Cât a mai rămas de executat din Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva, după cinci ani de lucrări

La cinci ani de la începerea construcţiei celor 21 de kilometri din Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva lucrările sunt încă în toi. Tronsonul dintre localităţile Ilia şi Holdea trebuia să fie finalizat în 26 mai 2016, potrivit contractului semnat în toamna anului 2013 între fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.

Contractul avea o valoare de 580 de milioane de lei, din care 85 la sută reprezentau fonduri de coeziune şi 15 la sută alocări de la Guvernul României, iar termenul de execuţie a lucrărilor a fost stabilit la 24 de luni. Ritmul lent al construcţiei, acuzat de reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a dus la întârzieri de aproape trei ani în derularea proiectului. Cel mai recent termen avansat pentru finalizarea proiectului este trimestrul II al acestui an, arată un raport publicat pe pagina CNAIR, privind stadiul lucrărilor. Stadiul fizic al lucărilor a ajuns la 94 la sută, în luna martie.

Cele mai complexe lucrări de pe Lotul trei al A1 au loc în zona nodului rutier de Holdea, la capătul autostrăzii, unde aceasta se intersectează cu Drumul Naţional 68 A Lugoj – Deva. Porţiuni întinse din versant au fost excavate, iar problemele de stabilitate ale solului au cauzat întârzieri. La Holdea constructorii au mobilizat cea mai mare forţă de muncă şi cele mai multe utilaje, arată imaginile realizate pe şantier, de Rufius Dieter Stefani. Pe restul tronsonului, cu exepţia zonei nodului rutier de la Ilia, lucrările la autostradă au ajuns la final.

Atât Lotul trei, cât şi Lotul patru al Autostrăzii Lugoj – Deva (22 de kilometri între Deva şi Ilia) vor fi finalizate în vara acestui an, potrivit celro mai optimiste estimări ale constructorilor. Astfel, vor mai rămâne de executat circa 14 kilometri de autostradă, între Holdea şi Margina.

FOTOGRAFII: Rufius Stefani.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouă − opt =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Câți hunedoreni au votat la alegerile europarlamentare și la referendumul de duminică         Alegeri 26 mai 2019. HUNEDOARA, ORA 16: Euro-parlamentare – 32,11%, Referendum – 25,21%         Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Sentință definitivă pentru Radu Horia Camil, acuzat de trafic de comori dacice. A fost achitat pentru a doua oară         Accident rutier grav pe șoseaua spre Mănăstirea Prislop         Răspunsul fabulos dat de un român viceprimarului care i-a jignit pe șoferii de TIR         Cel mai bătrân “agent electoral” iese la pensie. Culoarul Mureş Nord trece de la promisiune la statutul de contract         Centenar I. D. Sîrbu         Situația lucrărilor de întreținere și reparații la drumurile județene derulate în 2019         Primăria Deva a achitat la zi banii destinați navetei cadrelor didactice         Trafic reluat în zona pasajului de cale ferată de pe strada Hărăului         Imagini senzaționale de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva. Ce s-a întâmplat pe Dealul Liliecilor         Voluntarii refac una dintre vechile biserici din Ţara Haţegului         Șosele noi în Ținutul Pădurenilor         Gafă în direct a viceprimarului din Vulcan: „Stă şi învârte de volan, pe 2.000 de euro. Tot să nu muncească”         Avem un județ turistic! Degeaba!         Accident rutier pe Calea Zarandului din Deva         Codrii dispăruți. Tăierile masive de pădure din Ținutul Pădurenilor se văd din satelit         Povestea Buzduganului lui Ioan de Hunedoara, din Porţile de fier ale Transilvaniei         O viitură a provocat distrugeri șoselei construite pe fonduri UE în Ținutul Pădurenilor