În ciuda legii stricte. Persoanele cu handicap neuromotor rămân la bunăvoinţa taximetriştilorv

 Niciunul dintre taximetrele care circulă în Petroşani nu este adaptat pentru persoanele cu handicap neuromotor, deşi încă de acum 7 ani există o lege care obligă toate companiile de taxi sa aibă cel puţin o maşina care poate prelua pasagerii aflaţi în scaun cu rotile.

taxiEdilii din Petroşani au scos din nou la licitaţie licenţele pentru activitatea de taximetrie, însă între condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească maşinile nu se regăseşte şi cea referitoare la persoanele cu handicap neuromotor. Primarul municipiului Petroşani, Tiberiu Iacob – Ridzi, spune că această condiţie ar fi putut fi considerată ca discriminatorie, pentru că la licitaţie nu se prezintă doar firme de profil, care au mai  multe maşini în trafic, ci şi persoane fizice autorizate cu un singur autoturism. În prezent, pentru Petroşani sunt emise 140 de autorizaţii de taxi, însă numărul lor este prevăzut să crească până la 150 de taximetre.

Niciunul nu este, însă, modificat aşa încât să poată prelua un client aflat în scaun cu rotile. Aşa că, persoana în cauză se bazează strict pe bunăvoinţa şoferilor de pe maşini. “Din câte ştiu eu, nu este nicio maşină modificată pentru persoanele cu handicap. Ce să facem dacă avem astfel de clienţi? Îi ajutăm noi să urce şi să coboare”, recunoaşte angajatul unei firme de taxi din Petroşani.

Legi facultative

Grav este că încă de acum 7 ani există o lege care obligă companiile de taxi să aibă cel puţin o maşina adaptată pentru persoanele cu handicap locomotor. Legea promovează şi protejează drepturile persoanelor cu handicap, dar în foarte puţine cazuri se aplică chiar şi la nivel naţional. Şi totuşi, nu se poate vorbi despre sancţiuni pentru cei care nesocotesc prevederile legale.

Nici în mijloacele de transport în comun accesul persoanelor cu dizabilităţi nu este mai uşor. Autobuzele şi maxi-taxi-urile nu au nici ele rampe speciale. Autorităţile locale nu au cuprins în caietul de sarcini această obligaţie legală, iar operatorii care s-au prezentat la licitaţiile pentru atribuirea traseelor nu au avut niciun motiv să asigure rampele necesare pentru persoanele cu handicap locomotor şi asta în ciuda legilor clare.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doi × 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Transport public local pentru Cartierul Grigorescu – de miercuri, 14 noiembrie 2018         FINAL DE PROTEST. Preşedintele Mircea Bobora a stins conflictul. Nunu Brilinsky se întoarce la Sarmizegetusa Regia         Restricțiile de circulație de pe autostradă s-ar putea prelungi         Hunedoara premiată la Gala de excelență         Lansare de carte la muzeul din Brad         Violență într-un cartier al Devei         Razii la depozitele de lemne. Ce amenzi au dat polițiștii         Spărgător de mașini prins în flagrant         Jaf în pădurile României/ 23.000 mc de lemn tăiați numai din Parcul Național Retezat și Defileul Jiului!         Dolarul atinge un nou maxim al ultimelor 16 luni         Cum poate fi rezolvată problema trecerii de pietoni mortale de la Sântandrei         CÂT PREŢ POŢI PUNE PE CUVÂNTUL LOR? Costel Avram, administratorul judeţului, se încurcă în minciuni         PROTEST, ZIUA A ŞASEA. Preşedintele Mircea Bobora dă o soluţie cu amânare         Fabrica din Băcia rămâne închisă         Noi dotări pentru pietonala din Hunedoara         LEGE BLOCATĂ. Pensiile minerilor și siderurgiștilor vor fi recalculate. Nu se știe când!         Uzina de mașini de spălat Bosch a primit autorizație de construire. Va fi ridicată în 12 luni         Vernisaj: Orăștia și Marea Unire         Lucrările de pe Autostrada Lugoj – Deva, gata abia în vara anului 2019         A început plantarea arborilor pe centrul pietonal din Hunedoara