mijloacelor de transport. „Se pot accesa fonduri pentru achiziţionarea de mijloace de transport ecologice. Din ce am înţeles de la Consiliul Judeţean, aici se doreşte achiziţionarea de autobuze electrice. Noi am trimis o adresă către Consiliul Judeţean prin care am informat că suntem de acord ca această iniţiativă să se întâmple şi pe teritoriul municipiului Petroşani, pe Centură, dar nu dorim să intrăm în această asociaţie de dezvoltare intercomunitară. În acest moment, această problemă a transportului public în Petroşani este rezolvată prin externalizare, adică este un operator privat care prestează această activitate în condiţii bune. Pe de altă parte întreţinerea acestor autobuze este foarte costisitoare. Eu nu cunosc în România o societate sau o regie de transport public local care să fie rentabilă. Şi atunci noi nu vom intra în această asociere pentru că snticipez că vor fi nişte costuri cu această regie foarte mari, pe care bugetul local nu le poate suporta”,a explicat primarul municipiului Petroşani, Tiberiu Iacob Ridzi, motivul pentru care nu intră în asociere.

Consiliul Judeeţan Hunedoara a decis să implementeze cu fonduri europene un proiect care vizează noile linii publice de transport ecologic între principalele aglomerări urbane ale judeţului, respective Green Line Valea Jiului şi Green Line Deva-Hunedoara. Astfel, oraşele Văii Jiului, de la est la vest, ar urma să fie legate printr-o singură linie de transport ecologic. De asemenea se are în vedere identificarea unor soluţii de conectare a călătorilor din Oraşul Aninoasa la linia Petrila-Uricani.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaisprezece + nouă =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Soarta minelor Lupeni şi Lonea e pecetluită. Nici măcar nu sunt luate în calcul în Strategia Energetică a României         Tânăr prins la furat în Hunedoara         Zilele Maghiare din Județul Hunedoara – 22-30 septembrie 2018         Episcopia Devei și Hunedoarei a câștigat procesul pentru numele și imaginea duhovnicului Arsenie Boca         Arborii de pe Bulevardul Corvin au fost extrași, pentru noua pietonală. Vor fi plantați alții în locul lor         Copilă de 10 ani, rănită pe trecerea de pietoni         Accident grav în Deva         Nicio speranță pentru gara Hunedoarei și pentru calea ferată spre Simeria, la șase luni de la închidere         CEH furnizează servicii de sistem de cel puţin 400 MW până în 2020         O seară de astronomie, airsoft pe timp de noapte și concert rock în Cetatea Devei         Expoziție la muzeu: „Frumusețea neconvențională. Arta tatuajului”.         Mircea Nistor a fost propus cetățean de onoare al județului Hunedoara         Lansare de carte: Dumitru Tâlvescu, volumul de versuri „Prosperia”         PE MINUS/ Rectificare de buget negativă la Lupeni. Primarul vrea să meargă în instanţă!         SALVARE LA ÎNĂLŢIME/ Simulare de cutremur la Vulcan. Cum a decurs exerciţiul         Super-tunelul construit la Orăștie, pe magistrala feroviară de mare viteză         Bani europeni pentru reabilitarea termică a blocurilor din Deva         Cronica unei ecologizări mânjite populist de primarul Cazacu         „Găinarii” lemnelor de foc amendați de Poliție         A secat complet Lacul Săulești