Ce se va întâmpla cu Drumul Naţional 66 A Uricani – Băile Herculane

Guvernul României nu a mai alocat fonduri pentru continuarea proiectului de modernizare a şoselei. Oficialii Ministerului Transporturilor au precizat că au avut în vedere includerea Drumului Naţional 66A Câmpu lui Neag-Herculane în Master Planul General pentru Transport, dar acesta nu îndeplinea criteriile necesare. Din această cauză nu au putut fi atrase nici fonduri pentru reabilitarea lui.

„Pentru deblocarea situaţiei acestui obiectiv şi identificarea altor mecanisme de finanţare, CNAIR SA, prin Direcţia Generală Economică şi Financiară – Serviciul Cadastru şi Patrimoniu, va iniţia demersurile necesare pentru promovarea unui proiect de Hotărâre de Guvern pentru declanşarea sa din drum naţional în drum comunal”, a informat Ministerul Transporturilor.

Construcţia Drumului Naţional 66 A a fost anunţată din 1997, ca o alternativă pentru revigorarea zonei afectată de disponibilizările masive din sectorul minier. În 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Lucrările au început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN 66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. Finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui ultim tronson al DN66A a fost programată pentru anul 2010, însă proiectul a fost suspendat iniţial după ce mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale.

„Asfaltarea ar distruge ultimul Peisaj Forestier Intact aflat în Munţii Retezat-Godeanu-Ţarcu, pentru că dumul ar urma să traverseze chiar zona de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei”, reclamau ecologiştii în 2009. Ulterior, proiectul a fost refăcut şi a obţinut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În ce priveşte DN67D, tronsonul între Izvoarele Cernei şi Herculane (aproximativ 50 de kilometri), a rămas în cea mai mare parte la stadiul de drum forestier.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doisprezece − 9 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Sentință pentru cuplul ucigaș care a jefuit casa de amanet din Hunedoara         Cum se petrecea la nunți în Hunedoara anilor 1950         Un incendiu a distrus acoperișul unei case din Lupeni         PETROȘANI/ Copertina pieței distrusă sub greutatea zăpezii așteaptă încălzirea vremii         Ajutor pentru bătrânii din Dealu Babii         Casa de cultură din Orăștie va fi reabilitată         Patinoarul din Deva – record la distracție         Adolescenta căzută de pe pasarela din Simeria a fost transferată la Timișoara         Onirismul „cangrenat”, bandajele elegiacului și cadențele simplității. Despre o resurecție a poemului în lirica lui Daniel Mariș         Termoficare/ Serviciu de peste 80 de milioane concesionat de Primăria Petroșani         Accident grav în Gara Simeria: o tânără ar fi încercat să se sinucidă         Tânără prinsă la furat din vagoane         UE finanțează schimbarea la față a stațiunii Geoagiu Băi         Iarna în satele tăcute din Munţii Orăştiei         DECIZIE/ Populația din Valea Jiului nu va mai plăti apă meteorică!         Recidivistul eliberat de Judecătoria Deva a ucis un tânăr         TELECABINA ÎN AȘTEPTARE. Cetatea Devei, mai pustie ca niciodată         Ce se întâmplă pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză: „Mutați conducta aia!”         Parângul a rămas ore în șir fără curent electric         Fost locotenent al lui Miron Cozma, cu un pas în libertate