În ciuda legii stricte. Persoanele cu handicap neuromotor rămân la bunăvoinţa taximetriştilorv

 Niciunul dintre taximetrele care circulă în Petroşani nu este adaptat pentru persoanele cu handicap neuromotor, deşi încă de acum 7 ani există o lege care obligă toate companiile de taxi sa aibă cel puţin o maşina care poate prelua pasagerii aflaţi în scaun cu rotile.

taxiEdilii din Petroşani au scos din nou la licitaţie licenţele pentru activitatea de taximetrie, însă între condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească maşinile nu se regăseşte şi cea referitoare la persoanele cu handicap neuromotor. Primarul municipiului Petroşani, Tiberiu Iacob – Ridzi, spune că această condiţie ar fi putut fi considerată ca discriminatorie, pentru că la licitaţie nu se prezintă doar firme de profil, care au mai  multe maşini în trafic, ci şi persoane fizice autorizate cu un singur autoturism. În prezent, pentru Petroşani sunt emise 140 de autorizaţii de taxi, însă numărul lor este prevăzut să crească până la 150 de taximetre.

Niciunul nu este, însă, modificat aşa încât să poată prelua un client aflat în scaun cu rotile. Aşa că, persoana în cauză se bazează strict pe bunăvoinţa şoferilor de pe maşini. “Din câte ştiu eu, nu este nicio maşină modificată pentru persoanele cu handicap. Ce să facem dacă avem astfel de clienţi? Îi ajutăm noi să urce şi să coboare”, recunoaşte angajatul unei firme de taxi din Petroşani.

Legi facultative

Grav este că încă de acum 7 ani există o lege care obligă companiile de taxi să aibă cel puţin o maşina adaptată pentru persoanele cu handicap locomotor. Legea promovează şi protejează drepturile persoanelor cu handicap, dar în foarte puţine cazuri se aplică chiar şi la nivel naţional. Şi totuşi, nu se poate vorbi despre sancţiuni pentru cei care nesocotesc prevederile legale.

Nici în mijloacele de transport în comun accesul persoanelor cu dizabilităţi nu este mai uşor. Autobuzele şi maxi-taxi-urile nu au nici ele rampe speciale. Autorităţile locale nu au cuprins în caietul de sarcini această obligaţie legală, iar operatorii care s-au prezentat la licitaţiile pentru atribuirea traseelor nu au avut niciun motiv să asigure rampele necesare pentru persoanele cu handicap locomotor şi asta în ciuda legilor clare.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouăsprezece − 14 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
FOTO. Zilele Daco-Romane la Geoagiu-Băi, zile cu istorie „vie”         Mii de oameni la Zilele municipiului Hunedoara         Cod galben de vreme severă         Povestea celui mai modern stadion sătesc, construit la Sântamaria Orlea         Accident rutier grav pe DN 7: șapte oameni au fost răniți         Ce acte a solicitat Corpul de Control din Energie de la CEH         Muncitorii de pe autostradă intră în concediu         Doi magistrați de la Tribunalul Hunedoara au ieșit la pensie         Un cor din Coreea de Sud a concertat la Castelul Corvinilor         Castelul baronului Nopcea, lăsat în ruină         Târgul de fete de pe Muntele Găina         Momente cumplite pentru tânăra care se prostitua în garsoniera pe care o împărţea cu iubitul ei         Mall-ul de servicii al Primăriei Deva a fost inaugurat         Carmen Hărău (PNL): Nu batjocoriți speranța a 5 milioane de pensionari!         Zonă cu restricții pe autostrada A1!         Răsturnare de situaţie. Procesul stimulentelor de la Petroşani o ia de la capăt         Corpul de Control al Ministerului Energiei, trimis la CEH         Clădirile Colegiului Matei Corvin vor fi reabilitate pe fonduri UE         Copil de opt ani rănit într-un accident rutier         Femeie înșelată în Hunedoara