Circulația a fost reluată pe magistrala de cale ferată Simeria – Petroșani, închisă la Merișor după dezastrul feroviar

De vineri, traficul feroviar a fost deschis pe magistrala Simeria – Petroşani, între staţiile Băniţa şi Merişor, iar trenurile vor circula pe Dubla 1. „Traficul este deschis inclusiv transportului feroviar cu tracţiune electrică. Pentru Dubla 2, lucrările se vor finaliza în cel mai scurt timp”, a informat Prefectura Hunedoara.

Trenurile vor circula pe acest interval cu restricţie de viteză de 30 km/h, a informat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Echipele feroviare au finalizat prima etapă a operaţiunilor de intervenţie între staţiile Băniţa şi Merişor prin ridicarea locomotivei şi a vagoanelor răsturnate, refacerea în totalitate a liniei de cale ferată, a liniei de contact şi a suprastructurii podului. În paralel cu reluarea traficului feroviar pe un fir, se vor desfăşura în continuare lucrările de reparaţii la linia de cale ferată şi la suprastructura podului şi pe firul II.

„În toată această perioadă, peste 100 de feroviari din cadrul diviziilor linii, electrificare şi intervenţii Timişoara, Craiova şi Braşov au lucrat în ture, 24 de ore din 24 de ore, pentru restabilirea traficului pe acest interval, iar pentru asigurarea continuităţii transportului feroviar pe Valea Jiului, CFR SA a pus la dispoziţia călătorilor mijloace auto între staţiile Petroşani – Pui. Utilaje cu care s-a intervenit au fost trei trenuri de intervenţie cu macara de 250 tf şi 125 tf, trei drezine pantograph, două utilaje multifuncţionale cu deplasare mixtă rutier/feroviar, două utilaje de tip buldo-excavator şi utilaje de mică mecanizare.
Locomotiva deraiată a fost ridicată (CFR Infrastructură)

Circulaţia feroviară pe secţia CF Petroşani şi Simeria a fost închisă, sâmbătă 8 aprilie 2017, din cauza deraierii unui tren privat de marfă între staţiile Băniţa şi Merişor. Accidentul este anchetat de o comisie mixtă Procuratură/AGIFER, a informat CFR SA.

Cronica tragediei
Sâmbătă, în jurul orelor 14:30, un tren de marfă a deraiat între staţiile CFR Băniţa şi Merişor, în apropiere de Petroşani, iar doi oameni, un mecanic de locomotivă în vârstă de 66 de ani şi ajutorul său, în vârstă de 58 de ani au murit. Cei doi conduceau o garnitură cu 16 vagoane, aparţinând operatorului privat Unicom Tranzit, o societate înregistrată în Ilfov. Se deplasau dinspre Petroşani spre Simeria, iar scurt timp după ce trenul a părăsit gara Petroşani şi înainte de a intra în staţia Merişor, mecanicul trenului a anunţat defecţiuni la sistemul de frânare. A alertat impiegatul din următoarea gară, Merişor, că nu mai poate controla frânele garniturii şi că trebuie să i se facă loc pe linie.

„N-au avut frâne şi au comunicat prin staţie să le fie lăsată calea liberă“, a confirmat Adrian Bozdog, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara. Într-o coborâre lină, cu o declivitate de 16 – 17 la mie, urmată de o curbă, trenul a deraiat. Locomotiva în care se afau cei doi mecanici a sărit de pe şine şi s-a înfipt în terasament, chiar pe viaductul construit peste pârâul Merişor şi DN 666.

Potrivit reprezentanţilor ITM Hunedoara, în momentul producerii accidentului, garnitura avea o viteză de 95 de kilometri pe oră.

Patru vagoane s-au prăbuşit de pe pod, în zgomote infernale, de la o înălţime de peste 10 metri. Mai multe echipaje de urgenţă, formate din peste 20 de pompieri, 15 poliţişti şi şase jandarmi, s-au deplasat la locul accidentului. „Din nefericire, mecanicul trenului, în vârstă de 66 de ani, şi ajutorul acestuia nu au supravieţuit. Pătrunderea echipelor de salvare în locomotivă s-a putut realiza în siguranţă doar după ce linia de înaltă tensiune a fost decuplată“, a informat Anemona Doda, de la Centrul Judeţean de Comunicare şi Informare Publică.

Din cauza trenului deraiat, circulaţia pe ruta Simeria – Petroşani în zona Merişor a rămas blocată. „Din datele centralizate până la această oră rezultă ca infrastructura feroviară este distrusă pe ambele fire, pe o distanţă de aproximativ 200 de metri”, au informat reprezentanţii CFR SA.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Circulația a fost reluată pe magistrala de cale ferată Simeria – Petroșani, închisă la Merișor după dezastrul feroviar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

paisprezece − unu =

ACTUALITATE
Programul de vizitare a Cetății Deva se modifică de la 1 mai         Un nou film american la Castelul Corvinilor         Spărgător prins, după ce a furat bijuterii de 110.000 de lei         Primăria Hunedoara și-a modernizat sala de ședințe         Forțe de ordine sporite la evenimentele din preajma zilei de 1 Mai         MĂRTURII. Cum a fost denunțat Eugen Evu, de colegi, cu ocazia vizitei lui Nicolae Ceaușescu         Mărturii din „orașul depravării”, al anilor 1940, unde prostituția clandestină scăpase de sub control         Ovidiu Moș a fost ales primar interimar al municipiului Deva         INVITAȚIE LA MIȘCARE. La start, în Crosul Cetății Regale a Hațegului         Ucigașul celor două surori din Balomir a fost condamnat         1 Mai, zi cu porți deschise la Sarmizegetusa Regia         Primăria Deva în blocaj. Ovidiu Moş (PSD), favorit la preluarea atribuţiunilor de primar         Cetățile dacice au fost ecologizate de voluntari         Matrița antică din Sarmizegetusa Regia a fost evaluată la 560.000 de lei         ARHIVELE HUNEDOAREI. Mărturii rare din Lagărele de prizonieri sovietici din Valea Jiului         Primăria Deva, după încarcerarea lui Mircia Muntean         OPORTUNITĂŢI. Finanţări pentru reducerea poluării cu gunoi de grajd         Planurile Apa Prod: modernizarea cu fonduri UE a rețelei de apă și canalizare din toate comunele mari         TRAGEDIA COPIILOR ALPINIȘTI. Parchetul General a preluat ancheta „Avalanșei mortale” din Retezat         Grupare de traficanți de hașiș a acuzată că transporta drogurile în stomac